1

søndag, 25. januar 2009, 11:18

Hej alle på tweak

Jeg har i min fritid stykket denne rejseside sammen:
Godtur.dk

Som jeg håber på sigt bliver en livlig portal med masser af spændende indhold.

Hvis I har lyst, må I meget gerne kigge forbi, oprette en bruger og være med. Jeg er ligeledes meget interesseret i ris/ros samt forslag, kommentarer og idéer.

Finder I siden tiltalende, og kunne I finde på at oprette en bruger? (hvis nej - hvorfor?)

Tak for al interesse.
Vh. Niels

2

søndag, 25. januar 2009, 11:34

Hvad har du kodet den i? :)

Plejer altid at tjekke en hjemmeside med opera, fordi folk ikke altid lige tænker over den browser;)
Men den ser da ud til at virke ret godt :D :9xo

3

søndag, 25. januar 2009, 11:42

Kalyt
Har lavet den i Adobe Dreamweaver og har udervejs holdt øje med, at den både var pæn i IE7, FF3 og Safari. Har også tjekket den en gang eller to i Opera - men det er ved at være længe siden.. Så har lige gjort det igen - og kan se, at der er et par svipsere her og der i den browser. :-) De skal rettes.

4

søndag, 25. januar 2009, 11:46

har du også huske chrome, nu når vi snakker om browsere? :D

5

søndag, 25. januar 2009, 11:54

Jep - den ser fin ud i Chrome ;-)

6

søndag, 25. januar 2009, 13:54

Du skulle nok tage at overveje at kigge i IE6, eftersom den stadigvæk er en yderst brugt browser.

Designet er som sådan okay, men synes godt der kunne være kælet lidt mere for detaljerne.

Det er heller ikke særlig godt, at dit site benytter sig af grafik som overskrifter.

Du skal ej glemme at tænke søgemaskineoptimering.

Du kunne også snildt gøre det synligt, at siden har RSS ;)

Lige et par hurtigt ord, da jeg ikke lige har kigget siden igennem i dybden.

7

søndag, 25. januar 2009, 15:20

Suk - ja :-) IE6.

Den er svær at teste i, når man har installeret IE7.
Men tak - kan se på screenshot'et at det ikke ser helt optimalt ud... :-S
Tak for kommentaren.

- Hvad mener du forresten med at "gøre det synligt, at siden har RSS"? :-)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "NielsP" (25.01.2009, 15:24)

8

søndag, 25. januar 2009, 15:49

Du kan prøve at bruge BrowserShots.

At det skal være mere synligt der er RSS betyder vel, at det skal fremgå andre steder end i bunden af siden. Du skal trods alt lede efter det for at finde det ;)

Synes måske også, at du skulle overveje et andet payoff. "Rejseside" lyder bare ikke ret fængende. Et payoff er den linie man skriver under sit logo m.v. og i dit tilfælde altså det der står under godtur dk.

Som eksempler er der bl.a. BravoTours "ferie på dansk" og MT Højgaards "Vi ved hvordan". Og et godt payoff kan sige en hel del, men det kræver der er lagt nogle tanker bag det selvfølgelig.

9

søndag, 25. januar 2009, 16:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af NielsP
Suk - ja :-) IE6.

Den er svær at teste i, når man har installeret IE7.
Men tak - kan se på screenshot'et at det ikke ser helt optimalt ud... :-S
Tak for kommentaren.

- Hvad mener du forresten med at "gøre det synligt, at siden har RSS"? :-)

Der er alternativer til at teste op imod IE6 - Burger nævner et af dem.

Et andet alternative ville være at kigge efter IE Tester:
http://www.designcreative.dk/blog/webudv…ie6_ie7_ie8.htm

Det er også muligt at have installeret flere version af IE vha.:
http://tredosoft.com/Multiple_IE

Og som Burger også er inde på, så mener jeg at synliggøre muligheden for RSS. Tilbyder man RSS, så bør det som minimum fremgår af browseren. Se vedhæftet billede, der er taget fra Firefox. Men dette er skam også muligt i IE7, Safari etc.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (25.01.2009, 16:28)

10

søndag, 25. januar 2009, 16:59

Burger
Tak for kommentarerne.
Kender godt BrowserShots - den tager bare _meget_ lang tid at teste igennem :-)
Og du har da helt ret i det med payoff'en! Pudsigt jeg ikke havde tænkt over det før du nævnte det.

Macimuz
Tak for linksne! Vil med det samme installere IE6!

Mht. RSS - så kig lige lidt længere ind på siden, der er skam både links og RSS-ikoner. RSS-linket på forsiden er bare til en oversigt over hvilke RSS-feeds siden tilbyder. :-)

Tak for jeres konstruktive kritik!

11

søndag, 25. januar 2009, 17:04

Citeret

Burger
Tak for kommentarerne.
Kender godt BrowserShots - den tager bare _meget_ lang tid at teste igennem :-)
Og du har da helt ret i det med payoff'en! Pudsigt jeg ikke havde tænkt over det før du nævnte det.

Macimuz
Tak for linksne! Vil med det samme installere IE6!

Mht. RSS - så kig lige lidt længere ind på siden, der er skam både links og RSS-ikoner. RSS-linket på forsiden er bare til en oversigt over hvilke RSS-feeds siden tilbyder. :-)

Tak for jeres konstruktive kritik!

Jo jo, men de bør også være synlige oppe i browseren ;)

12

mandag, 26. januar 2009, 16:38

Det er de også, de steder de er relevante.. :-) Der er forskellige feeds på de forskellige sider jo..

Så på de forskellige sider kan man i FF se hvilke feeds, der er tilknyttet.. Kan man gøre dem synlige på samme måde i IE også?

13

mandag, 26. januar 2009, 18:08

Citeret

Det er de også, de steder de er relevante.. :-) Der er forskellige feeds på de forskellige sider jo..

Så på de forskellige sider kan man i FF se hvilke feeds, der er tilknyttet.. Kan man gøre dem synlige på samme måde i IE også?

Hvorfor ikke gøre alle tilgængelig over det hele?

Hvis det ikke ønskes, så som minimum få det fremhævet meget mere på forsiden.

14

onsdag, 28. januar 2009, 14:51

God idé! Det vil jeg gøre - altså fremhæve det meget mere på forsiden.
Tak for rådene! :-)

15

onsdag, 28. januar 2009, 14:56

Citeret

God idé! Det vil jeg gøre - altså fremhæve det meget mere på forsiden.
Tak for rådene! :-)

Det var så lidt :)

Men selvfølgelig, hvis der også er RSS på kommentare til billeder og andet, så behøver de selvfølgelig ikke være med. Det skal bare være de generele feeds på nyheder etc.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.