Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

2

torsdag, 10. januar 2008, 17:44

Virkelig ingen af jer der har en lille kommentar. ;(

3

torsdag, 10. januar 2008, 18:13

Umidelbart et flot og enkelt motiv, kan godt lide belysningen.
Har du brugt en fotokasse eller er det din nye SB 600 der har været på spil ? :)
Og har du lavet den sorte baggrund i photoshop eller er det en "ægte" sort baggrund?

4

torsdag, 10. januar 2008, 18:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af ||TheiZ||
Umidelbart et flot og enkelt motiv, kan godt lide belysningen.
Har du brugt en fotokasse eller er det din nye SB 600 der har været på spil ? :)
Og har du lavet den sorte baggrund i photoshop eller er det en "ægte" sort baggrund?

Tak. :)

Jep det er min lyskasse med sort baggrund og ingen blitz og med lys ind fra venstre side.

Data er:

28mm
F/16
Lukker 4,5 sek.
ISO-200
Lysmåling: Spot

5

torsdag, 10. januar 2008, 19:07

Fedt nok :D
Nu har jeg aldrig eksperimenteret med lyskasser, men troede ikke det var muligt og få sådan en HELT sort baggrund som du har der. Er det sort pap eller hvad har du brugt ?

6

torsdag, 10. januar 2008, 19:08

Motivet siger mig intet, jeg kan bare ikke se meningen i billedet. Men husk det er bare min mening.

Rent teknisk er det et flot billede.
Dog lige lidt:

Nu ved jeg ikke hvor dit optik tegner skarpest men kunne næppe tro det var F/16. Jeg ville nok have valgt F/10 der burde stadig være rigelig med dybdeskarphed, og dit glas tegner nok skarpere der.
Også få iso ned på 100.

Om man kan lide lysindfaldet er et smags spørgsmål, igen sådanne motiver siger mig intet så har ikke rigtig nogen mening.

EDIT: Hvad er der blevet af dit profilbillede? Kan jo næsten ikke kende dig ;)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "celfa" (10.01.2008, 19:09)

7

torsdag, 10. januar 2008, 19:27

||TheiZ||, Det er rigtig sjovt at leje med synes jeg :clap: , ja det er sort pap og ved at bruge spot måling fremkommer den mere eller mindre helt sort, levels er dog justeret lidt.

celfa, takker for kritik.

Nikon D40 kan ikke køre med ISO-100 mindste er ISO-200, men det gør heller ikke meget synes jeg.
ISO-100 er dog mugeligt på D40X.

Edit: Gad ikke ha' mit kamera som avatar mere, så der kommer et nyt når jeg har fundet et godt. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (10.01.2008, 19:36)

8

torsdag, 10. januar 2008, 19:40

Celfa:
Jeg vil give dig ret i at det måske ikke er jordens mest interessante motiv.
Men den måde lyset falder på figurens ene ansigt og den måde den halvdel ligesom peger mod lyset, synes jeg giver en fed effekt i forhold til den anden halvdel af figurens ansigt, som ligger i skygge og peger mod mørket.
Det kan jo tolkes på mange måder ;)

|Henrik|:
Jamen det kunne jeg godt forestille mig at det var :) gir jo nogen spænende belysnings muligheder, og nu jeg tænker over det så kan jeg forstå bagrunden blir helt mørk når du har anvendt spot måling ;)

9

torsdag, 10. januar 2008, 19:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af ||TheiZ||
Celfa:
Jeg vil give dig ret i at det måske ikke er jordens mest interessante motiv.
Men den måde lyset falder på figurens ene ansigt og den måde den halvdel ligesom peger mod lyset, synes jeg giver en fed effekt i forhold til den anden halvdel af figurens ansigt, som ligger i skygge og peger mod mørket.
Det kan jo tolkes på mange måder ;)

|Henrik|:
Jamen det kunne jeg godt forestille mig at det var :) gir jo nogen spænende belysnings muligheder, og nu jeg tænker over det så kan jeg forstå bagrunden blir helt mørk når du har anvendt spot måling ;)

Ja, lige denne effekt jeg ville lave. :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (10.01.2008, 19:59)

10

torsdag, 10. januar 2008, 20:04

Virkelig kun mig der kan li' motivet??
Elsker de der stjernetegn man kan købe.. Bare surt de er så dyre.

Ang. billedet, så synes jeg det ser godt ud.
-Som sagt, så gør lyset i håret på den ene side et eller andet..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

11

torsdag, 10. januar 2008, 20:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af urbananen
Virkelig kun mig der kan li' motivet??
Elsker de der stjernetegn man kan købe.. Bare surt de er så dyre.

Ang. billedet, så synes jeg det ser godt ud.
-Som sagt, så gør lyset i håret på den ene side et eller andet..

Nej det er det ikke, jeg kan også li' det. :)

Og ja de er hamrene dyre, men rigtig smukke.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.