1

mandag, 12. marts 2007, 08:19

|Henrik|

Angelus

Carsten_DK

tAshDa

Hardstyler

WebT

recruit
[IMG]http://alcoholic.dk/view.php?id=1404[/IMG]

engel

celfa

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

2

mandag, 12. marts 2007, 08:56

|Henrik|
Et fint billede. Jeg synes at det ser godt ud at du har valgt at bruge S/H. :9xo

Angelus
Du har vist hvad du bruger noget af din fritid på. Og Fritid var jo også temaet. Dog er jeg ikke så vild med dit billede. Din trøje ser ud til at være lidt overbelyst i forhold til resten af billedet.

Carsten_DK
God ide og motiv. Dog virker det meget mørkt.

tAshDa
Flot billede. En fin opdeling af 2 ting som optager din fritid. Flot skarpt :9xo

Hardstyler
Et super fedt billede. Godt fanget. Basket er en fed sport. Godt at se et billede med noget action i :9xo

WebT
En sjov opsætning. Igen synes jeg at S/H er med til at gøre billedet mere intersant. :9xo

engel
Et godt billede. Flot skarpt og igen er jeg vild med S/H. Og er det jo 2 ting som kræver masser af tid. Hunde og kvinder. he he. Super flot billede :9xo

celfa
Et flot billede. Det står meget skarpt. Og der er nogle meget flotte farver. Jeg synes at det er godt fanget. At du fik taget billedet lige da den var ved at spise. Dette synes jeg giver lidt extra til billedet. :9xo

Intel I7 3930K Cooled by Phanteks PH-TC14PE
MSI X79 Big Bang Xpower II
16GB Samsung Green DDR3 PC3-12800 1600MHz
1x120GB Corsair Force Series 3 +1x250GB Samsung EVO 840 + 1x640GB Samsung SpinPoint F1
MSI GTX980ti 6G - Asus ROG SWIFT PG278Q
Asus Xonar Phoebus - Logitech Z4 - Sennheiser PC 360
NZXT Switch 810 - Corsair HX 1050W
L-S-P on Deviantart

3

mandag, 12. marts 2007, 19:17

CarstenDK, tror rent faktisk du kan lave et HDR billede, hvor du sammensmelter to billeder. Et hvor proceslinjen er korrekt belyst, og et hvor kanten af skærmen/baggrund er lyst op. Jeg kan ikke selv finde ud af det, men kunne forestille mig det var muligt.

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

www.kidsmythology.com

4

mandag, 12. marts 2007, 19:26

Citeret

Originally posted by Carsten_DK
Tak for kritikken. Hvis jeg laver det lysere, bliver proceslinjen alt for lys. Forslag til at løse dette efterlyses ;o)

Hvis billedet er taget i RAW kan du hente en del, ved at lave 2 udgaver. Et der er "fremkaldt" til at det lyse passer og et der er "fremkaldt" til at de mørke passer, du kan nu kopiere det ene lag oven i den andet, og viske ud i masken til det passer.

/Ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

5

mandag, 12. marts 2007, 19:27

Ja, tak for vuderingen recruit :9xo

Denne uges billede ( Transport ) fra mig, bliver med mit nye Olympus E-400 10Mpx M/ 14-42mm & 40-150mm objektiver. :D

6

mandag, 12. marts 2007, 19:39

Citeret

Originally posted by recruit
celfa
Et flot billede. Det står meget skarpt. Og der er nogle meget flotte farver. Jeg synes at det er godt fanget. At du fik taget billedet lige da den var ved at spise. Dette synes jeg giver lidt extra til billedet. :9xo

Takker for dine ord ;)

Ville meget gerne vise det i bare lidt størrer end 800x533, men det må man jo ikke, desværre ;(

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

7

mandag, 12. marts 2007, 20:33

Henrik|
Lidt kedeligt. Luge nu er dåsens spejlninger negative, dem kunne du have vendt til noget positivt med at lave noget kreativt i det . Fx pudse dåsen med noget pudse creme og spejlet lighteren der i. Et eller andet specielt mangler der ;) ellers fint skud.

Angelus
Svarer jo godt på emmenet. Knapt så kreativt :P men et udmærket skud. Du har brugt blitzen knap så godt. Sølvkanten på dine høretelefoner er spejler igen, lige ledes er din t-shirt også lidt for lys.

Carsten_DK
Tja, der var en idé i billedet. Men jeg syntes ikke du mestre den helt. Lidt mere skarphed havde været vidunderligt, ment på den måde at jeg fx. ikke kan se hvad der står ordentligt.

tAshDa
Hvis du havde brugt et højere blændetal havde du fået et meget bedre billede. Din hund er ikke 100% i fokus. Man lægger mest mærke til guitaren, derfor skulle du have brugt et stører blænde tal, ellers en udmærket komposition ;)

Hardstyler
Flot billede, dejlig skarpt. Billedet kunne have været meget bedre hvis du så ham nede fra evt. forfra i frø perspektiv. Der er muligheder i sådan et basketball spil ;)

WebT
Kan se du har prøvet på at lave en opstilling med hvid baggrund osv. ;)
Men, der er lidt tekniske finesser der kunne være bedre. Og evt. have strøget lagnet inden :))

recruit
Ikke dårligt:) Dejlig varm baggrund, god effekt skyggerne til siderne giver :) Og i øvrigt en vild maskine :P

engel
Syntes virkelig godt om dette billede:) virkelig lækker vinkel og komposition! Sort hvid gør billedet unikt. Kan du godt være stolt af :T

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB

Hardstyler

Gæst

8

mandag, 12. marts 2007, 21:11

Takker for kritikken på mit pic! regner med at have et bedre her imorgen eller i overmorgen

9

tirsdag, 13. marts 2007, 06:43

Ja men jeg siger også tak for kritikken, ved ikke om der var så meget opstilling over mit :D smed vægtene op på spisebordet (hvid dug) - tænkte ikke så meget over krøllerne, men kan da godt se nu den lige skulle ha' været strøget en gang :9xo

Derudover synes jeg det er nogle rigtigt flotte billeder i denne uge, har ikke ekspertisen til at vurdere dem, så nøjes bare med at sige, at jeg synes alle er flotte :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (13.03.2007, 06:44)

10

tirsdag, 13. marts 2007, 07:01

Henrik|
Lidt statisk billede der sker ikke så meget i det. Ser også ud til det er en usund måde du bruger din fritid på :))

Angelus
Passer jo fint på emnet og er ok udført, godt at se tweak er i front :)

Carsten_DK
Tjaa lidt mere lys på selve skærmen havde nok været en ide. Du kunne evt. have taget en lommelygte og givet lidt lys med. Passer jo nok også fint på emnet og er en lidt anderledes vinkel.

tAshDa
Du er så til hunde musik lidt specielt men fair nok værd sine lyster :T Kurven driller mine øjne lidt, mere guitar mindre kurv. Svagt under belyst og meget tydelig flash.

Hardstyler
Godt fanget og fjong du fik styr på dit farverum :) Det er jo ikke nemt at få en ren bagrund sådan et sted. Husk at lukke op for blænden så du for gjort baggrunden uskarp. En helt anden ting når du tager et billede som skal udstråle energi og gang i den er et kvadratisk billede ikke sagen da det sætter farten ned og for billedet til at virke statisk.

WebT
Ja der skulle du nok have haft gang i strygejernet :) Du mangler noget af vægte og handsker i bunden af billedet. Det er så nemt at tjekke skærmen om du har fået det hele med, så gør det dog :))
Lidt for mørkt nogen steder men heller ikke nemt med krom og sort.

recruit
Jaja når du ikke fik den virkelige vare frem må modellen jo gøre det :)
Jeg bryder mig ikke om den hårde skygge den forstyrer øjne. Desuden ikke så heldigt at det nederste af cyklen er gået helt i sort.

engel
Kanon billede det står klart ud i den her forsamling som noget lidt ekstra. Det er skide svært at tage sådan nogle billeder og du har fanget lige det rigtige splitsekund. En smule opblødnings flash havde været bedre. Det havde lige lystnet skygger og kanter lidt. Men flot skud helt sikkert, hils modellen :))

celfa
Fint fanget og godt at se du er nede i højde. Det ser ud til at din skraphed ligger på selve fuglen og ikke på den øje. Det er altid vigtigt at få fokuseret på øjet da det er der vores øjne vandre hen og tjekker skarphed. God eksponering uden at tabe skygger eller brænde højlys. Du kan evt. bruge dodge tool lidt på hoved og halse for at lysne dem en smule.

11

tirsdag, 13. marts 2007, 07:35

Takker for vuderingen WHAT, ja der sker ikke så meget i billedet, da det er et Portræt af min fritid. :D Som skrevet før, er det ikke al min fritid der går med dette. :crazyeyes: :)

12

tirsdag, 13. marts 2007, 21:14

Citeret

Originally posted by |Henrik|
Takker for vuderingen WHAT, ja der sker ikke så meget i billedet, da det er et Portræt af min fritid. :D Som skrevet før, er det ikke al min fritid der går med dette. :crazyeyes: :)

Selv tak :))

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "celfa" (13.03.2007, 21:49)

13

tirsdag, 13. marts 2007, 21:32

Citeret

Citeret

Originally posted by jacobask

Citeret

Tak for kritikken. Hvis jeg laver det lysere, bliver proceslinjen alt for lys. Forslag til at løse dette efterlyses ;o)

Hvis billedet er taget i RAW kan du hente en del, ved at lave 2 udgaver. Et der er "fremkaldt" til at det lyse passer og et der er "fremkaldt" til at de mørke passer, du kan nu kopiere det ene lag oven i den andet, og viske ud i masken til det passer.

/Ask

Hmm. IMHO vil det så mere være et stykke grafisk arbejde, end et fotografi....

Det vil jeg nu ikke sige for grunden til at du har problemer er fordi du er teknisk begrænset. det kompenserer du så for. Grunden til problemet er jo et for lille dynamisk område i kameraet.

Du kan modvirke det ved at sammenkopiere to eksponeringer eller tilføje en lyskilde som jeg er inde på.

14

tirsdag, 13. marts 2007, 21:37

Citeret

Ikke helt enig. Hvis man stod i mørkekammeret havde det været et spørgsmål om at hive slikkepinden frem og skygge for nogle af de ting man gerne ville have lysnet en anelse. Teknikken har bare udviklet sig og det er blevet nemmere at håndtere.

Jeg må selv erkende at jeg ikke er så meget for meget photoshoppede billeder, min grænse går ofte der hvor man ikke ville kunne gøre det samme i et mørkekammer...

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

15

tirsdag, 13. marts 2007, 22:02

Citeret

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

Citeret

Originally posted by jacobask

Citeret

/Ask

Det vil jeg nu ikke sige for grunden til at du har problemer er fordi du er teknisk begrænset. det kompenserer du så for. Grunden til problemet er jo et for lille dynamisk område i kameraet.

Du kan modvirke det ved at sammenkopiere to eksponeringer eller tilføje en lyskilde som jeg er inde på.

OK. Tilføje en lyskilde, er jeg med på, for så ser motivet jo sådan ud, men at sammenflette flere billeder, synes jeg er lidt snyd.

Hvis jeg stod og kiggede på din skærm da det billede blev taget så det ikke ud som det gør på billedet. Det skyldes at mine øjne selv kompenserer for at lyset er lavere. Det kan et kamera ikke og derfor for du ikke helt det samme som dine øjne ser.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.