Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 23. juni 2007, 15:45

Hey, jeg har lige anskaffet mig et Sony Alpha-100, et rigtig fedt kamera.
Men jeg har stor interesse i at lave HDR-billeder, så jeg mangler et stativ i god kvalitet.
Prisen skal helst ikke overskride 700 kr., og det må gerne være et stativ med teleskop-stænger.
Indenfor stativer osv. er min viden stærkt begrænset, så hvis i har nogle forslag, ville det være superfedt! Bare fyr løs!

Tak på forhånd!
Jesper

2

lørdag, 23. juni 2007, 15:48

Jeg har erfaret at et stativ skal man ikke spare penge på..
og det her passer til alle for det er den samme"skrue" der sidder på :D

så jeg ville sige sådan et her

CLICKY

Og sådan et bordstativ

CLICKY

EDIT:

Evt billigere

Lever ø-livet på øen Ærø :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "tunfisk" (23.06.2007, 15:48)

3

lørdag, 23. juni 2007, 15:52

Tak for det hurtige svar!
Det først stativ ser rigtig interessant ud, men er det sådan et som en normal fotobutik kan skaffe hjem, eller skal man bestille der fra komplett? Eller skal man spørge i butikken?

4

lørdag, 23. juni 2007, 15:55

Citeret

Originally posted by Zaxzz
Tak for det hurtige svar!
Det først stativ ser rigtig interessant ud, men er det sådan et som en normal fotobutik kan skaffe hjem, eller skal man bestille der fra komplett? Eller skal man spørge i butikken?

Jeg vil da mene at fotobutikker kan skaffe sådan et hjem hvis du har navnet på det :D

Men du kan også prøve at gå i din lokale fotopusher og kigge hvad de har da som sagt er universal.

Lever ø-livet på øen Ærø :9xo

5

lørdag, 23. juni 2007, 16:01

Tak for tippet!

Hvis der er andre forslag, så bare kom med dem! :boxing:

6

søndag, 24. juni 2007, 14:33

Ikke flere erfaringer eller forslag?

7

søndag, 24. juni 2007, 14:43

Jeg ville klart vælge et stativ der er højere end 156.. Med mindre du ikke er højere :P

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

8

søndag, 24. juni 2007, 15:03

Citeret

Originally posted by celfa
Jeg ville klart vælge et stativ der er højere end 156.. Med mindre du ikke er højere :P

Ahh, det havde jeg ikke lagt mærke til! Tak for det... men et stativ på 1.80 er ikke så nemt at finde, er det?

9

søndag, 24. juni 2007, 15:04

http://www.kamerashop.dk/cat.asp?id=150

Her er ihvertfald op til 175 cm.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

10

søndag, 24. juni 2007, 15:33

Citeret

Originally posted by Henrik-
http://www.kamerashop.dk/cat.asp?id=150

Her er ihvertfald op til 175 cm.

Jamen tak!
Men så tror jeg næsten hellere jeg vil købe det stativ der er 1.70 på den side, prisen tyder på bedre kvalitet.

Raumfeld Stereo Cubes

For anden gang i Tweak.dk's historie skal vi have et sæt Raumfeld højttalere, der går under navnet Stereo Cube
Læs Mere

Reeven EUROS 120 mm Fan Round-Up

Reeven er en forholdsvis ny producent på markedet. De startede i 2009 og satser på at lave det bedste inden fo
Læs Mere

AMD A8-7600 APU

Så er AMD's seneste A8 APU endt på Tweak.dk redaktionen, og vi vil derfor stolt præsentere jer for vores test
Læs Mere

LC-Power Gaming 930W Kabinet

LC-Power har tilsendt os på Tweak.dk et af deres nye kabinetter i deres Gaming-serie. Dette hvide miditower ka
Læs Mere

Antec ISK310-150 micro tower

Står du og skal til at bygge dig en lille kontorcomputer, eller måske skal der et nyt kabinet til computeren v
Læs Mere

Thermaltake Commander FT Fan Controller

Hvis man har installeret et vildt custom vandloop i sin computer, kan det være ganske nyttigt at være i stand
Læs Mere

Logitech MX Master

Vi skal i denne test tage et kig på Logitechs nye flagskib af en mus ved navn MX Master. Der er tale om en mus
Læs Mere

Gigabyte Z170X-Gaming 7

Vi har denne gang vendt næsen mod Gigabyte, når vi endnu engang kaster os ud i en test af endnu et Z170 bundko
Læs Mere

Onsdagen der gik hos Team Tweak på Twitch

Så blev onsdagens stream overstået, og hvis du ikke fik set med, så kan vi her bringe dig det store forkromede
Læs Mere

Nyt smart kabinet fra Lian Li ser dagens lys

Der er ingen tvivl om, at det at bygge småt er det nye sort, og nu er det op til producenterne at finde nye må
Læs Mere

Så er Acers nye Predator 8 gamingtablet officiel

Da vi tidligere på året var i New York for at tage et nærmere kig på Acers nye produkter, var der flere spænde
Læs Mere

Mød ASUS GX700: ASUS' første vandkølede laptop

Bedst som man troede, at fremtidens gaming laptops snart ikke kunne blive vildere, så går ASUS all-in og præse
Læs Mere

ASUSTOR præsenterer verdens første Braswell NAS servere

Så er der nyt fra ASUSTOR, som vi flere gange har kigget på her på redaktionen. De har nemlig lige præsenteret
Læs Mere

Få overblikket over Team Tweaks tirsdagsstream

Tirsdagens stream blev vel overstået, og du kan her få det store forkromede overblik, hvad der skete på vores
Læs Mere

Star Wars Battlefront Beta kommer til oktober

Star Wars Battlefront skulle udkomme den 19. november 2015, men allerede til oktober skulle det for første gan
Læs Mere

Nyt eSport-bettingfirma støttes af Ashton Kutcher

Noget tyder på, at eSport bare bliver større og større, og det er da uden tvivl i den forbindelse, at et nyt e
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.