Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 29. maj 2007, 21:40

Citeret

Originally posted by celfa

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Tag fx. det her billede. Der er jo ikke lige frem noget budskab? Det er ikke godt teknisk. Så hvorfor ikke fokusere på baggrunden, for at gøre billedet bedre?

Men jeg kan nu klart bedst lide at fotografere dyr- og natur. Og en sjælden gang specielle billeder med lidt tankeværk bag.

Du har da ret i det du siger, det kan jeg jo ikke rigtig benægte.
Ikke desto mindre finder jeg det udbredt på Tweak, at fotografering bliver en ekstrem teknisk og firkantet ting. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set et billede på tweak, hvor formålet er at fange en situation, et billede der fortæller en historie eller i det mindste en stemning - eller sågar noget der kan relatere til en begivenhed, stemning osv.. Folk skulle prøve at tænke lidt mere kreativt, fange noget fortællende og subjektivt. Man kan aldrig bebrejde nogen for at være teknisk gode, eller kritiske hvad teknik angår, men det er altså ikke det eneste fotografering handler om.

Delvist enig. Da jeg i ugens emne tog et billede af en begivenhed fx ;)

Celfa nu siger du at det ikke er godt teknisk, HELT FRA START KUNNE DU JO BARE HAVE SAGT HVAD DET VAR SOM JEG KUNNE GØRE BEDRE?! ELLER ER DET FOR MEGET FORLANGT? :boxed:
Altså... suk! Syntes sgu at det er rystende, at det først skal komme lange henne i denne tråd. -_-
Men okay tak, jeg vil blive rigtig glad celfa hvis du fortalte hvad det var som jeg kunne gøre bedre! ;)

Mvh. Flindt_DK

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

22

tirsdag, 29. maj 2007, 21:59

Citeret

Originally posted by Flindt_DK

Citeret

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Tag fx. det her billede. Der er jo ikke lige frem noget budskab? Det er ikke godt teknisk. Så hvorfor ikke fokusere på baggrunden, for at gøre billedet bedre?

Men jeg kan nu klart bedst lide at fotografere dyr- og natur. Og en sjælden gang specielle billeder med lidt tankeværk bag.

Ikke desto mindre finder jeg det udbredt på Tweak, at fotografering bliver en ekstrem teknisk og firkantet ting. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set et billede på tweak, hvor formålet er at fange en situation, et billede der fortæller en historie eller i det mindste en stemning - eller sågar noget der kan relatere til en begivenhed, stemning osv.. Folk skulle prøve at tænke lidt mere kreativt, fange noget fortællende og subjektivt. Man kan aldrig bebrejde nogen for at være teknisk gode, eller kritiske hvad teknik angår, men det er altså ikke det eneste fotografering handler om.

Celfa nu siger du at det ikke er godt teknisk, HELT FRA START KUNNE DU JO BARE HAVE SAGT HVAD DET VAR SOM JEG KUNNE GØRE BEDRE?! ELLER ER DET FOR MEGET FORLANGT? :boxed:
Altså... suk! Syntes sgu at det er rystende, at det først skal komme lange henne i denne tråd. -_-
Men okay tak, jeg vil blive rigtig glad celfa hvis du fortalte hvad det var som jeg kunne gøre bedre! ;)

Mvh. Flindt_DK
'

Lækker tone du ligger an, det giver sådan en dejlig stemning her på tweak :9xo

Medhensyn til lukker, blænde og iso er det korrekt. Jeg kan ikke lide beskærring og kompositionen. Der en anelse skygge på toppens af den hoved. Baggrunden er meget rodet. Træet er forstyrrende. Det skaber en styrtende linje, og det passer bare ikke ind.

Jeg ved godt du ikke kan bede fuglen om at flytte sig, men så kunne du vente med at tage billeder til den sad det rigtige sted.

Jeg kan heller ikke lide at du poster et billede 2 gange. Får den ikke kritik første gang, syntes folk enten det er for uinteressant, eller kan de ikke lide det.
EDIT: Du kunne have oppet din tråd, hvis folk ikke havde haft tid.
Fremover så venligst drop caps lock/shift. Jeg har ikke problemer med at læse.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "celfa" (29.05.2007, 22:00)

23

onsdag, 30. maj 2007, 14:38

Citeret

Citeret

Originally posted by Flindt_DK

Citeret

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Mvh. Flindt_DK
'

Lækker tone du ligger an, det giver sådan en dejlig stemning her på tweak :9xo

Medhensyn til lukker, blænde og iso er det korrekt. Jeg kan ikke lide beskærring og kompositionen. Der en anelse skygge på toppens af den hoved. Baggrunden er meget rodet. Træet er forstyrrende. Det skaber en styrtende linje, og det passer bare ikke ind.

Jeg ved godt du ikke kan bede fuglen om at flytte sig, men så kunne du vente med at tage billeder til den sad det rigtige sted.

Jeg kan heller ikke lide at du poster et billede 2 gange. Får den ikke kritik første gang, syntes folk enten det er for uinteressant, eller kan de ikke lide det.
EDIT: Du kunne have oppet din tråd, hvis folk ikke havde haft tid.
Fremover så venligst drop caps lock/shift. Jeg har ikke problemer med at læse.

Regnede jeg heller ikke med at du havde problemer med at læse...
Sorry var måske lidt opkørt der..
Det er IKKE beskåret, og ja det kan godt være at det træ der er i vejen. Personligt syntes jeg ikke at man skal fuske sådan med billeder, jeg syntes at motivet skal være intakt, og ikke sådan noget clone haløj der i PS. Men det er jo heldigvis en smags sag.

EDIT - det er ikke skygge som er på fuglen... Da solen stod ind fra en anden vinkel, fuglen er bare mørkere i fjerene der

Mvh. Flindt_DK

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Phoque" (30.05.2007, 14:40)

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

2

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Microsoft lancerer eget Smart Watch

Microsoft har annonceret deres
Læs Mere

0

Nexus 6 bliver forsinket i Europa

Forudbestillingerne til Nexus
Læs Mere

0

En pille der kan opdage kræft – Google´s nye projekt

Google X et science fiction-la
Læs Mere

0

Artikel: Sådan sikrer du dig mod MobilePay svindel

Hvis du har fulgt med i nyhede
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.