Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 18. august 2008, 16:59

Hej folket på twaek.dk

Jeg skal have lavet mig en hjemmside men aner overhovedet ikke hvordan man gør.

Hjemmesiden skal være pæn og enkel med en flot baggrund og en 4-6 menuer med billeder, tekst, forum og links.

E der nogle der kan anbefale et program eller en guide på nettet til at lære dette??

2

mandag, 18. august 2008, 18:05

Jeg forslår du starter i en tråd oprettet her i dette forum

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=78764&sid=

Der er også nogle gode links til nybegynderen

3

mandag, 18. august 2008, 18:13

Tak for det hurtige svar

Skal man virkelig igennem alle disse "kapitler" for at kunne lave en hjemmeside?!?

I må sgu undskylde hvis jeg spørger dumt, er bare virkelig grøn på hjemmeside fronten, men er ellers go til comp. og programmer samt er meget lærenem så hvis der findes et program man ka designe hjemmesider med :-D

4

mandag, 18. august 2008, 18:56

Tjae først lær html (html.dk eller w3schools.com) efter det lærer du så css (samme sider) og så burde du kunne opnå det ønskede resultat

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

5

mandag, 18. august 2008, 18:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af contreau
Tak for det hurtige svar

Skal man virkelig igennem alle disse "kapitler" for at kunne lave en hjemmeside?!?

I må sgu undskylde hvis jeg spørger dumt, er bare virkelig grøn på hjemmeside fronten, men er ellers go til comp. og programmer samt er meget lærenem så hvis der findes et program man ka designe hjemmesider med :-D

Det kommer an på, hvad dit ambitionsniveau er, men vil man lave en god hjemmeside, så er det ikke bare 1 2 3, færdig :)

6

mandag, 18. august 2008, 19:44

mit ambitionsniveau er ikke det højeste men vil gerne selv ku opdatere med billeder og tekst

siden skal være pæn og nem at bruge - minimalistisk og flot.

Men findes der ikke noget software man kan designe hjemmesider med, eller skal alt skrives i html koder?!?

7

mandag, 18. august 2008, 19:53

Citeret

mit ambitionsniveau er ikke det højeste men vil gerne selv ku opdatere med billeder og tekst

siden skal være pæn og nem at bruge - minimalistisk og flot.

Men findes der ikke noget software man kan designe hjemmesider med, eller skal alt skrives i html koder?!?

Tjae de bruger jo også html til og skrive med

Men så er der der:
Dreamweaver

Kan ikke lige komme i tanke om flere lige nu

8

mandag, 18. august 2008, 19:56

Den nemme er også at benytte eke'sempeltvis wordpress og et tema du syntes om, det bliver dog aldrig rigtigt godt, medmindre du sætter dig ind i tingene og laver noget selv.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

9

mandag, 18. august 2008, 20:26

hmm når jeg søger op dreamweaver kommer der adobe dreamweaver cs 3 - men er det ik photoshop?

Hva hedder programmets hele navn?

10

mandag, 18. august 2008, 20:30

Citeret

hmm når jeg søger op dreamweaver kommer der adobe dreamweaver cs 3 - men er det ik photoshop?

Hva hedder programmets hele navn?

Du har fundet det

Det hedder adobe dreamweaver cs3

CS3 er bare en hel serie af produkter hvor Photoshop er en af dem

11

mandag, 18. august 2008, 20:42

Hvis ikke du vil lære kodesprog osv.. Kan du bruge en af de mange webhotellers indbygget webdesign program, som virker glimrende.. Kan især anbefale www.one.com den er utrolig nem og du får dit eget domæne.. du kan få en flot hjemmeside op på en aften..

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

12

mandag, 18. august 2008, 22:16

hey dxc

tjekkede li one.com ud, der ser faktisk fint ud - men kan ikke rigtig få lov til at se nogle eksempler på hjemmesider lavet med one.com - har du erfaring med at bruge one.com og/eller kender du nogle hjemmesider lavet med one.com?!?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.