Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 14. juli 2008, 09:52

Efter jeg fik fat på Assassin's creed for noget tid siden, tænkte jeg om jeg ville programmere et lille program der tjekker ens computer (CPU,RAM,GFX etc.) og sammenligner dem med nogle fastlagte data. Programmet vil jeg meget gerne lave i C# eller C++ hvis det er muligt.

Derfor vil jeg gerne høre om jer Tweakers kender nogle sider/(gratis) bøger til enten C# eller C++. Især med info (evt en liste) over kommandoer man bruger til at hive hardwaredata frem til brugeren.

programmet skal kunne fixe følgende:

CPU, Hastighed i MHz og antal cores (single, dual, triple, quad)
RAM i MB
GFX mærke, model og antal RAM, samt shadermodel/directx version det er bygget til
størrelse på hver diskpartition

Jeg havde en liste over hardwareinfo fetch kommandoer i favoritter i firefox før, men denne er gået tabt og jeg kan ikke finde den igen, samt et programeksempel.

Det programmet i sidste ende skal blive til er et program der henter hardware info. Brugeren skal derefter vælge et spil fra en liste, hvorefter min. system requirements for spillet kommer frem og computeren bedømmer dette.

tips og tricks vil også blive modtaget, hvilket udløser en credit i en eventuel about box der kommer med.

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.