Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 20. april 2008, 15:11

Som det fremgår af denne tråd, er der sket en mindre ændring i fotoopgaverne, og derfor introducerer jeg for første gang en afstemning om det næste emne.

Det betyder, at det emne der har flest stemmer om 24 timer, er det emne der er gældende i de næste to uger, og afstemningen vil derefter blive lukket. Jeg regner med, at vi fortsætter med at putte billederne i den her tråd, jeg skal naturligvis nok ændre overskriften på den når afstemningen er afsluttet.

Forhåbentlig vil folk stemme på det emne der er mest udfordring i, og ikke bare det nemmeste ;)

Vi tager lige reglerne med for en god ordens skyld ;)

Den sædvanlige smøre:

Tænk over hvad i gerne vil opnå inden i går ud og fotograferer !!

REGLERNE HUSK DEM NU
  • Max 800x600px
  • EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs Theis' blog)
  • Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size
  • Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører
  • Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med
  • Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 17 & 18: Skygger

2

søndag, 20. april 2008, 15:29

Jeg stemte på dyr, selvom jeg faktisk ville have stemt varme. Synes bare at varme passer bedre når vi kommer en eller to måneder frem :) Hvor folk måske har været på ferie eller ude i det gode, og forhåbentligt varme vejr.

Lehn

3

søndag, 20. april 2008, 15:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kenny
Jeg stemte på dyr, selvom jeg faktisk ville have stemt varme. Synes bare at varme passer bedre når vi kommer en eller to måneder frem :) Hvor folk måske har været på ferie eller ude i det gode, og forhåbentligt varme vejr.

Varme kan jo heldigvis være andet end afhængig af vejret ;)

Og hvis ikke den vinder i denne uge, er det da ikke utænkeligt, at den vender tilbage i en senere afstemning :D

4

søndag, 20. april 2008, 15:41

stemmer på dyr

5

søndag, 20. april 2008, 16:55

Jeg synes emnet dyr er lidt for kedeligt, da der ikke er nok frirum. Jeg kan godt lide at man kan have sin egen fortolkning af sit foto. Så derfor valgte jeg at tage varme.

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "asgerbj" (20.04.2008, 16:56)

6

søndag, 20. april 2008, 21:27

Tjaa.. Det kan da også misforstås og være en meget dyr bil :crazyeyes: . Det kalder jeg da frirum :P

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx970 Strix OC, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

7

søndag, 20. april 2008, 21:30

har valgt Skygger.. da hvis man vælger DYR.. kommer der bare en masse katte og hunde.. og det er ikke sjovt

:thumbsup:

8

mandag, 21. april 2008, 18:04

Dyr og skygger ligger godt nok lige, men for ikke at trække det mere i langdrag har jeg selv - i et lille samråd med _WHAT_ - valgt, at skygger får lov til at vinde over dyr. Jeg håber stadig, at dem der har stemt på andet, vil deltage alligevel ;)

9

lørdag, 3. maj 2008, 19:29

Så blev det desværre tid til at konkludere, at disse opgaver for alvor har fået dødsstødet. Når der over 2 uger ikke kan komme et eneste billede indenfor et emne I selv har været med til at vælge, så ser jeg ingen grund til at fortsætte, og derfor vil der ikke blive oprettet en ny afstemning i morgen.

På trods af, at vi var to der tog os tid til at komme med kommentarer til det sidste emne, kom der heller ikke meget respons der, og det viser nok også bare hvilken vej det er gået.

Jeg skriver ikke dette for at pive over I ikke gider længere, men så er I klar over hvorfor der ikke vil ske mere mht. fotoopgaver fra min side af :)

10

lørdag, 3. maj 2008, 20:32

Jeg tror grunden til at folk ikke er kommet med billeder, er at det har været forvirrende om hvilken tråd de skulle poste dem i. Syntes det er synd at det skal stoppe... Når jeg får mig et nyt objektiv havde jeg ellers tænkt mig at deltage hver gang...

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

11

lørdag, 3. maj 2008, 20:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Flindt_DK
Jeg tror grunden til at folk ikke er kommet med billeder, er at det har været forvirrende om hvilken tråd de skulle poste dem i. Syntes det er synd at det skal stoppe... Når jeg får mig et nyt objektiv havde jeg ellers tænkt mig at deltage hver gang...

Det fremgår af første indlæg, og hvis det virkelig var så svært at forstå, så har jeg da været så meget online, at det har været ret nemt at spørge mig ad ;)

12

lørdag, 3. maj 2008, 20:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Det fremgår af første indlæg, og hvis det virkelig var så svært at forstå, så har jeg da været så meget online, at det har været ret nemt at spørge mig ad ;)

Jaja, men det er vel ikke sikkert at andre har lagt mærke til det?

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

13

lørdag, 3. maj 2008, 21:22

Citeret

Citeret

Citeret

Hvis man ikke kan overskue det så har man ikke viljen til at deltage.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

14

lørdag, 3. maj 2008, 21:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Citeret

Citeret

Citeret

Hvis man ikke kan overskue det så har man ikke viljen til at deltage.

Det har du self ret i. Syntes bare at det er synd det skal stoppe :/

15

lørdag, 3. maj 2008, 22:10

Citeret

Det har du self ret i. Syntes bare at det er synd det skal stoppe :/

Jeg synes også det er trist, men jeg gider bare ikke bruge tid på det længere, når folk i den grad er ligeglade. Der har trods alt været to uger til at deltage i, men ikke en eneste har gjort det. Jeg vil vove at konkludere, at de 10 der har stemt på skygger i hvert fald burde have deltaget, eftersom de selv har valgt emnet ;)

16

lørdag, 3. maj 2008, 22:28

har slet ikke set denne tråd??

I må ikke stoppe opgaverne.

Køber snart et kamera og har tit tænkt på at være med i denne tråd.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "fredek" (03.05.2008, 22:31)

17

søndag, 4. maj 2008, 11:38

jeg kommer skam med et billede.. har taget de... har bare ikke haft tid til at ligge det op.. det komme sener idag

18

søndag, 4. maj 2008, 12:26

En ide til folket... som ike har fået taget et billede i nu

Ud på en græsplæne... sørg for solen er bag dig.. så den laver en lang skygge af dig...

lig et par shorts ud på plænen og en t-shirt og en cap hvor din skygge er, så det passer på skyggen, så det ligner skyggen har tøj på :)

Jeg kan ikke gøre det her, da jeg ikke syntes solen er højt nok oppe, så min skygge bliver ikke så lang...

Plus jeg har et andet billede :)

19

søndag, 4. maj 2008, 15:35

Her er mit bud:

20

søndag, 4. maj 2008, 21:21

Jeg stemmer for at de varer en måned og at man skal stemme på det bedste billede.

Så skal man dømme billedet på den repræsentative værdi i stedet for det billedmæssige.

Evt. kunne temaet være den måned man er i, og så er det op til brugerne at gøre op med sig selv hvad man synes er kendetegnende ved den måned man er i.

Hvordan lyder det?

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

21

mandag, 5. maj 2008, 00:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
Jeg stemmer for at de varer en måned og at man skal stemme på det bedste billede.

Så skal man dømme billedet på den repræsentative værdi i stedet for det billedmæssige.

Evt. kunne temaet være den måned man er i, og så er det op til brugerne at gøre op med sig selv hvad man synes er kendetegnende ved den måned man er i.

Hvordan lyder det?

en månede er alt for lang tid.... alt....

hvis folk skal bruge en månede på at finde et "billede" så er det ikke det vær... søg, og du skal finde..

Ikke vent på det kommer til dig...

hvis det bliver en månede bliver det noget Hø!

det var fedt den gang der var lidt flere med... hvor man stod op mandag morgen, tog på arbejde og tjekkede hvad ugens emne var, og allerede der, begyndt at få ider...

nu skal man sidde og vente en uge mere på at det nye emne kommer... men en månede... naaaj tak

22

mandag, 5. maj 2008, 12:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Angelus

Citeret

Hvordan lyder det?

hvis folk skal bruge en månede på at finde et "billede" så er det ikke det vær... søg, og du skal finde..

det var fedt den gang der var lidt flere med... hvor man stod op mandag morgen, tog på arbejde og tjekkede hvad ugens emne var, og allerede der, begyndt at få ider...

nu skal man sidde og vente en uge mere på at det nye emne kommer... men en månede... naaaj tak

Konkurrencen på fotokritik.dk er da eksempelvis 1 måned lang, og der er en del flere tilmeldte end her. Jeg ved godt at der selvfølgelig også er en del flere tilmeldte fotointeresserede, end på tweak, men der er større motivation for at deltage.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Aagaard1000" (05.05.2008, 12:36)

23

mandag, 5. maj 2008, 13:11

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Angelus

Citeret

Hvordan lyder det?

Konkurrencen på fotokritik.dk er da eksempelvis 1 måned lang, og der er en del flere tilmeldte end her. Jeg ved godt at der selvfølgelig også er en del flere tilmeldte fotointeresserede, end på tweak, men der er større motivation for at deltage.

Deres månedens tema halløj har ikke kørt siden engang sidste år så måske ikke så god en sammenligning :)

Den her type opgave kører flere andre steder med en uge og det virker fint. Interessen her på tweak er bare ikke stor nok. Folk ser på det på den forkerte måde. De ser det som om hvis det er noget simpelt jeg kan pege kameraet på fra hvor jeg sider kan jeg tage et snapshot.

Istedet for at tage det som en udfordring og en opgave som det var ment. Der er altså ikke rigtig point i at gøre det herinde. Folk må stille sig selv opgaver også poste billederne normalt herinde.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

24

mandag, 5. maj 2008, 18:20

hvor på nettet har de ellers Foto opgaver, som dem her?

Jeg er selv på fotostart.dk også

Men vil gerne være mere med, så man lære mere..

Nu da det ikke sker mere på tweak

Gigabyte Z97P-D3

Vi skal i dag have kigget på et budgetvenligt Z97 bundkort fra Gigabyte, som byder på nogle fine midrange komp
Læs Mere

SafeHome Wireless Surveillance Fixed HD kamera

Vi hopper for en kort stund tilbage i bunken af forbrugerelektronik, når vi i dag skal kigge på noget, der kan
Læs Mere

AeroCool GT-RS

Vi skal i denne test stifte bekendtskab med et kube kabinet fra producenten AeroCool - nærmere betegnet deres
Læs Mere

Antec ISK110 VESA micro kabinet

Er du også en af dem, der godt kan lide at bygge små computere og være med på den nyeste trend? Så kan dagens
Læs Mere

ASUSTOR AS-5004T

Endnu en ASUSTOR NAS server har fundet vej til Tweak.dk redaktionen, og vi skal i denne omgang have et kig på
Læs Mere

Argon Audio Stream 2

I en tid med DAB-radioer og trådløs streaming af musik kan vi alle få brug for udstyret, der kan koble vores m
Læs Mere

ZyXEL Armor Z1 AC2350 Dual-Band Wireless Gigabit

I en tid, hvor meget handler om grafikkort, mens vi så småt venter på lanceringen af Intels næste chipsetserie
Læs Mere

ASUS ROG Orion Stereo Gaming Headset

Der findes et væld af headsets, og der er et headset til ethvert formål. Hvis du skal have et simpelt, men sta
Læs Mere

Konkurrence: Vind med Tweak.dk og Razer

Så blev vi færdige med Silverstone konkurrencen, og derved er vi nu klar til at sætte gang i endnu en konkurre
Læs Mere

Vi har kigget lidt på Windows 10

Her på redaktionen kan vi nu informere jer om, at minimum to af vores aktive testfolk har installeret Windows
Læs Mere

Ren Windows 10 installation mulig efter opgradering

Som tingene står lige nu, ser vi rigtig mange derude i forums og på sociale medier, som gerne vil vide, om det
Læs Mere

Microsoft tillader blokering af opdateringer i Windows 10

Microsoft har med Windows 10 taget endnu et skridt hen imod at gøre det muligt for brugerne at have 100 procen
Læs Mere

Nye Skylake-processorer kommer måske i begrænset oplag

Intel er som bekendt på vej med deres nye Z170 chipset og dertilhørende Skylake-processorer, men noget tyder p
Læs Mere

Bethesda melder alt udsolgt af Fallout 4 Pip-Boy Edition

Den 10. november udkommer spillet Fallout 4, og studiet bag spillet, Bethesda, har i lang tid annonceret, at d
Læs Mere

Sådan kan du hente Windows 10 med det samme

Hvis du sidder spændt og venter på, at Microsoft lukker op for, at du kan komme til at hente Windows 10, så ha
Læs Mere

Her er GIGABYTEs nye Twin Turbo GTX 970 grafikkort

GIGABYTE, der er en særdeles velkendt producent her på Tweak.dk, har præsenteret et ret så spændende grafikkor
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.