Gider du ikke tage et foto af dit setup?
gerne med info om lys osv
Super flotte billeder, dejligt skarpe, det er tydeligt at se hvad lidt ekstra tid og omtanke kan gøre når jeg ser mine og dine billeder ved siden af hinanden
Oprindeligt indlæg af Malk
Gider du ikke tage et foto af dit setup?
gerne med info om lys osv
Super flotte billeder, dejligt skarpe, det er tydeligt at se hvad lidt ekstra tid og omtanke kan gøre når jeg ser mine og dine billeder ved siden af hinanden
Arhhh Malk, jeg har lige pillet det hele ned.
Nå men, de er taget i køkkenvasken - en skål med vand - blåt pap som baggrund - og blåt pap under skålen, og så er det bare den indbyggede blitz på mit D40 kamera der er brugt.
Dråberne der kommer drybbene er fra en, ja ved ik hvad den hedder men sådan en gummi puster man kan købe på apoteket og matas.
Og takker for kritik.
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (27.11.2007, 13:12)
Hov Malk, glemte en ret så vigtig detalje, som er ang. focus.
Det er vigtig at hvis du skal ta' sådan et billede at bruge manual focus, der hvor du planlægger at dråben skal falde holder du f.eks en ske og laver focus på den, da sådanne billeder skal gå temmelig hurtigt er det et must at bruge manual focus, ihvertfal for mig.
Hvis du bruger auto focus, ja så skal kameraet først finde focus som tager lidt tid, og så er løbet kørt.
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (27.11.2007, 13:24)
Ganske flotte billeder Henrik 1 og 3 har lidt reflektioner fra din blitz det syntes jeg ikke er så pænt. Men nu er vand ikke lige det nemmeste at tage billeder af Tror også klart jeg skal prøve det igen, er ved at være 1 år siden jeg gjorde det sidst.