Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 4. december 2007, 09:44

Hej fotoentusiaster

Vi har herhjemme tænkt meget over at købe et godt kamera til at tage billeder af vores børn og hvad der eller måtte være. Vi har indtil nu haft almindelige digital kameraer men synes at tiden er ved at være der til at komme videre nu. Vi har søgt meget på nettet og egentlig forelsket os lidt i Canon EOS 400D som ligger lige i det prisleje vi havde tænkt os når man har fået den cashback tilbage. Mit spørglsmål er nu om dette er et godt valg for den almindelige bruger som ønsker gode skarpe billeder ?

Hvordan virker det cashback ? Jeg har tænkt mig at bestille over nettet, nærmere betegnet her http://www.pc-netto.dk/produkt/1000076092/

Ville det være et problem med cashback når det er fra en netshop ?

Mvh

Carsten

2

tirsdag, 4. december 2007, 10:33

Ok øv så...........så lige at cashback kampagnen :(er udløbet så var åbenbart for sent ude :(

3

tirsdag, 4. december 2007, 13:46

Canon plejer at være lidt sjusket med de datoer.. Nogle gange forlænger de dem uden at skrive det. Syntes lige du skulle prøve at kontakte dem engang.

Ellers står der meget udførligt hvordan man gør her http://canonlensacc2007.onlinerebates.com/howtoclaim.aspx

Og ja 400D er er rigtig godt kamera.

4

tirsdag, 4. december 2007, 18:12

Canon plejer ikke være sjusket, derimod plejer nogen internet butikker at være sjusket med deres datoer.

Dertil kan jeg sige at Canon's cashback kampagne er sluttet og med mindre du kan få et af internet firmaerne til at tilbageskrive datoen så skal du ikke regne med cashback i denne omgang.

Mit bud er den næste kampagne kommer hen i febuar månede, dog er det ikke sikkert der er noget der hedder EOS 400D der ;) nu må vi se.

EDIT: Jeg vil da sige et EOS 400D er et fint valg, dog ville jeg hvis det var mig se om jeg ikke kunne støve et Sony Alpha 100 + 18-70 frem i stedet som ca. er i samme pris leje - det er dog hver sin smag

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5
Intel X25-V 40 SSD OS system
4xWD 120GB Sata in Raid 0
All powered by Corsair 600W
Samsung SyncMaster 2493HM

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jK^" (04.12.2007, 18:15)

5

tirsdag, 4. december 2007, 19:32

Vil klart anbefale dig et 400D virker som det kamera i mangler.

Nikon's bud er d40/d40x disse giver dog bøvl med fokus motor og objektiver.

Sony alpha100 ville jeg holde mig langt fra. Dyre i optiker som faktisk også er dårlige sammenlignet med konkurrenterne. Kameraet syntes jeg også giver nogle dårlige billeder selvom få påstår andet.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

6

tirsdag, 4. december 2007, 20:24

kan kun stå bag WHAT i det han siger der...

Jeg råder kunder i butikken til at købe Canon 400D fordi de simpel er det beder.. det enste Minus ved dem, er der std objektiv. men ikke noget man ser på billederne...

Eller skal man op i noget Nikon 80D før det kan betale sig at skifte til dem i mine øjne..

Sony... nej nej nej... jeg har ikke engang prøvet på at sælge en til en kunde i nu,, tager dem ikke frem når de komme ind i butikken hehe...

Men det med CashBack, er lidt underligt.. for de er lidt langsom til det... der kan godt være 3-4 måneders ventetid på canons og Nikon fordi de simpel hen ikke kan følge med til det.. men de kommer, altså dine penge...

:thumbsup:

7

tirsdag, 4. december 2007, 20:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af celfa
Canon plejer at være lidt sjusket med de datoer.. Nogle gange forlænger de dem uden at skrive det. Syntes lige du skulle prøve at kontakte dem engang.

Ellers står der meget udførligt hvordan man gør her http://canonlensacc2007.onlinerebates.com/howtoclaim.aspx

Og ja 400D er er rigtig godt kamera.

Ja og på dit link står der

1. Anskaf et hvilket som helst af de udvalgte produkter, der ses herunder, i tidsrummet 1. oktober til 31. december 2007.

så JO der er stadig cashback

Lever ø-livet på øen Ærø :9xo

8

tirsdag, 4. december 2007, 21:32

Jeg syntes bare canon er MEGET sjusket med de datoer.

På den engelske side skriver de:

Citeret

1. Purchase any of the selected products listed below between 01.04.2007 and 30.06.2007.

På den danske skriver de:

Citeret

1. Anskaf et hvilket som helst af de udvalgte produkter, der ses herunder, i tidsrummet 1. oktober til 31. december 2007.

Det er da hvad jeg kalder for sjusk.

9

tirsdag, 4. december 2007, 21:36

Celfa
De har haft canon cashback 2 gange i år ;)
Den første fra
01.04.2007 and 30.06.2007.

og den danske den anden det er derfor så har du kigget på den gamle cashback fra canon ;)

10

tirsdag, 4. december 2007, 21:36

Ville bare være rigtig fedt hvis der var, så ville jeg købe det med det samme, men når jeg trykker på linket står der:

1. Purchase any of the selected products listed below between 01.04.2007 and 30.06.2007.

11

tirsdag, 4. december 2007, 22:08

det kan være fordi den butik du køber fra ikke er med til det "nye" cashback..
prøv fra en anden?

12

tirsdag, 4. december 2007, 22:22

Yes sir, så er det fundet :dance:

http://www.godigital.dk/dk/xw3734.asp

De skriver det lige ud at Canon giver cashback, så det må man regne med.

Næste skridt er hvilke kort jeg skal have dertil, Hvad fylder sådan et billed i højeste opløsning ? Ville et 4GB være for lidt ?

13

tirsdag, 4. december 2007, 22:54

4 GB vil du ikke fylde op ;)

Jeg skal også have 4 gb :D

Mvk og flindtdk herinde fra har 2 og de siger det er meget...

Jeg er også selv ved at købe samme kamera ;)

14

tirsdag, 4. december 2007, 23:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
...
Sony alpha100 ville jeg holde mig langt fra. Dyre i optiker som faktisk også er dårlige sammenlignet med konkurrenterne. Kameraet syntes jeg også giver nogle dårlige billeder selvom få påstår andet.

Det er alt sammen hans mening, Carstent, ikke nødvendigvis fakta.
Prøv og hold 400D i hånden inden du køber det, det var det der fik mig overbevist om at købe Sony'et i stedet.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zaxzz" (04.12.2007, 23:13)

15

tirsdag, 4. december 2007, 23:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zaxzz

Citeret

...

Prøv og hold 400D i hånden inden du køber det, det var det der fik mig overbevist om at købe Sony'et i stedet.

Puuhaaaaa har du købt et Sony... hehe... :)

:thumbsup:

16

onsdag, 5. december 2007, 01:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af tunfisk

Jeg har da fyldt mine 4 et par gange ;)

17

onsdag, 5. december 2007, 03:32

Citeret

det kan være fordi den butik du køber fra ikke er med til det "nye" cashback..
prøv fra en anden?

Det er ligemeget hvor du køber henne, så længe du har en kvittering og den originale kasse kameraet/objektivet kom i.

Fremgangsmåden er ret simpel, men det er lidt irriterende at man skal klippe hul i emballagen.
Jeg har lige fået bekrætigelsesmail fra Canon på at de har modtaget mit brev med kvittering osv, så jeg kan se frem til at modtage pengene inden 20 dage skriver de.

men der er en step by step om cashback her: http://canon20thanniversary.onlinerebate…howtoclaim.aspx

Der er en ansøgnings blanket du kan udfylde og printe ud :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

18

onsdag, 5. december 2007, 03:33

Citeret

Citeret

...

Så prøv at holde et 400D med et batterigreb, det er noget helt andet.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

19

onsdag, 5. december 2007, 11:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af Malk

Citeret

Citeret

...

Så prøv at holde et 400D med et batterigreb, det er noget helt andet.

Men det er større og tungere og kræver lidt at man enten twister håndleddet eller holder kameraet "forkert" for at det rigtig virker..

20

onsdag, 5. december 2007, 12:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slacker

Citeret

Jeg har da fyldt mine 4 et par gange ;)

Jøsses, der må sgu være kedeligt i Cork :D

Seneste tests og artikler

0

Enermax Hot-swap og Harddisk Enheder

I denne test skal vi ikke kun
Læs Mere

0

be quiet! Straight Power 10 - 600 watt

Du kender garanteret den tyske
Læs Mere

0

ASRock X99 WS

Efter en lille pause fra X99-v
Læs Mere

0

Synology DiskStation DS115j

Det er efterhånden meget lang
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Buet SD590C LED skærm fra Samsung

Samsung er kommet med deres ny
Læs Mere

1

AMD Tonga får 384 bit hukommelses interface

AMDs kommende Tonga chip får e
Læs Mere

1

LG på vej med 3G Smartwatch

Et uannonceret smartwatch fra
Læs Mere

0

Forza Horizon 2 gameplay video

Hvis du ikke kan vente på at F
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.