Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 5. oktober 2008, 15:54

Der har været lidt spørgsmål oppe omkring OpenSource CMS'er herinde, men jeg har i dette tilfælde begrænset valget en del.

I har 3 forskellige at vælge imellem, men jeg har alligevel tilføjet en 4 mulighed, såfremt man kan anbefale noget helt andet.

- Til grundlag for dit valg skal du overveje brugervenligheden i backend-delen.

- Hvor let det er at implementerer et design (hvad er ens frihed mm.)

- Hvordan synes du indlæringskurven er

- Udvidelsesmulighederne af CMS'et

- Mener du CMS'et er sikret imod fremtiden

Nævn også gerne andre faktorer, hvis du mener de er vigtige.

2

søndag, 5. oktober 2008, 23:44

Hvilket sprog? eller er det ligemeget?

3

mandag, 6. oktober 2008, 08:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af GiZzZa

Mener du programmeringssprog?

4

mandag, 6. oktober 2008, 09:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Citeret

Ja da :D

5

mandag, 6. oktober 2008, 09:58

Citeret

Citeret

Citeret

De 3 jeg nævner findes kun i et sprog ;)

6

mandag, 6. oktober 2008, 11:20

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Ja men desværre er "andet" et vidt begreb at fyre af... ;)

Citeret

men jeg har alligevel tilføjet en 4 mulighed, såfremt man kan anbefale noget helt andet.

7

mandag, 6. oktober 2008, 11:23

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Ja men desværre er "andet" et vidt begreb at fyre af... ;)

Citeret

men jeg har alligevel tilføjet en 4 mulighed, såfremt man kan anbefale noget helt andet.

Jo jo, men så skal man jo såmænd bare argumenterer for sit valg. Og der kunne sprog jo være et af argumenterne :)

8

tirsdag, 7. oktober 2008, 08:25

Den er ikke helt let at svare på. Jeg syntes det afhænger meget af hvad det skal bruges til, hvem der skal lave det, og hvem der skal "fylde på".

Jeg har efterhånden lavet en del sider, hvor de brugere der skulle lave indhold på siden havde/har meget lidt kendskab til at lave hjemmesider, så her er det meget vigtigt at back-end'en er MEGET simpel at gå til - så går det knap så meget at man ikke har så mange frihedsgrader til at styre udseende fra back-end, da det alligevel bliver lavet i templaten af den der laver siden (og vedligeholder den del.

Til lige nøjagtigt det formål har jeg faktisk fundet wordpress ret god. Det er meget simpelt at gå til for tekstforfatterne og det er ret nemt at designe for websidesmeden, mens der samtidigt er stort set alle de plugins man kan ønske sig.

Jomla har jeg flere gange oplevet var for uoverskueligt for brugeren (måske har jeg ikke brugt tid nok på at sætte deres backend op). Typo3 og drupal vil jeg ikke udtale mig om, da jeg kun har brugt dem meget flygtigt.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

9

tirsdag, 7. oktober 2008, 09:14

Du har fat i nogle gode pointer, Jacob.

Tit og ofte, så synes jeg brugervenligheden halter langt efter, når det kommer til brugen af backend.

Mine præferencer er havnet hos Typo3, selvom jeg ikke synes deres backend er brugervenligt nok. Men i det mindste kan man "deaktiverer" de ting, som den almindelige bruger ikke skal bruge.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.