1

onsdag, 15. oktober 2008, 05:14

jeg sidder og lavet lidt hjemmeside og er støt på et lille bitte problem, det er den "transparent background" i iframet som er forskellig i IE7 og FireFox det vil jeg gerne ha fixed hvis det kan lade sig gøre.

har brugt "allowtransparency" kode ved iframet og ka faktisk godt li den lille box IE laver er det sådan man os ka få den frem i FireFox?

Hele min div og iframe kode:

Kildekode

1
<div style="position: absolute; width: 391px; height: 369px; z-index: 1; left: 711px; top: 125px" id="lag1" allowtransparency="true"> <iframe src="b.htm" name="FireBlast" width="400" height="400" scrolling="auto" frameborder="0" allowtransparency="true">  [Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny,    eller <a href="b">klik her.</a>]</iframe></div>

her ka i se forskellen:

IE7:

FireFox:

Her ligger hele siden og den er bygget i html, da jeg ik er nogen "hjemmeside builder geek" ka mine koder måske godt virke lidt uoverskuelige at finde rundt i.

Link: http://Christmas-Net.dk/new/

2

onsdag, 15. oktober 2008, 16:23

omkring 18 har kigget på det, og ingen svar, er det forsvært el. har alle "hjemmeside builder geeksne" ik fri endnu? :O

3

onsdag, 15. oktober 2008, 18:17

Har aldrig rigtigt arbejdet med iframes (it sucks), men mit umiddelbare bud er, at IE kun understøtter den transperante egenskab.

Vil du lave noget transperant, må du tyde til en anden metode. Med CSS er det muligt at lave et element (eksempelvis div) gennemsigtig.

Du kan også anvende en semi-transperant .PNG, men så vil den ikke forekomme transperant i IE6 og nedefter.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (15.10.2008, 18:18)

4

torsdag, 16. oktober 2008, 00:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Har aldrig rigtigt arbejdet med iframes (it sucks), men mit umiddelbare bud er, at IE kun understøtter den transperante egenskab.

Vil du lave noget transperant, må du tyde til en anden metode. Med CSS er det muligt at lave et element (eksempelvis div) gennemsigtig.

Du kan også anvende en semi-transperant .PNG, men så vil den ikke forekomme transperant i IE6 og nedefter.

iframe er faktisk mega nem at arbejde med Macimuz og da jeg ik rigtig ka finde ud af det er det den letteste måde at gøre det på. CSS kender jeg ik særlig meget til, måske du har en guide over hvordan det funger? (hvis jeg har forstået dig ret så ka man med css få den til at se lige sådan ud bare uden den sorte ramme om ik?)

en af mine venner tog et kig på det og endte op med det her som virker i måde IE7 og FireFox men så kommer der en sort ramme uden om.

IE7:

FireFox:

han har brugt

Kildekode

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<style type="text/css">
/* Dette er det gennemsigtige vindue */
#transboks {
width: 400px;
height: 400px;
margin: 0 50px;
background-color: #fff;
border: 2px solid black;
filter:alpha(opacity=50);
opacity: 0.5;
-moz-opacity:0.5; }

/* Dette er inholdet af teksten, med relativ position.  Relativ bruges med IE  */
#transboks div {
padding: 20px;
font-weight: bold;
color: #000;
filter:alpha(opacity=100);
opacity: 1;
-moz-opacity:1;
position: absolute;
}
-->
</style>

Kildekode

1
2
3
4
<div id="transboks" style="position: absolute; z-index: 1; left: 711px; top: 125px">
 <iframe src="b.htm" name="Konata_Izumi" width="400" height="400" scrolling="auto">  [Din browser understøtter ikke frames. Få dig en ny, 
  eller <a href="b">klik her.</a>]
 </iframe>

Link: http://Christmas-Net.dk/new/

5

torsdag, 16. oktober 2008, 08:07

Den gennemsigtige kasse har også fået påsat en ramme af 2px ;)

Iframe er stadigvæk noget skidt, selvom det måske er nemt at arbejde med.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.