Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

25

tirsdag, 27. november 2007, 23:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
Henrik-, tak for din blannede bedømmelse. :D

Slacker, der er brugt stativ og det er mit kanon gode kit objektiv 18-55mm jeg har brugt, kameraet var ca 20 cm fra motivet. ;)

Okay. Det kan godt vre jeg skal til at eksperimentere lidt. Kitobjektivet er "ok" men jeg ville heller ikke gå meget længere ;)
Jeg ville virkelig gerne have et der var lidt længere. Overvejer lidt at se på 18-70'eren. Eller måske 18-135'eren. Jeg stoler ikke helt på 18-200'eren selv om mange køber den, det virker som om den gaer over lidt mere end den burde synes jeg.
Åh ja, og så er jeg lidt tændt på at købe 50mm 1.8'eren også. Den er jo dejligt billig. Spøgsmålet er om man kan holde ud at fokusere manuelt. Det ville alligevel primært være til portræt.

Edit: Undskyld, jeg røg vist lidt offtopic der :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slacker" (27.11.2007, 23:03)

26

onsdag, 28. november 2007, 07:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slacker

Citeret

Henrik-, tak for din blannede bedømmelse. :D

Slacker, der er brugt stativ og det er mit kanon gode kit objektiv 18-55mm jeg har brugt, kameraet var ca 20 cm fra motivet. ;)

Okay. Det kan godt vre jeg skal til at eksperimentere lidt. Kitobjektivet er "ok" men jeg ville heller ikke gå meget længere ;)
Jeg ville virkelig gerne have et der var lidt længere. Overvejer lidt at se på 18-70'eren. Eller måske 18-135'eren. Jeg stoler ikke helt på 18-200'eren selv om mange køber den, det virker som om den gaer over lidt mere end den burde synes jeg.
Åh ja, og så er jeg lidt tændt på at købe 50mm 1.8'eren også. Den er jo dejligt billig. Spøgsmålet er om man kan holde ud at fokusere manuelt. Det ville alligevel primært være til portræt.

Edit: Undskyld, jeg røg vist lidt offtopic der :))

Ville sgu ikke binde an på manuel fokus med den søger der er i det kamera i løber rundt med.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

27

onsdag, 28. november 2007, 15:13

Super flotte billeder Henrik. Nr.2 er rigtig feeeee'

:9xo

28

onsdag, 28. november 2007, 16:51

Er jeg den eneste der ikke kan se nr. 2?

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
Dell 2007FP || Vandkølet
DD || HW Labs || Laing

29

onsdag, 28. november 2007, 18:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slammand
Er jeg den eneste der ikke kan se nr. 2?

Det virker nu igen.

Izaka > Takker. :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (28.11.2007, 18:08)

30

fredag, 7. december 2007, 16:47

Sygt flotte billeder :clap: :clap: :clap: :clap:

31

lørdag, 8. december 2007, 13:26

Wow!!! Flotte billeder, men ja, 1280x1024 så man kan bruge dem som baggrund :pokey:

32

lørdag, 8. december 2007, 15:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af keand
Wow!!! Flotte billeder, men ja, 1280x1024 så man kan bruge dem som baggrund :pokey:

Nej 1920x1200 :D

33

søndag, 9. december 2007, 17:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Svan

Citeret

Oprindeligt indlæg af keand

Nej 1920x1200 :D

1920 x 1080 :drink:

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

34

søndag, 9. december 2007, 18:45

Tak for kritik igen. :D

Til dem der godt kunne tænke sig dem i en større størelse, så kan dette ikke lade sig gøre da original billederne er smidt i skraldespanden.

Men næste gang jeg skal leje med vand, kan jeg lige se hvad jeg kan gøre. ;)

Edit: Gosh der er godt nok nogle stykker der har kikket i tråden. 8o :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (09.12.2007, 18:48)

35

tirsdag, 11. december 2007, 11:48

Super fede billeder.. er du muligt at resize dem til 1680x1050 ? :$

Nååeh, de er smidt ud :S øv

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "betaboy" (11.12.2007, 11:51)

36

søndag, 30. december 2007, 14:28

Har lige lejet lidt med vand igen. :D

Denne gang med en anden farve baggrund.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (30.12.2007, 14:28)

37

søndag, 30. december 2007, 14:55

Tror også jeg skal have gjort endnu et forsøg med vand, jeg har lige skiftet det "gamle" Kit objektiv (18-55 II) ud med 18-55 IS som er MEGET skarpere end kit objektivet, bare se de her MTF50 LW/PW tal i forhold til det gamle kit objektiv, det er jo sindsygt så stor forskel der er.

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/…556is/index.htm

Hvis man sammenligner LW/PW tallene med Canon EF 17-40mm f/4 USM L er 18-55 IS skarpere end et L objektiv, ret godt gået syntes jeg.
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/…740_4/index.htm

At det så ikke giver et helt reelt billede ved jeg godt, men det tager ikke noget væk fra 18-55´eren syntes jeg, utroligt skarpt objektiv til så billige penge.

Men flot billede, jeg kan bedre li den første baggrund, men selve dråben er bedre i det nye billede syntes jeg. :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Malk" (30.12.2007, 15:00)

38

søndag, 30. december 2007, 16:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Malk
Tror også jeg skal have gjort endnu et forsøg med vand, jeg har lige skiftet det "gamle" Kit objektiv (18-55 II) ud med 18-55 IS som er MEGET skarpere end kit objektivet, bare se de her MTF50 LW/PW tal i forhold til det gamle kit objektiv, det er jo sindsygt så stor forskel der er.

Hvis man sammenligner LW/PW tallene med Canon EF 17-40mm f/4 USM L er 18-55 IS skarpere end et L objektiv, ret godt gået syntes jeg.

At det så ikke giver et helt reelt billede ved jeg godt, men det tager ikke noget væk fra 18-55´eren syntes jeg, utroligt skarpt objektiv til så billige penge.

Men flot billede, jeg kan bedre li den første baggrund, men selve dråben er bedre i det nye billede syntes jeg. :)

Ja de kit objektiver til canon 18-55 er ikke særlig gode efter de billeder jeg tidligere har set sammen med et 400D.
Kitobjektiverne til Nikon har jeg set flere steder fra at de laver de absolut bedste kitobjektiver, jeg har bestemt heller ikke noget at klare over med mit AF-S NIKKOR 18-55mm GII ED som dette billede og de andre vandbilleder er taget med.

39

søndag, 30. december 2007, 16:44

Lækkert billede

40

søndag, 30. december 2007, 16:53

Wow det nye ser vildt ud! Hold da kæft :D

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

41

søndag, 30. december 2007, 19:40

Hey Henrik, kan du ikke prøve at smide et ubehandlet billede op, altså uden at du tilføjer skarphed og kontrast? For jeg synes ligesom at dine billeder altid er anderledes, og jeg er spændt på at se, om det er kameraets skyld eller ej. :)

42

søndag, 30. december 2007, 20:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zaxzz
Hey Henrik, kan du ikke prøve at smide et ubehandlet billede op, altså uden at du tilføjer skarphed og kontrast? For jeg synes ligesom at dine billeder altid er anderledes, og jeg er spændt på at se, om det er kameraets skyld eller ej. :)

??? :rolleyes:

Det må næsten menes at du synes at mine billeder ligner krap og det er også helt ok med mig, men kan du ikke uddybe det nærmere. ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (30.12.2007, 20:24)

43

søndag, 30. december 2007, 23:07

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Malk

Ja de kit objektiver til canon 18-55 er ikke særlig gode efter de billeder jeg tidligere har set sammen med et 400D.
Kitobjektiverne til Nikon har jeg set flere steder fra at de laver de absolut bedste kitobjektiver, jeg har bestemt heller ikke noget at klare over med mit AF-S NIKKOR 18-55mm GII ED som dette billede og de andre vandbilleder er taget med.

Men det nye Kit objektiv er godt nok lækkert, det har den dér "WOW" faktor når jeg sammenligner med det gamle kit objektiv.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

44

mandag, 31. december 2007, 01:23

Baggrunden er blevet en anelse for mørk syntes jeg, men ellers er det et ganske nydeligt billede |Henrik|

:cheers:

45

mandag, 31. december 2007, 08:03

Tak for kritik allesammen...

46

mandag, 31. december 2007, 08:26

Fik også fanget denne eksplosion i går. :D

47

mandag, 31. december 2007, 13:00

Wow... Det er virkelig nogle fede billeder du har fået taget! :D Må jeg tage hatten af for... Det ville jeg gerne kunne. :clap:

Har lige et spørgsmål i forbindelse med Zaxzz's tidligere kommentar, som jeg ikke helt tror du forstod. :P Kan se at nogle af billederne er redigeret lidt da der blandt andet er ramme omkring, så kunne godt tænke mig at vide om der er gjort andet ved billederne efter de er taget? Altså skarphed, kontrast og sådan noget... Og hvis der er, hvordan originalbillederne så ser ud... :D

48

mandag, 31. december 2007, 13:05

Ligner at det er en masse små nåle der bliver skudt afsted på billede nr.5, det giver en rigtig lækker effekt på billedet. :)

ASUS Strix R9 380 DirectCU II 2 GB

Endnu et grafikkort i Radeon R9 300-serien er landet på Tweak.dk redaktionen, og denne gang skal vi kaste blik
Læs Mere

MSI GTX 980 Ti Gaming 6G

Så blev det Tweak.dks tur til at have NVIDIA GeForce GTX 980 Ti på testbænken, og i dagens test har MSI været
Læs Mere

LG G4 smartphone med 5,5 tommer IPS Quad HD skærm

Det er ingen hemmelighed, at vi her på Tweak.dk har set frem til at få LG's nye topmodel til test. Vi har jo s
Læs Mere

Antec Performance P50 Window

Så er Antec tilbage hos os på Tweak.dk. Denne gang er det med et nyt kabinet fra deres Performance serie ved n
Læs Mere

Betasphere HR 986 BigBox Black

betasphere audio, en forholdsvis ukendt producent, har sendt os et af deres produkter til anmeldelse. Der er t
Læs Mere

MSI Radeon R9 390X Gaming 8G

Mens vi venter spændt på at se Radeon R9 Fury og Nano på Tweak.dk redaktionen, kan vi nu stolt præsentere jer
Læs Mere

Driveclub - PlayStation 4

Vi går nu i en lidt anden retning, end vi er vant til her på Tweak.dk - og så alligevel ikke. Vi har nemlig va
Læs Mere

Scythe Ninja 4 CPU køler

Den japanske kølerproducent Scythe er kendt for, at lave nogle gode store kølere til luft. Det er også en luft
Læs Mere

Vanvittig lagerplads i ny smartphone

Hvis du vil have alle dine selfies, kattebilleder og -videoer, film og så videre med på farten på din smartpho
Læs Mere

SMS'ens fader er død

Stifteren bag SMS systemet, der i mere praktisk tale står for Short Message System, er desværre afgået ved død
Læs Mere

NVIDIA arbejder på GTX 950 kort

Rygterne vil, at NVIDIA nu er i gang med at lave to lowend grafikkort i 900-serien til folket, der ikke absolu
Læs Mere

Bethesda tøver med at sælge filmrettigheder til spiltitler

Bethesda Game Studios er tilsyneladende blevet kontaktet vedrørende køb af filmrettigheder til større rollespi
Læs Mere

Vinderne er fundet! Vind med Alphacool, Aquatuning og Tweak.dk!

Blev det dig, der vandt vores giveaway? Klik ind og kig!
Læs Mere

Tweak.dk unboxer tre ASUS Strix Radeon 300-series grafikkort

Så blev det Tweak.dks tur til at modtage ASUS Strix grafikkort fra Radeon 300-serien til test, og derfor skal
Læs Mere

Koola viser, hvad Unreal Engine 4 kan

Storbrugeren af Unreal Engines forum, Koola, har endnu engang vist os screenshots og et stykke video, der vise
Læs Mere

Det er officielt! EU bliver roamingfri i 2017

I nat blev det afgjort, at hele EU skal gøres roamingfrit inden juli 2017. Altså kan vi se frem til, at det bl
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.