Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Vi har herhjemme tænkt meget over at købe et godt kamera til at tage billeder af vores børn og hvad der eller måtte være. Vi har indtil nu haft almindelige digital kameraer men synes at tiden er ved at være der til at komme videre nu. Vi har søgt meget på nettet og egentlig forelsket os lidt i Canon EOS 400D som ligger lige i det prisleje vi havde tænkt os når man har fået den cashback tilbage. Mit spørglsmål er nu om dette er et godt valg for den almindelige bruger som ønsker gode skarpe billeder ?
Canon plejer ikke være sjusket, derimod plejer nogen internet butikker at være sjusket med deres datoer.
Dertil kan jeg sige at Canon's cashback kampagne er sluttet og med mindre du kan få et af internet firmaerne til at tilbageskrive datoen så skal du ikke regne med cashback i denne omgang.
Mit bud er den næste kampagne kommer hen i febuar månede, dog er det ikke sikkert der er noget der hedder EOS 400D der nu må vi se.
EDIT: Jeg vil da sige et EOS 400D er et fint valg, dog ville jeg hvis det var mig se om jeg ikke kunne støve et Sony Alpha 100 + 18-70 frem i stedet som ca. er i samme pris leje - det er dog hver sin smag
Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5
Intel X25-V 40 SSD OS system
4xWD 120GB Sata in Raid 0
All powered by Corsair 600W
Samsung SyncMaster 2493HM
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jK^" (04.12.2007, 18:15)
Vil klart anbefale dig et 400D virker som det kamera i mangler.
Nikon's bud er d40/d40x disse giver dog bøvl med fokus motor og objektiver.
Sony alpha100 ville jeg holde mig langt fra. Dyre i optiker som faktisk også er dårlige sammenlignet med konkurrenterne. Kameraet syntes jeg også giver nogle dårlige billeder selvom få påstår andet.
Jeg råder kunder i butikken til at købe Canon 400D fordi de simpel er det beder.. det enste Minus ved dem, er der std objektiv. men ikke noget man ser på billederne...
Eller skal man op i noget Nikon 80D før det kan betale sig at skifte til dem i mine øjne..
Sony... nej nej nej... jeg har ikke engang prøvet på at sælge en til en kunde i nu,, tager dem ikke frem når de komme ind i butikken hehe...
Men det med CashBack, er lidt underligt.. for de er lidt langsom til det... der kan godt være 3-4 måneders ventetid på canons og Nikon fordi de simpel hen ikke kan følge med til det.. men de kommer, altså dine penge...
Oprindeligt indlæg af celfa
Canon plejer at være lidt sjusket med de datoer.. Nogle gange forlænger de dem uden at skrive det. Syntes lige du skulle prøve at kontakte dem engang.
Oprindeligt indlæg af _WHAT_
...
Sony alpha100 ville jeg holde mig langt fra. Dyre i optiker som faktisk også er dårlige sammenlignet med konkurrenterne. Kameraet syntes jeg også giver nogle dårlige billeder selvom få påstår andet.
Det er alt sammen hans mening, Carstent, ikke nødvendigvis fakta.
Prøv og hold 400D i hånden inden du køber det, det var det der fik mig overbevist om at købe Sony'et i stedet.
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zaxzz" (04.12.2007, 23:13)
...
Prøv og hold 400D i hånden inden du køber det, det var det der fik mig overbevist om at købe Sony'et i stedet.
Oprindeligt indlæg af tunfisk
det kan være fordi den butik du køber fra ikke er med til det "nye" cashback..
prøv fra en anden?
Det er ligemeget hvor du køber henne, så længe du har en kvittering og den originale kasse kameraet/objektivet kom i.
Fremgangsmåden er ret simpel, men det er lidt irriterende at man skal klippe hul i emballagen.
Jeg har lige fået bekrætigelsesmail fra Canon på at de har modtaget mit brev med kvittering osv, så jeg kan se frem til at modtage pengene inden 20 dage skriver de.
...
Så prøv at holde et 400D med et batterigreb, det er noget helt andet.
...
Så prøv at holde et 400D med et batterigreb, det er noget helt andet.
Men det er større og tungere og kræver lidt at man enten twister håndleddet eller holder kameraet "forkert" for at det rigtig virker..