Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 12. september 2008, 12:28

Hello!

Jeg har et problem med at oprette forbindelse mellem Dreamweaver og min SQL server .. Jeg får fejlen "HTTP Error code 403 forbidden" .. Jeg er hostet hos min storebror og vi har 3 aftener forsøgt os frem via guides på nettet og få forbindelsen oprettet, men uden held.
Jeg har fået fuld rettighed på alle mapper, så problemet burde ikke ligge der ..

Nogle der kan hjælpe?

På forhånd, tak.

AlphaJay @ AlphaStudios.dk

2

fredag, 12. september 2008, 13:21

mySQL forbindelse og mapper?

Er du sikker på du ikke mener ftp?

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

3

fredag, 12. september 2008, 13:34

Jamen jeg er sgu ved at være lidt i tvivl, for jeg kan godt se hvad du mener, for den logger godtnok på min FTP og opretter en mappe ved navn _Mmserverscripts, og så midt det hele, så failer den ..

Jeg følger bogen CMS med Dreamweaver og mySQL af Heine Lennart, og han guider mig til at lave en mySQL connection via. Application boksen i Dreamweaver, men det er alligevel nogle mapper den opretter på min FTP ..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "AlphaJay" (12.09.2008, 13:36)

4

fredag, 12. september 2008, 13:43

en mysql connection skal skabes via et script

Lad os sige du har index.php (En fil)

I mappen test

I den står der følgende:
<?php // Start php tag

// Connection til mySQL server med følgende paramtere:
// Server, brugernavn/username, password
$link = mysql_connect('localhost', 'mysql_user', 'mysql_password');

?>

Den fil kan du oprette på ftp serveren i en mappe eller bare i roden :)

5

fredag, 12. september 2008, 13:48

Er det fordi jeg ikke har det, at jeg for den HTTP Error code 403 forbidden fejl?

6

fredag, 12. september 2008, 13:50

Kan det være fordi MySQL serveren er sat op til kun at kunne forbindes til lokalt, dvs at mysql scriptet kun kan fungere når det befinder sig på serveren og ikke på din lokale maskine? Det er SVJH standartinstillingen på de fleste AMP servere.

Virker det hvis du uploader til serveren og kører derfra?

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

7

fredag, 12. september 2008, 14:01

Jeg har droppet at teste på egen localhost på computeren, uploader til nettet hver gang, og det er på nettet jeg får fejlen /: .. Men jeg har godtnok heller ikke indsat noget script nogen steder af den art, Dump skriver .. Er det min fejl?

8

fredag, 12. september 2008, 14:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af AlphaJay
Jeg har droppet at teste på egen localhost på computeren, uploader til nettet hver gang, og det er på nettet jeg får fejlen /: .. Men jeg har godtnok heller ikke indsat noget script nogen steder af den art, Dump skriver .. Er det min fejl?

Nej det script er bare et eksempel og slet ikke nødvendigt nogen steder

9

fredag, 12. september 2008, 14:12

Hm, jamen så står jeg lidt på bar grund igen med hvad problemet kan være s: ..

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.