1

torsdag, 26. marts 2009, 21:16

Hey Tweakers

Jeg søger en eller flere personer der kender et godt sted at starte når man er hjemmeside newb. Vil nemlig meget gerne i gang med at lave min egen side... Er interreset i både at lære forskellige kodnings sprog og design udvikling, og selvfølgelig hvilke programmer der skal bruges :)

So I'll end this shit with a fuck you, but have a nice day!

cupcakeshop.spreadshirt.com

2

torsdag, 26. marts 2009, 21:17

Hejsa

Der gemmer sig faktisk en lille lækkerbisken i denne sektion af forummet, hvor der både er god hjælp at hente for øvede såvel som nybegyndere.

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=78764&sid=

3

fredag, 27. marts 2009, 15:55

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men ved hjælp af html og css og alt det der kan du så lave sider som du kan med Web Page Maker etc. ??

So I'll end this shit with a fuck you, but have a nice day!

cupcakeshop.spreadshirt.com

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Triple1.6" (27.03.2009, 18:30)

4

søndag, 29. marts 2009, 10:56

Nu kender jeg ikke webpage maker, men alle hjemmesider du ser på internettet er lavet med HTML og en vis grad af CSS.

5

søndag, 29. marts 2009, 23:00

Hvis du vil i gang med at kode hjemmeside, i stedet for at sidde med en WYSIWYG-editor, så synes jeg at du skal starte med at lære html og css. Derefter bygge det videre til xhtml med udvidet css - giver nogle bedre muligheder for at lave smarte designs. Derefter skal du lære et serverside sprog, enten asp, php eller asp .net. Der vil jeg enten anbefale php (det jeg bruger) eller asp .net. .NET er dog mest til rigtige tunge sider, så til mindre løsninger som du nok kommer til at lave i starten vil jeg sige php.

Og hvorfor php i stedet for asp? Tja, man kunne starte en diskussion som vil ende med en masse mudderkastning, men personligt finder jeg opbygningen at php mere logisk, samtidig med at der efter min erfaring er langt flere indbyggede muligheder. Der tager jeg sikkert fejl, har heller aldrig udviklet ret meget i asp.

Når først du kan xhtml, css og php, tager det heller ikke lang tid for dig at sætte dig ind i noget nyt som fx. .net.

For at lave nogle 'fede' hjemmesider, kan det også være nødvendigt at anvende Flash, det bruger du Adobe Flash til (mener det hedder det, efter Macromedia blev opkøbt af Adobe) kombineret med ActiveScript. Ellers hvis det bare skal være nogle mindre dynamiske funktioner, kan du bruge Javascript.

Held og lykke med det... håber du kunne bruge noget :)

6

mandag, 30. marts 2009, 08:15

Som alternativ til flash kan du, når den tid kommer, også benytte Microsoft Silverlight. Så slipper du for bøvlet med Action Script og kan lave hele skidtet i C#. Et herligt alternativ til .NET fanatikere :).

7

mandag, 30. marts 2009, 09:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gadensgaard
Som alternativ til flash kan du, når den tid kommer, også benytte Microsoft Silverlight. Så slipper du for bøvlet med Action Script og kan lave hele skidtet i C#. Et herligt alternativ til .NET fanatikere :).

Hvis silverlight så bare var mere udbredt :rolleyes:

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

9

tirsdag, 31. marts 2009, 22:33

Du kan også tage den nemme løsning og bruge W.Y.S.I.W.Y.G. (what you see is what you get) Web Builder, godt til at lave en hjemmeside, og hvis du ændrer lidt på billederne når du har lavet den til html fil, kan du også selv bestemme hvordan knapperne ser ud :D
http://www.wysiwygwebbuilder.com/

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "X3N4T3" (31.03.2009, 22:34)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.