Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 6. juni 2007, 23:13

Hey, jeg har længe undret mig over, at hver gang jeg tager et billede af en genstand, som bevæger sig roterende i høj fart, så forekommer disse underlige "bøjninger". Kan I forklare hvad det er, og hvordan man undgår det?
Eksempler:

2

onsdag, 6. juni 2007, 23:17

nu ved jeg ikke så meget til det men tror det er noget med lukketiden på dit kamera...

Maskinmester studerende Svendborg
Macbook air medio 2012
Diving - Sailing - Photography

3

onsdag, 6. juni 2007, 23:17

shit det ser vildt ud!

hvilket kamera har du?

5

onsdag, 6. juni 2007, 23:19

Er det " Sport " funktionen du bruger til disse billeder på din K800I. ?

Hvis ikke, så er det denne funktion du skal bruge til motiver i bevægelse.

Men selvom du måske ikke har ændret noget i instillingerne synes jeg stadig det ser lidt mystisk ud.

6

onsdag, 6. juni 2007, 23:20

På det øverste billeder mener jeg faktisk netop at have sat den til sport.

7

onsdag, 6. juni 2007, 23:23

Citeret

Originally posted by Zaxzz

Ok, så tror jeg sQ der er noget galt med kameraet i telefonen, for min K800I laver ikke sådanne bøjninger.

8

onsdag, 6. juni 2007, 23:26

Citeret

Originally posted by |Henrik|

Citeret

Originally posted by Zaxzz

Ok, så tror jeg sQ der er noget galt med kameraet i telefonen, for min K800I laver ikke sådanne bøjninger.

Hmm, ok. Men kan simpelthen ikke forstå hvad der skulle galt med den, så den laver disse bøjninger.

9

onsdag, 6. juni 2007, 23:28

ahh troede det var et "rigtigt" kamera ..? ved sku ikke lige,, få andre der har telefonen til at tage nogle billeder med bevægelse i og se om det sker?

Maskinmester studerende Svendborg
Macbook air medio 2012
Diving - Sailing - Photography

10

onsdag, 6. juni 2007, 23:30

Citeret

Originally posted by tunfisk
ahh troede det var et "rigtigt" kamera ..? ved sku ikke lige,, få andre der har telefonen til at tage nogle billeder med bevægelse i og se om det sker?

Tja, det kunne jeg vel gøre. Forstår bare stadig ikke hvorfor den gør det? :boxed:

11

torsdag, 7. juni 2007, 15:31

Ja, det ser godt nok vildt ud hehe. Min viden rækker desværre ikke til at forklare dig, hvorfor det sker.

Men som en anden siger, så prøv at lav en test med en anden K800i, hvis du har mulighed for det. Hvis det kun er din, der gør det, så må den jo til RMA.

12

torsdag, 7. juni 2007, 17:26

"Introen til X-files" The Truth is out there :))

HEJ VEN

13

torsdag, 7. juni 2007, 19:50

Uden at vide noget om det vil jeg tro, at det netop er en konsekvens af rotationen. Hvis du tager et billede af en genstand der ikke vrider sig, vil det forhåbeligt ikke se sådan ud. Tror det skyldes at din økse roterer om en slags midterpunkt og derfor bevæger sig hurtigere i yderkanten. Idet du har forholdsmæssig lang lukketid kommer det til at se sådan ud.

Bare mit bud, men det virker altså stadig underligt, for det er jo på ingen måde udtværet :S

14

torsdag, 7. juni 2007, 19:57

Det kunne også skyldes en forsinkelse i lukker-elektronikken, således at forskellige dele af billedet bliver taget en anelse forskudt af hinanden. Dette kan testes ved at tage lignende billeder på en anden led (drejet 90 grader) og se om det er det samme.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

15

torsdag, 7. juni 2007, 20:23

Citeret

Originally posted by jacobask
Det kunne også skyldes en forsinkelse i lukker-elektronikken, således at forskellige dele af billedet bliver taget en anelse forskudt af hinanden. Dette kan testes ved at tage lignende billeder på en anden led (drejet 90 grader) og se om det er det samme.

/ask

Hmm, det lyder som noget, der godt kunne være rigtigt. Så må jeg over og spille klog i Elgiganten :hb:
Tak for buddene og hjælpen allesammen :cheers:

16

torsdag, 7. juni 2007, 22:21

jeg TROR jeg har en ide :)
Så vidt jeg husker har netop den telefon en eller anden teknologi der skal gøre det sværere at tage rystede billeder. Det tror jeg nok de gør ved at tage et "længere" billede og korte det ned, eller tage flere og tage det bedste af hver. Eller noget i den stil. Skal ikke kunne sige det, men jeg tror det er den teknologi der gør det, da der ikke er nogen alm kameraer der gør det der så vidt jeg ved. Og det strider jo mod hvordan det burde se ud pga lukkertid, da man så bare burde have hele det roterede stykke med blur. Du har det hele relativt tydeligt, men stadig et stykke af rotationen med.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.