Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 7. juli 2009, 03:55

Hej alle sammen.

Jeg har et ønske og det er at få min egen hjemmeside. På det seneste har nogle kammerater og jeg forsøgt os. Og ud af det kom der en intro (bestående af to billeder, en med og uden farve), selve designet og musikken er færdig. Jeg har også investeret i et domain hos www.gigahost.dk

Hjemmesiden er opbygget, så når man begiver sig ind på domain-navnet – så ser man en sort/hvid skrift og i det du holder musen over kommer det billedet med farverne og erstatter det sort/hvide. Når man så har trykket sig videre – ’enter ’– så er der fire kategorier derinde bestående af: about, news, works og contact.

Planen er som følge, at hvis jeg bevæger mig fra ’news’ til eksempelvis ’contact’, så skifter baggrunden fra grøn til eksempelvis rød. (det betyder, at vi i forvejen har lavet de fire baggrundsfarver til designet) – samtidig, skal musikken kører i baggrunden. Der skal være mulighed for at slå den fra i højre hjørne. (vi har skrevet music on/off)

Det jeg står og mangler, er for mig at se, en koder. Jeg har hørt fra bekendte, at der kan opstå nogle problemer mht. musikken. Ærlig talt, ved jeg ikke selv en pind om det… Og om hjemmesiden skal kodes i flash, php eller noget tredje – må jeg være et svar skyldig ligeså!

For at opsummere, så man kan danne sig et overblik over koderens arbejdsopgaver:
- Introen, skal være i sort/hvid, når man kommer derind, når musen holdes henover skifter den. Et eksempel, billede 1 vises, når man holder musen henover vises billede 2.
- Musik i baggrunden, som fortsætter på trods af kategoriskift og med mulighed for at slå det fra.
- På hvert design, er der ved kategoriens navne, streger. Hvis muligt, må det gerne laves sådan, at når musen køres henover ”stregen”, så vises den kategori der er gemt under stregen.
- Kodningen generelt.

… Jeg har ikke det store indblik i det, så hvis der er nogle spørgsmål m.m. må i meget gerne skrive og spørge. Arbejdet betales selvfølgelig! Og er noget af det umuligt, set med jeres øjne eller kræve for meget, så finder vi lige en anden plan.

Er du interesseret så send enmail: fogxx@hotmail.com

Det var mit udspil, på forhånd tak.

- Morten

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.