Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 2. juni 2009, 21:02

Hej

Jeg er blevet bedt om at hjælpe et par meget lidt erfarne mennesker med at oprette en webshop. Da jeg ikke selv er interesseret i at kode en webshop, er jeg derfor interesseret i en løsning man kan leje sig ind på, der er dog visse krav der skal overholdes:

• Mulighed for dankortbetaling, dvs. der skal også kunne lejes en betalingsgateway
  • Mulighed for selv at styre designet
  • Mulighed for at lave "Om os" sider m.v.
  • Forholdsvist nemt at administrere

Punkt 1 og 3 er vist temmelig meget standard, så det store problem er egentlig punkt 2. Jeg har tidligere kigget nærmere på Danhost.dk's løsning men der er der meget få designmæssige muligheder eftersom man kun kan ændre logo og tekster. Jeg har så fundet DanDomain.dk's løsning, og der har man noget mere frie hænder til at ændre på designet, men jeg har ikke selv stiftet bekendtskab med dem tidligere.

Så det store spørgsmål er om nogen af jer kender til en udbyder der tilbyder en webshop der overholder ovenstående krav?

2

tirsdag, 2. juni 2009, 21:11

Generelt synes jeg aldrig, at man høre meget positivt omkring DanDomain - Det skal jeg måske sige, når vi nu engang leverer webløsninger ude hos os.

Men du kunne eventuelt også tage et kig på "Hosted Shop" fra Wannafind, som vi bl.a. leverer løsninger i ude på min arbejdsplads. Det virker rimelig fornuftigt, og der kommer løbende nye til til systemet. Uden at vide nok omkring det, så tror jeg også, at Hosted Shop er mere søgemaskinevenlig end DanDomain.

Som udgangspunkt har man dog kun en række forudbestemte webdesigns at vælge imellem, men disse kan dog tilrettes via den indbyggede "Design Manager".

Ellers er du/i selvfølgelig velkommen til at kontakte min arbejdsplads :$

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (02.06.2009, 21:13)

3

tirsdag, 2. juni 2009, 22:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Generelt synes jeg aldrig, at man høre meget positivt omkring DanDomain - Det skal jeg måske sige, når vi nu engang leverer webløsninger ude hos os.

Jeg ved trods alt, at hvis du mente det var noget lort, så ville du også sige det ligemeget hvordan tingene så forholder sig mht. arbejde.

Citeret

Men du kunne eventuelt også tage et kig på "Hosted Shop" fra Wannafind, som vi bl.a. leverer løsninger i ude på min arbejdsplads. Det virker rimelig fornuftigt, og der kommer løbende nye til til systemet. Uden at vide nok omkring det, så tror jeg også, at Hosted Shop er mere søgemaskinevenlig end DanDomain.

Som udgangspunkt har man dog kun en række forudbestemte webdesigns at vælge imellem, men disse kan dog tilrettes via den indbyggede "Design Manager".

Det må jeg lige tage et kig på. Og det kan næppe bliver grimmere end det danhost.dk tilbyder.

Citeret

Ellers er du/i selvfølgelig velkommen til at kontakte min arbejdsplads :$

Haha - det undrer mig slet ikke, men ideen med, at de vil have mig til at hjælpe er nok, at jeg er lidt billigere i drift. Nu er jeg jo trods alt arbejdsløs :))

4

onsdag, 3. juni 2009, 09:08

Hvis ikke det SKAL være en udbyder, så jeg kan også evt. komme med en komplet løsning til dig...

Alt indgår, såsom kortbetaling, pbs godkendelse, design osv osv.

Jeg ville anbefale Magento - har brugt det i et par år nu så kender systemet al for godt.

5

onsdag, 3. juni 2009, 09:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af GiZzZa
Hvis ikke det SKAL være en udbyder, så jeg kan også evt. komme med en komplet løsning til dig...

Jeg ville anbefale Magento - har brugt det i et par år nu så kender systemet al for godt.

Magento kan rigtig meget, men det kan hurtigt blive en tand for kompliceret. Tror derfor også, at det er overkill i det her tilfælde.

Og Magento har da ikke været der i sååh lang tid?

6

onsdag, 3. juni 2009, 09:27

Det nemmeste vil jo helt klart være, at det er hos en udbyder. Igen - der er jo en grund til, at de har bedt mig om hjælp, så skal de til at betale løn til alle mulige ekstra personer, så går ideen lidt af det. Og de skal jo så alligevel ud og leje en betalingsgateway.

7

onsdag, 3. juni 2009, 10:44

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af GiZzZa

Magento kan rigtig meget, men det kan hurtigt blive en tand for kompliceret. Tror derfor også, at det er overkill i det her tilfælde.

Og Magento har da ikke været der i sååh lang tid?

Et "par" år er måske en overdrivelse, men har ihvertfald arbejdet på Magento mere end 1 år :)
Har arbejdet hver dag med magento, nok derfor :crazyeyes:

Magento er nu ikke kompliceret for end-brugeren. Tværtimod. Det kan al for meget ja, så er man også sikret i fremtiden... ihvertfald noget bedre end andre webshops. Synes den er pæn brugervenlig når man først er kommet igang.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.