1

mandag, 13. august 2007, 15:41

Angelus

_WHAT_

Skraap

|Henrik|

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

2

mandag, 13. august 2007, 21:58

Angelus

Billedet er desværre ret uskarpt, og jeg vil mene at sådan et billede skal der bruges en så stor blænde åbning som mugligt ( lavt f nummer ), så baggrunden og rytterne der ikke er i focus er så sløret som mugligt. ;)

_WHAT_

Lidt mystisk at jeg ved de fleste af dine billeder ikke kan se dataerne.
Billedet er rigtig flot og med en flot sløret baggrund tiltrods for at baggrunden ikke er langt væk fra selve motivet. ;)

Skraap

Ok skarpt billede, men kompositionen er ikke helt i top da billedet virker noget sammenpresset, og efter hvad jeg kan se ligger focus på rytter nr. 2 det er ikke helt godt. ;)

3

tirsdag, 14. august 2007, 07:13

Citeret

Originally posted by |Henrik|
Angelus

Billedet er desværre ret uskarpt, og jeg vil mene at sådan et billede skal der bruges en så stor blænde åbning som mugligt ( lavt f nummer ), så baggrunden og rytterne der ikke er i focus er så sløret som mugligt. ;)

_WHAT_

Billedet er rigtig flot og med en flot sløret baggrund tiltrods for at baggrunden ikke er langt væk fra selve motivet. ;)

Skraap

Ok skarpt billede, men kompositionen er ikke helt i top da billedet virker noget sammenpresset, og efter hvad jeg kan se ligger focus på rytter nr. 2 det er ikke helt godt. ;)

Først og fremmest tak for kommentaren dernæst ved jeg ikke hvorfor du ikke kan se data du er så vidt jeg ved den eneste. Jeg har ingen problem hjemme eller på arbejde på 4 forskellige maskiner med osX, xp pro og vista ultimate 64.

Men her info hvis du er nysgerrig...

# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/100 second = 0.01000 second
# Lens F-Number/F-Stop = 32/10 = F3.20
# Exposure Program = manual control (1)
# ISO Speed Ratings = 100
# Exif Version = 0221
# Original Date/Time = 2007:08:10 20:41:46
# Digitization Date/Time = 2007:08:10 20:41:46
# Shutter Speed Value (APEX) = 6643856/1000000
# Shutter Speed (Exposure Time) = 1/100.00 second
# Aperture Value (APEX) = 3356144/1000000 Aperture = F3.20
# Exposure Bias (EV) = 0/1 = 0.00
# Max Aperture Value (APEX) = 3/1 = 3.00
# Max Aperture = F2.83
# Metering Mode = partial (6)
# Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
# Focal Length = 100/1 mm = 100.00 mm
# Colour Space = sRGB (1)
# Image Width = 800
# Image Height = 509
# Focal Plane X-Resolution = 4368000/1415 = 3086.93
# Focal Plane Y-Resolution = 2912000/942 = 3091.30
# Focal Plane X/Y-Resolution Unit = inch (2)
# Custom Rendered = normal process (0)
# Exposure Mode = manual exposure (1)
# White Balance = auto (0)
# Scene Capture Type = standard (0)

4

tirsdag, 14. august 2007, 09:56

Citeret

_WHAT_

Skyldes at WHAT har pannet (går jeg ud fra). Altså hvor man følger cyklens bevægelse med en ikke alt for hurtig shutter (1/100 i dette tilfælde).

Kan især give en super fed effekt ved endnu hurtigere bevægelse - fx ved motorcykel og bilræs.

Her et par eksempler fra google:

5

tirsdag, 14. august 2007, 10:10

Citeret

Originally posted by Lecter

Citeret

_WHAT_

Skyldes at WHAT har pannet (går jeg ud fra). Altså hvor man følger cyklens bevægelse med en ikke alt for hurtig shutter (1/100 i dette tilfælde).

Kan især give en super fed effekt ved endnu hurtigere bevægelse - fx ved motorcykel og bilræs.

Her et par eksempler fra google:

Jaja helt dum er du jo ikke :)

6

fredag, 17. august 2007, 08:25

Kom lige i tanke om jeg slet ikke havde fået skrevet noget til billederne hvilket jo selvfølgelig er en stor fejl :) Andre er også meget velkommende til at komme med noget input...

Angelus
Billedet må jo desværre siges at være temmelig uskarpt. Hvilket desværre ødelægger det fuldstædigt i mine øjne :(

_WHAT_
Tak for input.

Skraap
Det er mere skarpt end det angelus har lagt op men kunne godt have brugt en anelse mere skarphed. Fokus ligger heller ikke optimalt som jeg ser det. Du kan godt fokusere på 2. rytter men så skulle den første nok lidt mere ud af billedet.

Det ser også en smule underbelyst ud.

Ansigts udtryk er heller ikke lige de bedste men er jo ikke nemt for dig at gøre noget ved :)

Billedet kunne måske være taget så det udstålede noget mere fart og action.

|Henrik|
Billedet virker temmelig flat og krast løst. Vandoverfladen bliver også lidt sjov grå grumset. Båden ser ud til at bevæge sig væk fra dig og ud af rammen. Med sporet efter den ledende til båden og videre ud af billedet. Det gør desværre billede mindre interessant. Det havde været bedre hvis båden var på vej ind i billedet og imod dig.

7

fredag, 17. august 2007, 08:41

Tak for kritik WHAT, som jeg skrev da jeg postede billdet er det et meget hurtigt billede og jeg er heller ikke selv tilfreds med resultatet.
Jeg må nok kunne gøre det bedre. :D

8

fredag, 17. august 2007, 09:01

Citeret

Tak for kritik WHAT, som jeg skrev da jeg postede billdet er det et meget hurtigt billede og jeg er heller ikke selv tilfreds med resultatet.

Derfor skulle du da stadig have lidt kritik til det :)

9

fredag, 17. august 2007, 09:20

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

Derfor skulle du da stadig have lidt kritik til det :)

ja, det er også dejligt med kommentarer. :D

Derudover er skarpheden heller ikke i top.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.