1

onsdag, 10. december 2008, 16:08

Hey..

http://www.duddimai.dk/Diverse/mygraphicdesign/index.php

Formål:
Midtpunktet på siden bliver forummet, hvor man kan vise sine ting frem. give og få kritik. Der bliver også en masse om hjemmesider generelt, men målgruppen bliver folk der allerede godt kan selv. Det skal være stedet for ligesindet designere. Jeg har længe ledt efter et design forum, men det eneste danske der var, blev lukket ned, så nu laver jeg sgu et selv.

Jeg har kun lavet designet, men inden jeg går for godt igang kunne jeg godt tænke mig at høre hvad I synes?

Navnet skal ikke være det som der står, det var bare for at skrive noget. Jeg synes Mygraphicdesigns.dk er for langt. er det ik?

Hvis I har idér til domæne navne så sig endelig til.

mvh
Mai.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Mai" (10.12.2008, 16:12)

2

onsdag, 10. december 2008, 16:37

Der findes dog et dansk forum, hvor jeg vil mene, at man kan vise sine kreationer frem. Forummet omhandler dog mange forskellige emner.

http://www.multimedieforum.dk/

Jeg bryder mig ærgeligtalt slet ikke om designet. Det minder om noget fra slutningen af 90erne - mere eller mindre.

Jeg vil mene, at du skal overveje at pakke et gratis forum ind i en roligt og simpelt design. Eller lade et gratis forum stå helt alene.

Jeg beklager, men dit design giver simpelthen ikke mig lyst til at fremvise mine kreationer.

3

onsdag, 10. december 2008, 16:52

Nåh, er det virkelig så slemt?

Hvad er det der ligner 90'er? Er 90'er ikke firkantede sider med dårlig grafik?

Synes det var en hård dom, har du ikke nogle indput til hvad jeg så kan gøre for at gøre det mere 2009 agtigt??

4

onsdag, 10. december 2008, 17:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mai
Nåh, er det virkelig så slemt?

Hvad er det der ligner 90'er? Er 90'er ikke firkantede sider med dårlig grafik?

Synes det var en hård dom, har du ikke nogle indput til hvad jeg så kan gøre for at gøre det mere 2009 agtigt??

Ja, jeg synes ikke det er specielt godt.

Mit forslag er, som jeg nævner det, enten at integrerer et gratis forum i et simpelt design eller lade forummet stå helt alene.

Det er måske for overdrevet at sige, at designet er fra 90erne. Eftersom du vil henvende dig til grafikere eller egentlig webdesignere, så vil jeg absolut mene, du skal ud i et enkelt og elegant design. Et webdesign behøver absolut ikke være præget af skygger, gradienter og andre ting for at fremstå elegant.

Når du vil have, at et forum skal være omdrejningspunkter, så skal designet netop ikke tage fokus, hvilket jeg bestemt mener, at dit design vil komme til at gøre.

Et eksempel kunne være nedenstående side (forestil dig dog et forum i stedet for sidens indhold):

http://www.diegorosso.com.ar/

Eller tage en kigger på nedestående link for at finde inspiration:

http://csscreme.com

5

onsdag, 10. december 2008, 18:44

Jeg skal ikke bruge et gratis forum, så det er egentlig udelukket med sådan ét.

Jeg tror det måske er fordi du ikke er målgruppen at du tænker som du gør, du synes det skal være stilrent uden grafik, og bare et forum alene, men bliver det ikke lidt kedeligt i længden?

Dem jeg vil henvende mig til er folk der godt kan lide design med lidt edge, og som tør lave noget anderledes, end alle de stilrene sider der allerede findes. Jeg går normalt endnumere amok i mine designs, men ville prøve at lave noget med lidt mere stil, som samtidig ser lækkert ud.

Jeg er enig mht skyggerne, dem tror jeg, jeg vil tone lidt ned. Men jeg kan ikke se hvorfor designet skulle tage fokus fra indholdet/forummet. Det er jo ikke larmende med vilde farver eller bevægende grafik, det er da ganske enkelt.

Jeg siger tak for kritikken, det sætter tankerne i fuld sving :)

Jeg håber der er flere der har nogle input, og også evt forslag til et domæne navn.

6

onsdag, 10. december 2008, 18:54

Hvorfor er jeg ikke målgruppen?

Jeg arbejder til daglig som webdesigner, så burde vel være målgruppen?

Jeg er bare af den holdning, at det ikke skal være designet der holder værket, men indholdet - specielt i det her tilfælde.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (10.12.2008, 18:54)

7

onsdag, 10. december 2008, 19:07

Du virker bare mere, teknisk minded end design minded. Specielt når du siger det skal være indholdet der holder værket. Der er ingen af delene der kan mangle i min verden. Det skal være 50/50 indhold og design. Designet er efter min opfattelse ligeså vigtigt som indholdet. Det er jo designet der gør, om folk mener de hører til dér som bruger eller om de ikke gør.

Målgruppen skal være folk der primært arbejder med design, og som godt tør udfordre "reglerne" i fremstilling af design, fremfor at følge de tendenser der iøjeblikket huserer, hvor alle sider ligner blogs, selvom de ikke er blogs og aldrig har skulle være det.
(jeg skal ikke vide hvordan du designer, men jeg forstiller mig ikke de vilde grafiske goder)

Det virker som om du går lidt for meget ind for det enkelte og stilrene og som om du ikke kan lide noget prengende. så skal du altså ikke se mine andre hjemmesider, så falder du ned af stolen af foragt.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ikke kan lide designet hvis du selv er designer. Måske er du på et højre/lavere niveau end jeg, vi er ihvertfald ikke samme sted i vores grafiske opfattelse :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mai" (10.12.2008, 19:08)

8

onsdag, 10. december 2008, 19:38

Er langt hen af vejen enig med Macimuz

De lyse nuancer og få kontraster er egentlig en meget god start. Jeg ville dog vælge en anden end den grønne(især med gradient i top-menuen), da den er lidt kedelig at kigge på. En anden grøn kunne sagtens fungere, det er bare lige den nuance af grøn der ikke lige tiltaler mig. Og som du selv påpeger så er der også lige voldsomt meget skygge på boksene. Skyggen falder også forskelligt på topboksen og indholdsboksen. Ved ikke hvordan det ville se ud, men med svagere skygger og måske en meget lys grålig baggrund, kunne man stadig få indholdet til at stå ud fra baggrunden, uden at det bliver overdrevet. Typografien du bruger i grafikken, tiltaler mig heller ikke specielt meget. Den falder ikke rigtig i hak med resten af designet og er en tand for gotisk efter min mening. Tror det ville passe bedre med en lidt fed sans serif type. Måske du kan finde noget her.

Alt i alt føler jeg at der er lidt for mange "påtvunget" stilarter. Altså elementer der er overflødige og egentlig ikke gør resten af designet nogen tjeneste. Derudover fjerner de også bare fokus fra indholdet som Macinuz nævnte. Her tænker jeg blandt andet på hængslerne/ringene, den skæve menu, den blomstagtige brush i bunden af menuen, teksturen på top-menu og login, den runde omslutning over logoet og det blå mærke i højre side. Man skal bestemt ikke undervurdere hvor meget fokus de egentlig tager. De behøver ikke nødvendigvis at være prangende for at tage fokus. Der er bestemt ikke noget galt i, at ville give sin side et personligt præg, men man skal stadig gøre sig nogle overvejelser hvad angår nødvendighed osv..

Det er som sagt bare min personlige mening og har ikke nødvendigvis noget på sig. Men det er hvert fald nogen ting du kunne have med i dine overvejelser :D

Ellers syntes jeg det er et skide godt initiativ med forumet

9

onsdag, 10. december 2008, 19:48

Ja, jeg sidder lige og retter lidt i skyggerne, det er bedre når de er dæmpede.

Jeg startede egentlig ud med en rød farve, men det blev bare så tøset. Jeg er bange for, at der kommer formeget pang på farverne hvis jeg skruer op for dem...

Den blå ude til højre som sidder fast i ringene, var egentlig for at sitet ikke skulle "vælte" når der var en menu ude i den anden side. derfor synes jeg den var nødvendig. Det skulle bare være et eller andet dér, men måske skulle jeg finde noget relevant at placere der fram for et hunde tegn ;)

Jeg kan godt se du har ret i nogle ting, som jeg helt sikkert vil arbejde videre med :)

tak for input :)

10

onsdag, 10. december 2008, 20:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mai
Du virker bare mere, teknisk minded end design minded. Specielt når du siger det skal være indholdet der holder værket. Der er ingen af delene der kan mangle i min verden. Det skal være 50/50 indhold og design. Designet er efter min opfattelse ligeså vigtigt som indholdet. Det er jo designet der gør, om folk mener de hører til dér som bruger eller om de ikke gør.

Målgruppen skal være folk der primært arbejder med design, og som godt tør udfordre "reglerne" i fremstilling af design, fremfor at følge de tendenser der iøjeblikket huserer, hvor alle sider ligner blogs, selvom de ikke er blogs og aldrig har skulle være det.
(jeg skal ikke vide hvordan du designer, men jeg forstiller mig ikke de vilde grafiske goder)

Det virker som om du går lidt for meget ind for det enkelte og stilrene og som om du ikke kan lide noget prengende. så skal du altså ikke se mine andre hjemmesider, så falder du ned af stolen af foragt.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ikke kan lide designet hvis du selv er designer. Måske er du på et højre/lavere niveau end jeg, vi er ihvertfald ikke samme sted i vores grafiske opfattelse :)

Jeg er nu ikke videre teknisk minded. Jeg foretrækker bare et brugervenligt layout, som ikke forvirrer brugeren. Et layout der ikke er overfyldt med gøgl og ballade. Det er jo ikke for sjov, at mange sites har en vis struktur, specielt ikke, når man tager brugervenlighed med i sin betragtning.

Du kan se nogle af mine værker i min signatur, så kan du jo selv bedømme.

Anyway, du kan sagtens lave noget på kanten, men pas ikke at falde ud over den. ;)

11

søndag, 21. december 2008, 18:13

har lavet et nyt forslag.

http://duddimai.dk/Diverse/yourdesigns.dk/

Synes selv det nye ser bedst ud. Men hvad siger i?

12

søndag, 21. december 2008, 22:39

Lad mig give dig et råd -
Hvis du vil vise ting frem, så lad resten af siden være 'ren'.
Du køber heller ikke en ramme til dit nye billede i skrigende pink med flammer og lir ud over det hele, og hvis du gør har du ihvertfald haft muligheden for at lade være.
Din side er såmænd ok, bare ikke til dit formål. Havde det været en personlig side, hvor du skulle fortælle om din urtehave og gårsdagens date havde det været ganske fint, men som et seriøst site fungerer det desværre ikke.

Mvh.

Johann Strønæs Steffensen

13

mandag, 22. december 2008, 08:45

Sry må holde macimuz syntes ikke det er et videre tiltalende design og jeg kommer lyn hurtigt til at tænke side der ikke er opdateret designet hænger for mig ikke sammen med det du vil ud med. Det virker ikke seriøst og professionelt nok.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

14

mandag, 22. december 2008, 11:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Sry må holde macimuz syntes ikke det er et videre tiltalende design og jeg kommer lyn hurtigt til at tænke side der ikke er opdateret designet hænger for mig ikke sammen med det du vil ud med. Det virker ikke seriøst og professionelt nok.

Jeg har lige skrevet en ny adresse til et nyt design, snakker du om det? eller snakker du om det første, som er det macimuz har kommenteret på?

15

mandag, 22. december 2008, 11:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zjapper
Lad mig give dig et råd -
Hvis du vil vise ting frem, så lad resten af siden være 'ren'.
Du køber heller ikke en ramme til dit nye billede i skrigende pink med flammer og lir ud over det hele, og hvis du gør har du ihvertfald haft muligheden for at lade være.
Din side er såmænd ok, bare ikke til dit formål. Havde det været en personlig side, hvor du skulle fortælle om din urtehave og gårsdagens date havde det været ganske fint, men som et seriøst site fungerer det desværre ikke.

Hvorfor fungerer det ikke?

Hvad mener du med, at hvis jeg vil vise ting frem skal siden være ren? den fangede jeg ikke helt.

16

mandag, 22. december 2008, 12:00

Jeg hentyde egentlig til dem begge.

Det han mener med at at vise ting frem er formodenligt følgende. Hvis det er en side der skal bruges til at vise design skal der ikke være særlig meget på selve siden. Den skal være meget neutral så det der bliver vist frem kommer i fokus og du ikke for konkurrence imellem det der fremvises og selve siden.

Det vil jeg give ham helt ret i, en meget neutral side vil få det der vises frem til at stå mere klart og tydeligt.

17

mandag, 22. december 2008, 12:11

årh, det er virkelig hårdt at høre sandheden...men godt i den sidste ende :)

Hvad skal jeg gøre for at komme ud over det "private" og over på det professionelle plan? På et andet forum, fik jeg afvide at der ikke var nok farver og at en side som denne, skulle være en WOW oplevelse med en masse pang farver, hvorfor jeg lavede fanebladene i forskellige farver.

Men jeg kan jo godt se i har ret, mere eller mindre. Jeg synes selv det er et flot design, men ja..nok ikke til formålet.

Jeg prøver igen... og nu går jeg virkelig i tænke boks...kom endelig med råd. Jeg har brug for dem og jeg skal nok lytte til dem :)

tak fordi i gider kommentere.

18

mandag, 22. december 2008, 12:21

Jeg ville bruge noget tid på følgende sider:

http://cssremix.com
http://csscreme.com

Hold dig dog langt væk fra sider som templatemonster, eftersom det er yderst amerikaniseret.

Har du problemer med at finde de rette farver at kombinere, så tag et smut forbi:

http://colourlovers.com

19

mandag, 22. december 2008, 12:40

Med hensyn til farver er det også en god ide at hente kuler fra adobe super løsning.

20

mandag, 22. december 2008, 13:50

oki tak, det vil jeg kigge på.

Jeg har lavet et nyt forslag igen. Jeg kan ikke bare lave en side uden bare lidt for øjet. Det SKAL sgu se lækkert ud. Jeg kan ikke bare sætte et forum ind og det dét. der skal sgu være NOGET...det er bare min mening.

http://duddimai.dk/Diverse/yourdesigns.dk/img/design.jpg

Jeg synes selv dette er pænt dæmpet og vil ikke tage fokus fra de ting brugerne poster og er så tilfreds nu, at jeg tror det er dette her det skal være, men kom stadig gerne med input også selvom I synes det ikke er blevet bedre. Jeg var jo aldrig gået igang med at ændre noget, hvis ikke jeg havde fået kritik herfra ;)

Er der noget jeg gør, konsekvent ved mine designs, som ikke er godt og hvad?

Ved mit nye forslag her, har jeg droppet skyggerne, der er kun skygger ved øjet. Jeg plejer måske at gå i selvsving med mine skygger, så nu har jeg valgt at undlade dem, og det var vist en god idé at droppe dem.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.