Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

torsdag, 7. juni 2007, 12:17

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

Originally posted by EcoPa
er exif ikke det når man køre musen hen over filen, også der popper op med dato på hvornår billede er tager, diminsioner og kamera model? der står kun de 2 sidste ting når jeg dl whats billede.. :S ikke dato..

//Out - EcoPa

Bruger du firefox findes der en extention der gør at du kan se exif ved at højre klikke og vælge view exif data. Når jeg gør det eller henter billedet ned og åbner og kigger i photoshop så kan jeg se al info om lukker, blænde, iso osv.

Hmm, pineligt, har lige installeret den der extention, og den virker fint på alle andre billeder end mit eget?

//Out - EcoPa

La Stationære
ASUS P8H67-V - Intel i3 2100T - 8 GB Ram - CLUB3D HD5770 - 6,5 tb HD's & Corsair HX-650 PSU
La Notebook
IBM-Lenovo X41

42

torsdag, 7. juni 2007, 12:46

uuuha, har taget ca 126 billeder i haven indtil nu :clap: det vrimler med sommerfugle :)

Her er et af dem, men jeg skiftet det sikkert ud.

http://img405.imageshack.us/img405/9189/sommerfuglvl4.jpg

NYT BILLEDE LÆNGERE NEDE I TRÅDEN.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (08.06.2007, 10:37)

43

torsdag, 7. juni 2007, 13:08

Citeret

Originally posted by |Henrik|
uuuha, har taget ca 126 billeder i haven indtil nu :clap: det vrimler med sommerfugle :)

Nu er jeg slet ikke nogen fotoekspert eller noget, så jeg siger sikkert en masse der er forkert.

Men må indrømme at jeg ikke er helt vild med det.

Da jeg synes at sommerfuglen er ret tværet ud. Der mangler noget skarphed på den fokuserede fugl.

Det var lige mine 50cents.

Men ellers , damn det er taget tæt på :D !! nice

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Raller" (07.06.2007, 13:08)

44

torsdag, 7. juni 2007, 13:29

EOS 400D | Sony PlayStation 3 | Noka 8600 aka Luna | Skullcandy Hesh
På vej:Apple iPod touch | Ultimate Ears super.fi 5 Pro

45

torsdag, 7. juni 2007, 13:33

Dit billede ser ud til at være lidt undereksponeret spyro, jeg går ikke ud fra at blomsten er løbet sin vej så prøv og gå ud og skyd den igen med en langsommere lukketid så du for noget mere lys ind.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

46

torsdag, 7. juni 2007, 14:25

Citeret

Originally posted by Raller

Citeret

Originally posted by |Henrik|

Nu er jeg slet ikke nogen fotoekspert eller noget, så jeg siger sikkert en masse der er forkert.

Men må indrømme at jeg ikke er helt vild med det.

Da jeg synes at sommerfuglen er ret tværet ud. Der mangler noget skarphed på den fokuserede fugl.

Det var lige mine 50cents.

Men ellers , damn det er taget tæt på :D !! nice

Tak Raller. ;)

Men ved sådan et Marco billede er det desværre ikke hele motivet der kommer i focus, du vil kunne se hvor focus ligger og der er det skarpt, jeg vil mene at jeg har placeret focus det rigtige sted. ;)

47

torsdag, 7. juni 2007, 17:31

Tænkte at jeg også ville forsøge mig i denne uges opgave nu hvor vejret er så dejligt.

Jeg har ingen anelse om hvordan man skal stille alle indstillingerne på sit cam, og det eneste jeg har gjort er at trykke på makro knappen på mit cam (Powershot s3 is)

I må meget gerne komme med info om hvordan man bedst indstiller cam'et når man vil tag f.eks. billeder af en blomst (dem jeg fik taget blev uskarpe).

Her er ihvertfald et billede fra mig indtil videre:
Er ikke sikker på om det kan gå for at være et makro? Ellers skal jeg nok fjerne igen :)
Har intet lavet ved det i PS eller noget.

EDIT: Arrgh, så li jeg overtræder en regl....ska nok li fixe det.
EDIT2: Sådan...har bare gjort billedet mindre i paint, og ul'et her på siden...ved ikk om der er noget der er nemmere/bedrE?
EDIT3: Nyt billede længere nede i tråden!

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "JuiCe" (09.06.2007, 10:38)

48

torsdag, 7. juni 2007, 18:12

Citeret

Originally posted by JuiCe
Tænkte at jeg også ville forsøge mig i denne uges opgave nu hvor vejret er så dejligt.

Jeg har ingen anelse om hvordan man skal stille alle indstillingerne på sit cam, og det eneste jeg har gjort er at trykke på makro knappen på mit cam (Powershot s3 is)

I må meget gerne komme med info om hvordan man bedst indstiller cam'et når man vil tag f.eks. billeder af en blomst (dem jeg fik taget blev uskarpe).

Er ikke sikker på om det kan gå for at være et makro? Ellers skal jeg nok fjerne igen :)

EDIT2: Sådan...har bare gjort billedet mindre i paint, og ul'et her på siden...ved ikk om der er noget der er nemmere/bedrE?

Det bliver en noget lang forklaring for os. ;)

Det hele står i manualen til dit kamera, ellers kik guiderne igennem på www.fotostart.dk

49

torsdag, 7. juni 2007, 19:01

Mit bidrag, taget med et Tamron 17-50... som kun har ca 1:5x forstørelse; alstå langt fra et makro-objektiv... Det er derfor et rimelig voldsomt crop :P

Exif skulle gerne være intakt

50

torsdag, 7. juni 2007, 22:47

DEt ser godt ud skraap.
godt fanget

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go
| flickr photostream | Youtube VLOG | Youtube gaming kanal |

51

fredag, 8. juni 2007, 07:57

Citeret

Dit billede ser ud til at være lidt undereksponeret spyro, jeg går ikke ud fra at blomsten er løbet sin vej så prøv og gå ud og skyd den igen med en langsommere lukketid så du for noget mere lys ind.

Okay, det må jeg prøve.. Tak for tippet :)

EOS 400D | Sony PlayStation 3 | Noka 8600 aka Luna | Skullcandy Hesh
På vej:Apple iPod touch | Ultimate Ears super.fi 5 Pro

52

fredag, 8. juni 2007, 10:37

Nyt billede. :D

http://img175.imageshack.us/img175/4467/sommermc4.jpg

NYT IGEN LÆNGERE NEDE. :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|Henrik|" (08.06.2007, 11:08)

53

fredag, 8. juni 2007, 10:39

Begynder da at ligne noget henrik her er baggrunden rigtig fin. Nu mangler du bare lige at få fixet lidt på kompositionen så opmærksomheden kommer mere på bien.

54

fredag, 8. juni 2007, 10:41

Citeret

Begynder da at ligne noget henrik her er baggrunden rigtig fin. Nu mangler du bare lige at få fixet lidt på kompositionen så opmærksomheden kommer mere på bien.

Takker, ja jeg kæmper en brag kamp. :)

Jeg ville gerne ha de 2 blade med, men så er bien som den er nu ikke i det gyldne snit. ;(

55

fredag, 8. juni 2007, 11:09

Har lige prøvet at beskære det noget tættere, så bien og blomsten kommer mere i det gyldne snit. :)

56

fredag, 8. juni 2007, 11:30

Det var helt sikkert bedre meget bedre endda :)

57

fredag, 8. juni 2007, 12:49

Kan rigtig godt lide Skraap's billede, kan ikke rigtig sige hvorfor syntes bare det falder lige tilpas i mine øjne 8)

58

fredag, 8. juni 2007, 13:15

Citeret

Gå over på funktionen P og hols så macro-knappen inde til der er en blomst med et S i. (Super-macro)

Så kan du gå så tæt på motivet som du vil.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

59

fredag, 8. juni 2007, 14:36

Citeret

Originally posted by Aagaard1000

Citeret

Gå over på funktionen P og hols så macro-knappen inde til der er en blomst med et S i. (Super-macro)

Ok, det vil jeg da prøve :D Har du selv sådan et cam?

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

60

fredag, 8. juni 2007, 19:29

Citeret

Citeret

Originally posted by Aagaard1000

Citeret

Ok, det vil jeg da prøve :D Har du selv sådan et cam?

Jeg har haft et S2 IS og en af mine venner har S3. De er næsten helt ens.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.