Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 26. september 2008, 16:30

Hey

Har siddet og lavet min hjemmeside pæn og fin på min 20" skærm...

Mit problem er bare at opløsningen her er 1600X1200 og her ser siden perfekt ud..

Men når jeg så åbner siden på en skærm der ikke kan køre så høj opløsning kommer der scrools bar's og meget andet.

Rent ud sagt det bliver mega skod..

Kan man ikke sætte et sted i dreamweaver så siden passer ind i alle opløsninger?

Pft

2

fredag, 26. september 2008, 21:59

Du kan godt lave et fleksibelt website, men det gøres ikke ved at vinge et flueben af.

Hvordan er siden bygget op - med tabel eller div?

Iøvrigt, så bør siden designes til 1024x768 eftersom det stadigvæk er den mest brugte opløsning. Hvor 1280x800 nok er ved at tage over, grundet den store stigning i salget af bærbare computere.

:firefox:

3

lørdag, 27. september 2008, 23:54

Den er bygget op med frames rundt omkring. Det der så er problemet er at når man åbner siden i en opløsning der ikke er så høj, så kommer der scrool bars i et par af frames'ne samt at noget af siden ikke kan ses da det ligger uden for billedet :crazyeyes:

Så er der mulighed for på en eller anden måde at lave det i dreamweaver eller evt. sætte en kode ind eller lign. så den passer til alle opløsninger`?

4

søndag, 28. september 2008, 09:51

Jeg kan ikke huske, hvorvidt man kan gøre frames fleksible.

Jeg vil dog foreslå dig ikke at bruge frames.

5

søndag, 28. september 2008, 10:23

Hmm..

Syntes bare ikke rigtig at jeg kan hitte ud af at dele siden op i mindre dele :)

Ved du om der evt. findes en dansk guide til dreamweaver et sted? Syntes jeg har kigget rundt uden held.

6

søndag, 28. september 2008, 10:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gicls
Hmm..

Syntes bare ikke rigtig at jeg kan hitte ud af at dele siden op i mindre dele :)

Ved du om der evt. findes en dansk guide til dreamweaver et sted? Syntes jeg har kigget rundt uden held.

Kender desværre ikke en dansk guide til programmet, men der burde i hvertfald være nogle bøger på engelsk.

7

søndag, 28. september 2008, 10:46

Åhhrr. Du svarer hurtigt :clap:

Har du evt. nogen forslag til at dele siden op så det er til at lave forskellige ting på forskellige steder på siden?

Altså mener lidt ligesom frames..

8

søndag, 28. september 2008, 10:53

Alt efter, hvor godt du er bekendt i html mm., så vil jeg prøve at kigge lidt på HTML.dk og W3schools.com - her kan du lære meget om det grundlæggende.

Men for at undgå frames eller iframes, så skal du kigge lidt på enten asp eller php, hvor jeg vil foreslå sidstnævnte, eftersom ASP er et dødt sprog.

Det begynder måske at lyde ukendt, men du kan med eksempelvis php hente øvrige filer ind på bestemt steder. Forstået på den måde, at du lige præcis kan bestemme, hvor bestemt indhold skal være. Men du kan også nøjes med at redigere det 1 sted.

Men springet fra frames og her til, virker måske lidt stort, og vil måske også tage lidt tid. Men det er bestemt tiden værd :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.