Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 13. maj 2008, 18:24

Billedet er fra den anden dag.

Sløringen i højre side kommer fra røg, da jeg tror der er nogle der brændte haveaffald af.

2

tirsdag, 13. maj 2008, 19:59

Smukt billede, med meget smukke farver.

Jeg synes dog at kompositionen halter lidt. Hvis du tog lidt af højre side af, så der var lige meget plads i højre side som i venstre, tror jeg det ville blive en del pænere at kigge på.

Samtidig synes jeg det er en lidt ærgelig placering vingerne på vindmøllerne har i forhold til hinanden.
Nu ved jeg så godt nok ikke hvordan du har taget billedet, men evt. tag en masse billeder af det samme motiv, og så vælg det billede hvor vingerne er placeret bedst i forhold til hinanden.

Ellers godt arbejde Henrik. Du får smidt nogen gode billeder op for tiden. Sjovt at se den udvikling du har gennemgået. Det er tydeligt at du bliver bedre hele tiden.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

3

tirsdag, 13. maj 2008, 20:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000

Jeg synes dog at kompositionen halter lidt. Hvis du tog lidt af højre side af, så der var lige meget plads i højre side som i venstre, tror jeg det ville blive en del pænere at kigge på.

Samtidig synes jeg det er en lidt ærgelig placering vingerne på vindmøllerne har i forhold til hinanden.
Nu ved jeg så godt nok ikke hvordan du har taget billedet, men evt. tag en masse billeder af det samme motiv, og så vælg det billede hvor vingerne er placeret bedst i forhold til hinanden.

Ellers godt arbejde Henrik. Du får smidt nogen gode billeder op for tiden. Sjovt at se den udvikling du har gennemgået. Det er tydeligt at du bliver bedre hele tiden.

Takker for kommentaren. :)

Placeringen at vingerne er jeg heller ikke selv helt tilfreds med, jeg tog en masse billeder og da de drejede rundt allesammen er det ikke helt nemt at fange det optimale. :)

4

tirsdag, 13. maj 2008, 23:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000

Takker for kommentaren. :)

Placeringen at vingerne er jeg heller ikke selv helt tilfreds med, jeg tog en masse billeder og da de drejede rundt allesammen er det ikke helt nemt at fange det optimale. :)

Nu må jeg hellere passe på med at spille klog, jeg var jo ikke i situationen.

Du kunne have brugt burst mode, hvor du bare holder udløserknappen nede i en hel af møllernes omdrejninger, og så tager kameraet en 2-3 billeder i sekundet. Så burde der være gode chancer for en god komposition.

I do not do that thing.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Aagaard1000" (13.05.2008, 23:09)

5

torsdag, 15. maj 2008, 22:19

Flot billede og gode farver :) Motivet er ikke noget der er værd at diskutere lang tid om, men et udmærket situations billede.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

6

torsdag, 15. maj 2008, 22:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af celfa
Flot billede og gode farver :) Motivet er ikke noget der er værd at diskutere lang tid om, men et udmærket situations billede.

Det er da et flot motiv. Bare fordi man er amatørfotograf, behøver man ikke at blive alt for snobbet, og sige at det ikke er et godt motiv hvis ikke det er kreativt. Det er jo et smukt billede.
Og det er da altid en god idé at komme med forslag til forbedringer.

I do not do that thing.

7

torsdag, 15. maj 2008, 23:10

Tak for kommentaren her også Celfa.

8

fredag, 16. maj 2008, 07:45

Er helt vild med det billede, man føler næsten man selv står der. :)

9

fredag, 16. maj 2008, 12:41

Hvis nogle skulle få lyst til det som baggrund, så er det her i 1680 X 1050:

Det hvide på kanterne af vingerne kunne tyde på for meget skarphed, men det er det ikke, det forekommer når solen er bagved motiverne/i lidt modlys.

http://img228.imageshack.us/img228/8692/walluj6.jpg

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (16.05.2008, 12:49)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.