Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 26. april 2008, 21:29

En hveps på klods hold, der ser lidt træt ud, jeg kunne ihvertfald få lov til at komme helt tæt på og i øjenhøjde, derfor dybdeskarpheden er som den er.

2

lørdag, 26. april 2008, 21:50

Har du selv blurret? Det ser helt vildt skørt ud.

Ellers fin skarphed.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

3

lørdag, 26. april 2008, 22:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af celfa
Har du selv blurret? Det ser helt vildt skørt ud.

Ellers fin skarphed.

Nej det har jeg ikke, men som jeg skrev er det i øjenhøjde så derfor denne dybdeskarphed, hvepsen sidder på min datters lejehus på taget og kameraet ligger også på taget, altså kameraet ligger vandret med taget hvis du forstår. :)

Tak for kommentaren. ;)

Du kan se det originale billede her dog skaleret ned. > http://img161.imageshack.us/img161/122/004js7.jpg

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (26.04.2008, 22:02)

4

lørdag, 26. april 2008, 22:25

Ok. Vild overgang afligevel.

men måske den mangler en anelse dybdeskarphed? for at få det sidste skarpt, ellers skulle du have rykket kameraet et nyk op af.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

5

lørdag, 26. april 2008, 22:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af celfa
Ok. Vild overgang afligevel.

men måske den mangler en anelse dybdeskarphed? for at få det sidste skarpt, ellers skulle du have rykket kameraet et nyk op af.

I denne vinkel tror jeg ikke rigtig det havde hjulpet med en blænde på f.eks f/16 - 20, men du har helt ret i at jeg kunne ha hævet kameraet lidt, men synes selv det ser ok med denne vinkel som er i øjenhøjde på den lille fyr. :)

6

søndag, 27. april 2008, 21:39

Kanon billede Henrik :9xo "hæhæ har du set Bee Movie" :razz:

Mvh Merling

7

søndag, 27. april 2008, 22:39

Haha, velvalgt titel. :))

Og virkelig flot at du altid får så skarpe billeder, især af den her slags små skabninger. :9xo

Jeg synes dog det ser lidt mærkeligt ud at kun hvepsen er skarp men alt rundt om den er fuldstændigt sløret... Ved ikke om man kunne have fået lidt mere med af det, uden at miste skarpheden på selve hvepsen.

8

mandag, 28. april 2008, 07:48

Tak for kommentar til jer også Merling og Mikkel.

Mikkel> Grundet alt det blur i forgrund og baggrund er den vinkel jeg har taget billedet i, hvis jeg havde hævet kameraet lidt ville blurren ikke være så kraftig, kik evt. i linket højere oppe hvor billedet er i fuld størelse dog nedskaleret. ;)

Edit: Mikkel ang. det med mine closeup billeder og skarphed, så er det temmelig svært med mit D40, jeg er ikke helt tilfreds med de "kun" 3 focus punkterne og det kræver meget tålmodighed og lave sådan et billede, med det lykkedes da.
Til closeup billeder har Nikon D40 desværre mange manglene ting. ;(

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (28.04.2008, 09:27)

9

mandag, 28. april 2008, 15:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Mikkel> Grundet alt det blur i forgrund og baggrund er den vinkel jeg har taget billedet i, hvis jeg havde hævet kameraet lidt ville blurren ikke være så kraftig, kik evt. i linket højere oppe hvor billedet er i fuld størelse dog nedskaleret. ;)

Edit: Mikkel ang. det med mine closeup billeder og skarphed, så er det temmelig svært med mit D40, jeg er ikke helt tilfreds med de "kun" 3 focus punkterne og det kræver meget tålmodighed og lave sådan et billede, med det lykkedes da.

Havde du ikke også investeret i D300?
Jeg får mit d40x tilbage nu. Urepareret, men gratis. Jeg kan slet ikke vente :)

10

mandag, 28. april 2008, 20:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slacker

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Havde du ikke også investeret i D300?
Jeg får mit d40x tilbage nu. Urepareret, men gratis. Jeg kan slet ikke vente :)

Ikke endnu, men det bliver 90% sikkert mit næste kamera. :)

11

mandag, 28. april 2008, 20:16

Syntes bare det er et pisse godt billede.
Glæder mig til at komme igang.

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

12

mandag, 28. april 2008, 20:39

Flot billede, farverne spiller rigtig godt sammen.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.