1

mandag, 19. januar 2009, 11:28

Nyt spørgsmål 24/1 17:45::

Fandt ikke rigtig hoved og hale i hvordan det forholder sig med når jeg finder en Host jeg syntes om - om jeg så skal flytte mit domæne til dem?
Det er jeg jo ikke interesseret i...
Jeg vil beholde min udbyder og "bare" have en "ren" host som KUN skal hoste og intet andet krav end de skal understøtte ALLE features WordPress kan byde på (mail, galleri og alle andre smarte features har jeg allerede både gennem MobileMe og Name og det vil jeg gerne blive ved med).

Nogen rene wordpress hosts anbefales uden jeg skal flytte domæne?

Samtidig er et nyt spørgsmål dukket op:

Når jeg nu skal til at "opfinde" et theme til min WP side, er der så nogen gode sites at kigge på for at lære hvordan man gør det smartes, nogen "how to" guides?
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at gøre det offline på min Mac til en start, så jeg kan nå at dumme mig og rette de grimmeste ting før det kommer online.

Og en ting til - er det korrekt forstået at hele essensen i at bruge en WordPress baseret blog/side er at den kan skrives på ligemeget hvilken computer man tilgår "backbonen" fra?
Det er above all the other stuff it can do, mest dét jeg søger - at selv når jeg rejser rundt så kan jeg skrive på den...

Jeg kan se jeg ikke kan bruge min nuværende host med Wordpress (nuværende er jeg MobileMe kunde).
Jeg har mit domæne navn hos Name.com Nogen der kan anbefale en ny host der er så simpel som mulig til WordPress brug?
Jeg er VIRKELIG grøn her og syntes WordPress er afsindig indviklet fordi det kan SÅ meget 8o Har selv kigget på BlueHost.com da det er nogen af dem WP selv anbefaler, men forstår ikke helt deres formular - jeg kan se jeg skal "flytte" mit domæne, vil det så sige jeg ikke længere er kunde hos Name.com men KUN hus BlueHost, eller bliver Name min domæne registrator og BlueHost min hosting udbyder??
Anybody please help me... Syntes ikke rigtig det fremgår specielt godt af hverken wp's side, name eller blue host hvordan det egentlig hænger sammen :ph34r:

Jeg skal til at re-designe min hjemmeside. Er kørt lidt fast i de ting iWeb kan tilbyde og har købt et meget mere prof program kaldet Freeway (svarer til MS Web Expressions bare på Mac).

Spørgsmålet er nu at jeg har hørt om hjemmesider der har en Wordpress backend - hvad går det helt præcist ud på?
Det jeg forestiller mig er en alm HTML/CSS side men hvor alle opdates og blog indlæg er lavet som direkte udtræk af en WordPress blog, lagt i en form for ramme på hjemmesiden så de ikke skiller sig ud fra det eksisterende layout.

-giver det mening?
-eller er der nogen der kan forklare hvad det er / hvordan man laver det?

:cheers:

Intel 3570K :: 2x8GB Kingston HyperX Savage DDR2400 :: 1x Intel520 240GB SSD + 500 GB Toshiba Sata3 ::
EVGA GTX980 FTW :: EVGA SuperNova 750 G2 PSU ::
NoFan CS-70 :: AOC 2460 144Hz :: Mionix Naos 5000 :: CM QuickFire Rapid i

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "AT0MAC" (24.01.2009, 17:49)

2

mandag, 19. januar 2009, 11:35

Wordpress er jo egentlig en simpel cms.

Det vil sige du logger ind i backend med bruger/pass foregår via web og kan tilgåes allesteder.

I backend kan du så styrer din side, skrive indhold, lave sider, ændre, menu, design osv.

Layout skal egentlig bare laves som et theme til wp også kan du bruge wp til at smide indhold i sitet.

Du kan evt. kigge på wordpress's side der er en masse info om det.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

3

mandag, 19. januar 2009, 20:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Wordpress er jo egentlig en simpel cms.

Super duper WHAT :goodpost:

Nyt spørgsmål er oppe, se i toppen :O

Intel 3570K :: 2x8GB Kingston HyperX Savage DDR2400 :: 1x Intel520 240GB SSD + 500 GB Toshiba Sata3 ::

4

mandag, 19. januar 2009, 21:04

Prøv at kigge på http://www.squarespace.com/

(Hvis det er noget der har interesse, tror jeg nok jeg kan finde en rabat kupon til dig også.)

5

tirsdag, 20. januar 2009, 19:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Marquis
Prøv at kigge på http://www.squarespace.com/

(Hvis det er noget der har interesse, tror jeg nok jeg kan finde en rabat kupon til dig også.)

Det ser da sådanset meget spændende ud, men mangler svar på et par spørgsmål:
Hvis jeg bruger Squarespace, understøtter de så WordPress?
OG - mit oprindelige spørgsmål: Når mit domæne nu er købt hos Name.com, skal jeg så BÅDE betale for at have domænet hos Name.com OG for at have hjemmesiden gennem Squarespace?

..grunden til at jeg spørger sådan er at selve opsætningen hos Name.com er vanvittig simpel, så jeg vil helst ikke hvis jeg mister dem, alt jeg søger er bare en host der understøtter WP på en simpel måde så jeg kan bygge min nye hjemmeside op - og så bare linke mit Name.com domæne til denne host

6

onsdag, 21. januar 2009, 10:51

Jeg bruger selv www.powerhosting.dk til at hoste min hjemmeside og har gjort det i flere år. Super Super Super service og prisen er også helt fornuftig.

Min WP blog kører på den host og det giver ingen problemer. www.theis.dk/blog

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

7

onsdag, 21. januar 2009, 13:29

Citeret

Jeg bruger selv www.powerhosting.dk til at hoste min hjemmeside og har gjort det i flere år. Super Super Super service og prisen er også helt fornuftig.

Men hvordan er det med dit domæne - det har du købt hos en anden udbyder og bare linket over til din host?
Det er jo dét jeg faktisk mest er i tvivl om, men vil da lige tjekke powerhosting ud senere :)
...name.com har nogle ting jeg rigtig godt kan lide, så gider ikke have en host der tager styringen med mit domæne, også selvom jeg så kommer til at betale 2 forskellige steder

8

torsdag, 22. januar 2009, 16:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af AT0MAC

Citeret

Men hvordan er det med dit domæne - det har du købt hos en anden udbyder og bare linket over til din host?
Det er jo dét jeg faktisk mest er i tvivl om, men vil da lige tjekke powerhosting ud senere :)
...name.com har nogle ting jeg rigtig godt kan lide, så gider ikke have en host der tager styringen med mit domæne, også selvom jeg så kommer til at betale 2 forskellige steder

Prøv at kigge en tur på gratisdns.dk ;) bedre sted til dns styring kan du ikke få
og hvis du skal bruge webhosting så smid mig en pm, jeg driver et hosting firma ;)

9

lørdag, 24. januar 2009, 17:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dj revaX

Prøv at kigge en tur på gratisdns.dk ;) bedre sted til dns styring kan du ikke få
og hvis du skal bruge webhosting så smid mig en pm, jeg driver et hosting firma ;)

Jeg kan præcist det samme hos name.com - og de er faktisk billigere, pga den lave $ kurs ;)
Ellers tak for linket

10

lørdag, 24. januar 2009, 17:50

Fandt ikke rigtig hoved og hale i hvordan det forholder sig med når jeg finder en Host jeg syntes om - om jeg så skal flytte mit domæne til dem?
Det er jeg jo ikke interesseret i...
Jeg vil beholde min udbyder og "bare" have en "ren" host som KUN skal hoste og intet andet krav end de skal understøtte ALLE features WordPress kan byde på (mail, galleri og alle andre smarte features har jeg allerede både gennem MobileMe og Name og det vil jeg gerne blive ved med).

Nogen rene wordpress hosts anbefales uden jeg skal flytte domæne?

Samtidig er et nyt spørgsmål dukket op:

Når jeg nu skal til at "opfinde" et theme til min WP side, er der så nogen gode sites at kigge på for at lære hvordan man gør det smartes, nogen "how to" guides?
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at gøre det offline på min Mac til en start, så jeg kan nå at dumme mig og rette de grimmeste ting før det kommer online.

Og en ting til - er det korrekt forstået at hele essensen i at bruge en WordPress baseret blog/side er at den kan skrives på ligemeget hvilken computer man tilgår "backbonen" fra?
Det er above all the other stuff it can do, mest dét jeg søger - at selv når jeg rejser rundt så kan jeg skrive på den...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "AT0MAC" (24.01.2009, 17:51)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.