Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 19. september 2008, 11:55

Hejsa alle sammen.

Jeg har aldrig haft et domæne eller en hjemmeside før så jeg er helt blank hvad dette angår :)

er der nogen der kan sige mig hvad et domæne navn koster?

det er fordi vi er en klan nemlig der gerne vil have vores egen hjemmside bare med et forum på og ikke andet :) og koster det noget at lave forum også eller hvordan forgår det? :)

håber i vil tage venlig imod mine begynder spørgsmål :)

2

fredag, 19. september 2008, 11:59

http://www.one.com/da/ kan i få et til 9kr per måned :)

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Intel 520 S 480gb ssdApple Magic Mouse

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

3

fredag, 19. september 2008, 12:02

Det er ikke nok med et domæne, I skal også have et webhotel, medmindre en af jer selv har tænkt sig at hoste forummet, og det er næppe nogen god idé hvis det ikke er et område I ved ret meget om.

Årsafgiften for et .dk domæne er pt. 45 kr. Skal i have et andet TLD (.com, .org osv.) så kan prisen variere lidt. Et webhotel kan koste fra et par hundrede kroner om året, til en del mere, men I burde kunne nøjes med et webhotel i den billige ende. I den afdeling er der bl.a. Web10.dk, One.com og Unoeuro.com.

Hvis I ønsker at anvende et standard forum, så er der masser af gratis udgaver I kan downloade fra internettet, og selv sætte op på det webhotel I nu beslutter jer for. Af de mere kendte er der bl.a. phpBB, men der findes også flere derude.

Forhåbentlig gør ovenstående dig lidt klogere, ellers må du spørge igen.

Og din tråd bliver så lige flyttet til den rigtige afdeling ;)

4

fredag, 19. september 2008, 12:50

mange tak for det hurtige svar :)

Og tak for du flyttede den burger :)

vi har valgt one.com :)

5

søndag, 21. september 2008, 15:44

Hos domaindirect kan du få 1 gb gratis webhotel http://www.domaindirect.dk/ ;)

/gamlejesper

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.