Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 14. februar 2008, 23:58

Davser de damer og herrer

sidder og prøver at lege lidt i Photoshop.

men har 2 store problemer.... og en masse andre spørgsmål :P

1. Hvordan laver man en kant uden om sit billede ?

2. Kan man lave sådan farverne bliver afvekslende ala Vista's login skærm ?

3. Er der en måde man kan bruge "forgrunden" af et billde ?

har eks. et billede af en blå ulv på en hvid baggrund, kan man på en eller anden måde erstatte det hvide med nogle gråt som så længere mod højre (væk fra ulven) antager et blåligt skær ?

Main rig:
  • Asus P8P67-Mpro
  • i5-2500K - Scythe
  • Asus 560TI
  • Intel 510 - 128 GB
  • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
  • Powered by Corsair
  • Contained by Silverstone SG02

2

fredag, 15. februar 2008, 08:22

Du kan meget nemt lave en sort kant rundt om dit billede. Det gør du med canvas size som du finder under image i menuen eller bare med ctrl + alt + c. Der kan du sætte flueben i relative og skrive hvor meget plads du vil have. Nederst i vinduet vælger du så farve der skal udvides med.

Ja du kan godt lave skiftende farver som på vistas start skærm, men det er ikke sådan en to-tre linjers forklaring, men du kan prøve at lege med gradients og forskellige lag.

Til punkt 3 ja det kan du nemt gøre du skal bare have frit lagt det du har i forgrunden. Der er forskellige værktøjer til dette og en søgning på google vil hjælpe dig. Når du har din forgrund på et lag for sig selv kan du rode løs med farver i laget neden under.

Du kan evt. også søge på layers for at lære lidt om hvordan det virker de er en meget væsentlig del af photoshop.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

3

fredag, 15. februar 2008, 08:36

mange tak for hjælpen

jeg prøver at bede google om hjælp :D

Main rig:
  • Asus P8P67-Mpro
  • i5-2500K - Scythe
  • Asus 560TI
  • Intel 510 - 128 GB
  • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
  • Powered by Corsair
  • Contained by Silverstone SG02

4

fredag, 15. februar 2008, 12:47

bruger lige den her tråd:P

Hvis jeg nu har et billede jeg gerne vil ha sat oven på et andet billede, hvordan gør jeg det så?

Lenovo T510i

5

fredag, 15. februar 2008, 13:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af janze
bruger lige den her tråd:P

Hvis jeg nu har et billede jeg gerne vil ha sat oven på et andet billede, hvordan gør jeg det så?

Det er meget nemt. :)

Billedet du har åbnet vælger du Select > All Og Edit > Copy

Åbn det andet billede og vælg Edit > Paste.

Ude ved din Layerplatte kan du justere på Opacity for at gøre det gennemsigtigt. ;)

6

fredag, 15. februar 2008, 13:37

Eller åben begge billeder vælg pilen øverst ved de forskellige værktøjer træk fra et billede over på det andet og slip og done :) Hvis du så holder shift nede bliver billedet centreret automatisk :)

7

fredag, 15. februar 2008, 13:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Eller åben begge billeder vælg pilen øverst ved de forskellige værktøjer træk fra et billede over på det andet og slip og done :) Hvis du så holder shift nede bliver billedet centreret automatisk :)

Også en muglighed ja, og nemmere. ;)

Jeg skrev bare den anden, da det er den grundlæggene ( langsommere ) funktion, som er en god ting at vide når man arbejder i PS. ;)

8

fredag, 15. februar 2008, 13:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Citeret

Også en muglighed ja, og nemmere. ;)

Jeg skrev bare den anden, da det er den grundlæggene ( langsommere ) funktion, som er en god ting at vide når man arbejder i PS. ;)

Var skam heller ikke fordi det du skrev var forkert. Der er bare mange måder at gøre det på og det er dejlig nemt med shift træk hvis noget skal centreres :)

9

lørdag, 16. februar 2008, 00:55

ok, tak for hjælpen:P men lige en ting mer. Hvis man finder en skrifttype på internettet, hvor skal man så ligge den hen?

Lenovo T510i

10

lørdag, 16. februar 2008, 07:39

Windows control panel under fonts. Du skal genstarte photoshop for at den finder den.

11

lørdag, 16. februar 2008, 10:02

Citeret

Windows control panel under fonts. Du skal genstarte photoshop for at den finder den.

Nu sjældent jeg har genstartet PS, når jeg har installeret nye fonte.

12

lørdag, 16. februar 2008, 13:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Citeret

Nu sjældent jeg har genstartet PS, når jeg har installeret nye fonte.

Oss mig.

13

lørdag, 16. februar 2008, 15:36

Det er lidt forskelligt men har oplevet det. Var mest hvis han smed den og ikke fattede hvorfor så var jeg sikker :)

14

lørdag, 16. februar 2008, 20:12

ok, tak igen:P

Lenovo T510i

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.