1

onsdag, 6. juni 2007, 11:16

Hej

Jeg er ikke lige så meget inde i alt det foto-tekniske, så hvis i kunne holde fagsnakken til et minimum eller bare forklare hvad udtrykkene betyder.

Jeg har et billede af noget tekst som er meget utydeligt, med da det en af mine venners windows registrerings key til hans bærbare (som efter reperation ikke har klistermærket på mere) vil jeg høre om det er muligt at lave et eller andet hokus pokus, så det bliver læseligt igen?

Jeg er ikke så meget for at poste billedet, da det som sagt er hans windows key.

håber i kan hjælpe

Abit IP35 Pro
Intel C2D 8400 @ 3,2
2GB Cellshock PC6400
8800GT 512

2

onsdag, 6. juni 2007, 12:24

Du har nogle skarpheds værktøjer i photoshop men det er langt fra sikkert de kan hjælpe. Hvis billedet er temmelig sløret er chancerne nok desværre små.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

3

onsdag, 6. juni 2007, 12:29

Jeg er ikke lige inde i photoshop, hvad hedder de?
bare så jeg ved hvad jeg skal rode med...

Abit IP35 Pro
Intel C2D 8400 @ 3,2
2GB Cellshock PC6400
8800GT 512

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "mondo" (06.06.2007, 12:29)

4

onsdag, 6. juni 2007, 12:29

som _what_ skriver er der nogle værktøjer som måske kan hjælpe lidt i PS, men du kan aldrig få flere detaljer end det billede du starter med. Al behandlig (næsten) vil foråsage tab i detaljegraden - såvær varsom...

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

5

torsdag, 7. juni 2007, 15:34

Ja, desværre findes CSI's digitale redskaber ikke i virkeligheden. :))

Men forstår ikke lige, hvorfor han skal være varsom? han kan jo bare tage en kopi af filen først.

Værktøjet hedder "sharpen" tool, og ligger i samme box som blur-tool (dråben). Tryk på dråben, hold musen nede og vælg trekanten (det er sharpen tool).

Så kan du justere, hvor meget den skal "sharpne" oppe for oven. Jo flere gange du kører den henover, jo kraftigere bliver det.

Held og lykke.

PS: kan i ikke bare ringe til producenten eller microsoft?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Lecter" (07.06.2007, 15:35)

6

torsdag, 7. juni 2007, 15:48

Han skal selvfølgelig lave en kopi af filen ja.

Jeg ville nok bruge det værktøj som hedder unsharp mask eller smart sharpen istedet for det som lecter nævner. Det giver meget bedre resultater og har meget bedre styring.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.