Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 6. juni 2008, 09:10

Hejsa

Jeg er remlig ny til hjemmesider men har dog rodet lidt frem og tilbage..

Ville dog lige høre hvad i synes er bedst og hvorfor?

alså Fordele og ulemper ved ASP / ASP.NET

og det samme med PHP

Takker på forhånd ;)

Noget med X :clap:

2

fredag, 6. juni 2008, 10:20

ASP
Dette sprog udvikles der ikke på længere. Kort sagt er det et døende sprog, så vil slet ikke anbefale at kigge på det.

ASP.Net
Dette er afløserende for klassisk ASP, og det skulle have rigtig mange gode muligeder. Eksempelvis kan det køres op imod Navision

Php
Et efter min mening ganske godt programmeringssprog, som der stadig udvikles på. Det har dog ikke helt de samme muligheder som ASP.net

3

fredag, 6. juni 2008, 12:58

Den største fordel ved ASP.NET og den største ulempe ved PHP er Object Orienteret Programmering.

ASP.NET er et OO programmeringssprog (som også for eksempel Java) og er enormt nemt at arbejde med.

PHP har ikke samme support for OOP med det er blevet bedre i version 5 (det er dog langt fra lige så godt som .NET på det område).

4

fredag, 6. juni 2008, 13:51

Er ren og skær PHP mand og arbejder som PHP programmør, kan intet .net osv, men for mig at se hvis man virkelig vil være fremtidssikret inden for den branche er det ikke et spørgsmål om enten eller, men et spørgsmål om at lære begge dele da det ene vil være bedre til nogen opgaver, og det andet vil være bedre til andre.

Når det er sagt, hvis det er til hobbybrug og måske mindre sites, så vil jeg helt klart anbefale PHP, det er langt nemmere at komme i gang med, og der er utroligt meget hjælp at hente rundt omkring på nettet.

.NET er efter min erfaring langt sværere at komme i gang med hvis man ikke har erfaring fra andre OOP sprog, har fx skulle rette og lave et par små ting i .NET med C# og fy-føj da.

5

fredag, 6. juni 2008, 14:14

Jeg har svært ved at se, hvilke funktioner ASP.NET har, som skulle gør et det kan vælges frem for PHP pga. funktionalitet.

Der hvor jeg et stykke af vejen mener et valgt kan tages, er på baggrund af de platforme man er bundet, eller ikke er bundet til efter valget.

Man opnår noget større platforms uafhængighed ved en PHP løsning end en tilsvarende .NET løsning. Eftersom .NET pt. stadig fungerer bedst på Windows only baserede operativ systemer.

Try not. Do or do not, there is no try.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.