Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 27. maj 2007, 20:19

Hey tweakers.. Har for ikke så lang tid siden skrevet en anden tråd med et par billeder som jeg ønskede nogle kommentarer på.. Så nu har jeg taget det billede som jeg syntes er bedst, og vil så prøve og få noget ris, ros og kommentarer!
Billedet er taget med et Hp Photosmart 817 som mine forældre købte engang i Netto for 2½ år siden, for 1500kr.. PS. Køber et Canon EOS 400D om en måned :))

MVH. Flindt_DK

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

2

søndag, 27. maj 2007, 20:38

Det er et ok billede, dog er duen ikke helt skarp men ok når man tænker over hvad kamera billedet er taget med.
Og så er der lidt støj i baggrunden + baggrunden er lidt rodet. ;)

3

søndag, 27. maj 2007, 21:05

Syntes selv at dette gjorde billedet en del pænere :)
Jeg redigerede det bare lige hurtigt. Der er lidt farve forskelle.
Og i toppen er der et sted hvor jeg ikke fik fjernet det helt.

Men jeg har travlt ;) Smutter nemlig i byen nu.

- Mads Björck

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Shiver" (27.05.2007, 21:08)

4

mandag, 28. maj 2007, 18:10

Ellers fint billed :)

5

mandag, 28. maj 2007, 20:06

Citeret

Originally posted by Lemon
Ellers fint billed :)

Kunne være han ville sige at han ikke ville svare i tråden før imorgen? Eller at det var grunden til at han ikke redigerede det færdigt :idea:

(\__/)
(O.o )
(#|#)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jacorik" (28.05.2007, 20:07)

6

tirsdag, 29. maj 2007, 00:10

Rigtig fint billede !

7

tirsdag, 29. maj 2007, 19:01

Godt ord igen folkens :cheers: ;)

@SHIVER: Ja din ''version'' af det er nok lidt bedre end hvad min ven(MVK) fik lavet.. Vi brugte heller ikke mere end 2min. på det.. :) Jeg syntes nu at det træ som stod der, ikke rigtig gjorde noget ved billedet. Hverken grimmere eller pænere...

@ Henrik: Ja baggrunden er lidt rodet, men syntes nu det er ok med et kamera til den pris!

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Phoque" (29.05.2007, 19:02)

8

tirsdag, 29. maj 2007, 20:11

Btw, det der med "at baggrunden er forstyrrende", er det ikke blevet ret cliché på Tweak?
Folk tager billeder alt for meget "efter bogen".

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

canon eos 400d \ tamron 17-50mm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MvK" (29.05.2007, 20:16)

9

tirsdag, 29. maj 2007, 20:18

Citeret

Originally posted by MvK
Btw, det der med "at baggrunden er forstyrrende", er det ikke blevet ret cliché på Tweak?
Folk tager billeder alt for meget "efter bogen".

Det vil jeg nu ikke mene. Men folk har jo forskellige meninger, ikke søde ven? :finger:

Det eneste jeg fandt forstyrrende var masten.

- Mads Björck

10

tirsdag, 29. maj 2007, 20:25

Baggrunden er ofte noget af det vigtigste i et billede.

11

tirsdag, 29. maj 2007, 20:32

Citeret

Originally posted by celfa

Det sagde du ikke lige vel?
Det vigtigste er billedets kreativitet, ide, sjæl, budskab, you name it. Derefter kommer teknik.
Det er utroligt hvor firkantede folk er med hensyn til fotografering. Tag et smut ind på deviantart, der er mange fantastiske billeder, hvor det ikke nødvendigvis er teknik der står i første række. :)

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

12

tirsdag, 29. maj 2007, 20:45

Danm prøv lige at komme tilbage på sporet.

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Det vigtigste er billedets kreativitet, ide, sjæl, budskab, you name it. Derefter kommer teknik.
Det er utroligt hvor firkantede folk er med hensyn til fotografering. Tag et smut ind på deviantart, der er mange fantastiske billeder, hvor det ikke nødvendigvis er teknik der står i første række. :)

Jeg ser hellere et flot teknisk billede end et lorte billede med mening.

13

tirsdag, 29. maj 2007, 20:50

Citeret

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Ikke for at lyde forfinet eller noget, men man skal fotografere med hjertet og ikke med hjernen.
Hvis man har mening og ideer med sine billeder, så tror jeg nok også teknikken er i orden.
Dette er for mig hele essensen i at fotografere, men der er altid en hvis del "produktive" fotografer, som stræber og stræber efter at få teknikken i orden, og sjovt nok er det dem der ender med at tage reklamebilleder og andre billeder til magasiner. Men OK - hver til sit - kan sagtens acceptere din holding.

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

14

tirsdag, 29. maj 2007, 20:54

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Ikke for at lyde forfinet eller noget, men man skal fotografere med hjertet og ikke med hjernen.
Hvis man har mening og ideer med sine billeder, så tror jeg nok også teknikken er i orden.
Dette er for mig hele essensen i at fotografere, men der er altid en hvis del "produktive" fotografer, som stræber og stræber efter at få teknikken i orden, og sjovt nok er det dem der ender med at tage reklamebilleder og andre billeder til magasiner. Men OK - hver til sit - kan sagtens acceptere din holding.

Tag fx. det her billede. Der er jo ikke lige frem noget budskab? Det er ikke godt teknisk. Så hvorfor ikke fokusere på baggrunden, for at gøre billedet bedre?

Men jeg kan nu klart bedst lide at fotografere dyr- og natur. Og en sjælden gang specielle billeder med lidt tankeværk bag.

15

tirsdag, 29. maj 2007, 21:05

Citeret

Tag fx. det her billede. Der er jo ikke lige frem noget budskab? Det er ikke godt teknisk. Så hvorfor ikke fokusere på baggrunden, for at gøre billedet bedre?

Men jeg kan nu klart bedst lide at fotografere dyr- og natur. Og en sjælden gang specielle billeder med lidt tankeværk bag.

Du har da ret i det du siger, det kan jeg jo ikke rigtig benægte.
Ikke desto mindre finder jeg det udbredt på Tweak, at fotografering bliver en ekstrem teknisk og firkantet ting. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set et billede på tweak, hvor formålet er at fange en situation, et billede der fortæller en historie eller i det mindste en stemning - eller sågar noget der kan relatere til en begivenhed, stemning osv.. Folk skulle prøve at tænke lidt mere kreativt, fange noget fortællende og subjektivt. Man kan aldrig bebrejde nogen for at være teknisk gode, eller kritiske hvad teknik angår, men det er altså ikke det eneste fotografering handler om.

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

16

tirsdag, 29. maj 2007, 21:12

Citeret

Originally posted by MvK
Ikke desto mindre finder jeg det udbredt på Tweak, at fotografering bliver en ekstrem teknisk og firkantet ting. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set et billede på tweak, hvor formålet er at fange en situation, et billede der fortæller en historie eller i det mindste en stemning - eller sågar noget der kan relatere til en begivenhed, stemning osv.. Folk skulle prøve at tænke lidt mere kreativt, fange noget fortællende og subjektivt. Man kan aldrig bebrejde nogen for at være teknisk gode, eller kritiske hvad teknik angår, men det er altså ikke det eneste fotografering handler om.

Det må jeg se mig enig i. Dog mener jeg det er en balancegang mellem de to.

Men det er lidt nederen at poste et billede man selv føler har fanget en vis stemning eller effekt, hvorefter standardsvarene er at "du mangler mere lys dit/dat".
Alle har vel forskellige meninger og preferencer når det kommer til foto, så det er lidt svært at definere hvad der er rigtig og forkert, når det i sidste ende er fotografens egen ide om et godt billede der ligger bag.
Ind i mellem kunne man tro at hvis folk øjeblikkeligt går en på klingen med det fototekniske, er det fordi ens budskab/stemning/whatever ikke er kraftig nok i billedet, og der derfor med det samme bliver fokuseret på det tekniske.

17

tirsdag, 29. maj 2007, 21:15

Øhm.. :crazyeyes: Den her tråd er da vist kørt helt af sporet :boxed:
Plz. Det var ikke en tråd om hvordan folk er. Det havde noget med et enkelt lille bitte sølle billede........ :boxed:

Altså tag jer sammen, i er jo ikke 5 år mere... -.-
Men okay kan godt se at baggrunden er lidt forvirende. men det er jo ike lige sådan at sige til fuglen:''øh hr. fugl, vil du ikke være så sød og flytte dig her over, så jeg kan få nogle bjerge med i baggrunden i stedet for et træ?''... Altså, gjorde hvad jeg kunne i den situation.
Og hvis i vil skrive mere i denne tråd, så må det meget meget meget gerne være om dette billede af en due..

/Flindt_DK

18

tirsdag, 29. maj 2007, 21:23

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Delvist enig. Da jeg i ugens emne tog et billede af en begivenhed fx ;)

19

tirsdag, 29. maj 2007, 21:33

Så er der ryddet op i tråden. Folk burde efterhånden kunne finde ud af at holde sig til topic, i stedet for at gribe en uheldig bemærkning og fortsætte den ud i det uendelige.

Jeg forventer naturligvis, at der ikke er nogen der har problemer med at holde sig til topic efter dette indlæg ;)

20

tirsdag, 29. maj 2007, 21:36

Takker Burger ;) Så kan der måske endelig blive snakket om hvad jeg havde ønsket mig, men det er åbenbart næsten for meget forlangt.....

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

0

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

MSI frigiver X99S MPower bundkort til folket

MSI er kommet med to sprit nye
Læs Mere

0

HP Sprout siger nej tak til mus og tastatur

Lad en projektor gøre jobbe fo
Læs Mere

0

DeepCool med ny Captain 360 AIO vandkøling

DeepCool er kommet med deres n
Læs Mere

0

MSI Radeon R9 290X GAMING nu med 8GB RAM

Krigen mellem AMD og Nvidia st
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.