Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 15. februar 2009, 18:19

nogen der vil smide lidt ris / ros til en ny service jeg har startet
Siden er www.psd2xhtml.dk

ved godt at billederne på reference siden ikke er så kønne men dem får jeg fixet imorgen :)

2

søndag, 15. februar 2009, 19:27

Selve indholdet af servicen vil jeg ikke kommentere så meget på, men det lyder umiddelbart ikke som en forfærdelig dårlig idé ;)

Kunne dog godt finde lidt andet at kommentere på:

Dreamweaver logoet
Har du tilladelse til at bruge det? Hvis ikke, så vil det nok være en temmelig god idé at få det.

De fleste CMS systemer
De fleste CMS systemer er et meget bredt begreb, så måske det var en idé at lave en side omhandlende hvilke du er helt sikker på at inkludere. Jeg ville i hvert fald som kunde finde det en smule useriøst, hvis man inden bestilling ikke har et overblik over hvis CMS systemer der er tale om.

Grammatik
Som et eksempel er der "Bestill nu" i den nederste menu, der er kun et l i bestil ;) Derudover, så bør du nok lige nærlæse resten af teksten, og evt. se på formuleringer og kommatering, det kan gøres bedre.

Diverse
Den nederste menu virker ikke.
Jeg mangler helt klart en "About" side - hvem er personerne bag?
Baggrundsfarven på browserkompatibilitet's billedet passer ikke umiddelbart specielt godt ind.
Lidt forretningsbetingelser vil nok også være yderst fornuftigt.

3

søndag, 15. februar 2009, 19:34

I skriver:

"Selvom din browser ikke er på denne liste, så betyder det ikke at vi ikke understøtter den. Alle de designs vi koder virker 100% i alle browsere"

Det er sku noget af et udsagn - hvordan kan i garantere det? Det kræver vel en antagelse af alle browsere overholder standarterne. Hvordan vil siden iøvrigt opføre sig i lynx eller en skærmlæser (hvis i garanterer alle browsere skal det også tænkes ind!).

Ellers har jeg ikke meget andet (udover nogle af de ting Burger allerede har nævnt)

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

søndag, 15. februar 2009, 19:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
I skriver:

"Selvom din browser ikke er på denne liste, så betyder det ikke at vi ikke understøtter den. Alle de designs vi koder virker 100% i alle browsere"

Det er sku noget af et udsagn - hvordan kan i garantere det? Det kræver vel en antagelse af alle browsere overholder standarterne. Hvordan vil siden iøvrigt opføre sig i lynx eller en skærmlæser (hvis i garanterer alle browsere skal det også tænkes ind!).

Ellers har jeg ikke meget andet (udover nogle af de ting Burger allerede har nævnt)

/ask

Tak for jeres kommentarer :9xo

Ja okay, vi kan garantere almost 99% af alle browsere forUDEN lynx og andre tekst baserede men så langt tænker jeg godt folk kan tænke når de læser teksten, men vil nu ændre den

Burger: menuen i bunden ved jeg godt ikke virker endnu men det kommer snarest når jeg lige får tid, mht gramatikken så har du ret i at den ikke er perfekt dansk, men det må jeg lige kigge på igen.

Dreamweaver logoet har jeg ikke rettigheder til at bruge men jeg bruger software fra dem som jeg har betalt i dyre domme for, og gratis reklame til dem kan de vel ikke brokke sig over

CMS: integrationen med cms systemer ligger ikke i selve "udklipningens" prisen og ville blive fastsat efter hvilket cms system det er, og skulle det være et jeg ikke kender til så skal jeg hurtigt få kigget det igennem efter hvordan man designer op omkring det uanset hvilket sprog det er kodet op i

Diverse: tak for den manglede about den vil jeg få fixet også

5

søndag, 15. februar 2009, 21:03

- FAQ sektion mangler.

- Selve adressen er ikke en ørehænger, ikke smart at blande tal og bogstaver selvom det måske virker fancy.

- Og så selvfølgelig de ting som de andre allerede har påpeget.

Blot min opfattelse som en almen forbruger.

6

søndag, 15. februar 2009, 21:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dj revaX
Dreamweaver logoet har jeg ikke rettigheder til at bruge men jeg bruger software fra dem som jeg har betalt i dyre domme for, og gratis reklame til dem kan de vel ikke brokke sig over

Det skal du så ikke være så sikre på, at de ikke vil brokke sig over.

Citeret

CMS: integrationen med cms systemer ligger ikke i selve "udklipningens" prisen og ville blive fastsat efter hvilket cms system det er, og skulle det være et jeg ikke kender til så skal jeg hurtigt få kigget det igennem efter hvordan man designer op omkring det uanset hvilket sprog det er kodet op i

Det burde jo så fremgå af siden.

Du reklamerer med en pris, og skriver det kan laves til de fleste CMS systemer, men intet om prisen, det holder jo overhovedet ikke.

Så måske du skal overveje at sætte dig ned igen og finde ud af hvilke oplysninger der er relevant at få med. Selvom du måske ikke kan oplyse en endelig pris, så burde du - IMO - gøre et forsøg på det, så kunden ikke risikerer at sidde med en voldsom regning i sidste ende.

Jeg ville personligt liste de CMS systemer der allerede var kendskab til, og så tilføje, at øvrige CMS systemer også kan komme på tale såfremt det er nødvendigt, eller et eller andet i den stil.

Som det er nu er siden, på informationssiden, kun halvfærdigt.

7

søndag, 15. februar 2009, 21:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maleficus
- FAQ sektion mangler.

- Selve adressen er ikke en ørehænger, ikke smart at blande tal og bogstaver selvom det måske virker fancy.

- Og så selvfølgelig de ting som de andre allerede har påpeget.

Blot min opfattelse som en almen forbruger.

Faq kommer, den var helt svedt ud tak for det :)
url, jeg kunne simpelthen ikke finde andre som syntes havde noget med stilen at gøre :/ hvis du har et godt i ærmet så sig endelig til

8

søndag, 15. februar 2009, 21:25

1. DET HEDDER ET CMS - IKKE ET CMS SYSTEM (ikke desideret mindet på trådopretter).

2. I kunne nu nok sagtens forbedre jeres HTML og CSS.

3. Menuerne bør være UL/Li af hensyn til søgemaskinerne.

4. Gør i brug af H1, H2, H3 osv? - også skidt i forhold til søgemaskinerne.

Jeg synes såmænd bare, når vil tilbyde sådan en service (set fra udlandet), så skal man altså også gøre det ordentlig. Og det er ikke bare at have 0 fejl i ens validering af CSS og HTML.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (15.02.2009, 21:27)

9

søndag, 15. februar 2009, 22:00

Citeret

ved godt at billederne på reference siden ikke er så kønne men dem får jeg fixet imorgen :)

Er enig i meget af den øvrige kritik... Få smidt nogle firmaoplysninger på - er det i øvrigt ikke også påkrævet ved lov? Få lige tjekket op på om i må bruge forskellige trediepartslogoer - i har jo købt softwaren, så hvorfor ikke også lige lade jer bløde for et copyrightbrud? ;) Derudover syntes jeg egentligt dreamweaver-logoet er overflødigt - et eller andet sted forudsætter i vel at jeres kunder ikke har noget særligt kendskab til det program?
Endvidere syntes jeg i skal få gjort noget ved referencerne - jeg tænker ærligt talt "amatører", når jeg klikker ind på det... Nu ved jeg godt det sandsynligvis bare er et soveværelsesfirma og i derfor faktisk er en slags amatører - men det behøver jeres kunder jo ikke nødvendigvis vide :) Så hvad med om ikke tilbød at lave et par hjemmesider for nogle venner og bekendte med eget firma? Eller måske den lokale puddelhundeklub...bare et eller andet så i kan få nogle flere referencer.... Og så virker det lidt fesent, at have sin egen side som reference - det giver jo sig selv at i har lavet jeres egen side.
Jeg syntes også i burde strømline jeres eget logo - det tager jo ikke mange minutter at lave noget pænt...og så er less jo, som bekendt, more ;)
Idéen med mappen er i øvrigt skidegod...den virker bare ikke rigtigt...det design som er afbilledet i mappen syntes jeg faktisk er mere vellykket - det er simpelt og logisk (man bliver ikke forvirret og ens fokus følger naturligt de 3 trin...
Til sidst er jeg også enig i at det virker forvirrende, med det i skriver om hvilke browsere i understøtter. Der er jo selvmodsigende at lave en liste med understøttede browsere, og så skrive lige ved siden af at listen ikke er korrekt... Nævn det med hvad i præcist understøtter et andet sted på siden og lov ikke mere end i kan holde - logoerne kan i så placere i bunden som et blikfang, bestående af de mest brugte browsere.

10

mandag, 16. februar 2009, 00:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af Keder

Citeret

Er enig i meget af den øvrige kritik... Få smidt nogle firmaoplysninger på - er det i øvrigt ikke også påkrævet ved lov? Få lige tjekket op på om i må bruge forskellige trediepartslogoer - i har jo købt softwaren, så hvorfor ikke også lige lade jer bløde for et copyrightbrud? ;) Derudover syntes jeg egentligt dreamweaver-logoet er overflødigt - et eller andet sted forudsætter i vel at jeres kunder ikke har noget særligt kendskab til det program?
Endvidere syntes jeg i skal få gjort noget ved referencerne - jeg tænker ærligt talt "amatører", når jeg klikker ind på det... Nu ved jeg godt det sandsynligvis bare er et soveværelsesfirma og i derfor faktisk er en slags amatører - men det behøver jeres kunder jo ikke nødvendigvis vide :) Så hvad med om ikke tilbød at lave et par hjemmesider for nogle venner og bekendte med eget firma? Eller måske den lokale puddelhundeklub...bare et eller andet så i kan få nogle flere referencer.... Og så virker det lidt fesent, at have sin egen side som reference - det giver jo sig selv at i har lavet jeres egen side.
Jeg syntes også i burde strømline jeres eget logo - det tager jo ikke mange minutter at lave noget pænt...og så er less jo, som bekendt, more ;)
Idéen med mappen er i øvrigt skidegod...den virker bare ikke rigtigt...det design som er afbilledet i mappen syntes jeg faktisk er mere vellykket - det er simpelt og logisk (man bliver ikke forvirret og ens fokus følger naturligt de 3 trin...
Til sidst er jeg også enig i at det virker forvirrende, med det i skriver om hvilke browsere i understøtter. Der er jo selvmodsigende at lave en liste med understøttede browsere, og så skrive lige ved siden af at listen ikke er korrekt... Nævn det med hvad i præcist understøtter et andet sted på siden og lov ikke mere end i kan holde - logoerne kan i så placere i bunden som et blikfang, bestående af de mest brugte browsere.

Uhm referencerne er af mine egne sites aboutweb.dk ;) og vil nu ikke kalde mig amatør har indtil videre haft 4 opgaver i 70-100K størrelserne ;)
(aboutweb.dk er ikke færdig endnu, men bliver først engang imorgen/imorgen aften)

Men jeg lavede bare hurtigt nogle screenshots jeg får lavet noget ordentligt imorgen engang når jeg lige har tid til det. Hjemmesiden bliver ikke smidt public ud til "potentielle" kunder før jeg har fået rettet de ting i har skrevet her :)

11

mandag, 16. februar 2009, 07:01

Bare fordi, at man har haft en række kunder, så behøver det altså ikke nødvendigvis betyde, at ens arbejde er top professionelt.

Der findes mange virksomheder derude, som leverer den værste gang L*rt til deres kunder. Endda hvor kunderne absolut tror, at de får det bedste.

Dermed ikke sagt, at dit arbejde er noget l*rt. Vil bare gerne pointere, at antallet af opgaver så absolut ikke afgør, om det er professionelt eller ej.

Men generelt, når jeg kigger på løsningerne, så er der nogle gode idéer imellem, men det færdige produkt stråler ikke desideret professionalisme.

Nu siger du godt nok, at aboutweb.dk ikke er færdig endnu, men det går eksempelvis ikke alt for godt med siden baggrund - medmindre man har en skærm af 1024x768 i opløsning. Det er bare sådanne detaljer der bør være iorden.

12

mandag, 16. februar 2009, 11:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Bare fordi, at man har haft en række kunder, så behøver det altså ikke nødvendigvis betyde, at ens arbejde er top professionelt.

Der findes mange virksomheder derude, som leverer den værste gang L*rt til deres kunder. Endda hvor kunderne absolut tror, at de får det bedste.

Dermed ikke sagt, at dit arbejde er noget l*rt. Vil bare gerne pointere, at antallet af opgaver så absolut ikke afgør, om det er professionelt eller ej.

Men generelt, når jeg kigger på løsningerne, så er der nogle gode idéer imellem, men det færdige produkt stråler ikke desideret professionalisme.

Nu siger du godt nok, at aboutweb.dk ikke er færdig endnu, men det går eksempelvis ikke alt for godt med siden baggrund - medmindre man har en skærm af 1024x768 i opløsning. Det er bare sådanne detaljer der bør være iorden.

Det har du fuldstændig ret i

kig siden i aften :) (eller når jeg lige har skrevet her inde at den er oppe;) ) så skulle den meget gerne passe

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dj revaX" (16.02.2009, 11:28)

13

mandag, 16. februar 2009, 20:25

Jeg syntes siden virker uprofessionel.
Designet er overflødigt. Det er dig som skal kode, så at gøre din side til et showoff er komplet irrelevant. Du roder rundt med alt for mange fonts, som imo. er med til at gøre oplevelsen endnu dårligere. Dermed ikke sagt at designet er decideret dårligt, det har bare ikke specielt meget med det dit firma nu engang beskæftiger sig med, at gøre.

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

14

tirsdag, 24. februar 2009, 17:45

Hvilken font bliver der brugt til "Brugernavnet" ?

15

torsdag, 26. februar 2009, 21:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af woyer
Hvilken font bliver der brugt til "Brugernavnet" ?

16

fredag, 27. februar 2009, 15:26

Citeret

Også noget jeg bemærkede. Selvom det muligvis fungerer, er det da altid et plus at have overskuelig og mindst mulig kode.

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

17

fredag, 27. februar 2009, 17:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af asgerbj

Citeret

Også noget jeg bemærkede. Selvom det muligvis fungerer, er det da altid et plus at have overskuelig og mindst mulig kode.

Jooh, men nu når det er det, som de leverer, så skal det altså være 110% iorden!

18

fredag, 27. februar 2009, 20:22

Citeret

Citeret

Citeret

Jooh, men nu når det er det, som de leverer, så skal det altså være 110% iorden!

Ja, netop det jeg mener. Jeg ville ikke betale 1500 kroner for kode der ikke var 100% optimeret.

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

19

fredag, 27. februar 2009, 22:22

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Ja, netop det jeg mener. Jeg ville ikke betale 1500 kroner for kode der ikke var 100% optimeret.

Lige præcis, men det ved kunden uheldigvis ikke så meget om.

20

lørdag, 28. februar 2009, 15:55

Udviklingen af den side er gået istå lige pt der kom sku lige nogle kunder som skulle have udviklet nogle webshops

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.