Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 23. februar 2007, 11:18

Hej overvejer at købe et Samsung NV10, men inden jeg gør det, ville jeg lige hører om der var nogen der har nogen erfaringer med det, evt. om der er noget markant bedre til den pris.

Citeret

Kameraet skal bruges til lidt stemnings billeder fra felten/hardball, men primært opstillet billeder af våben Wink derfor skal det kunne fange de fleste detaljer, og tage tydelige billeder.
ikke nogle grumset billeder eller hvor blitzen lyser hele billedet op.
Hvis kameraet er godt, skal det nok også en tur med til irak/afghanistan

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "S.STAACK" (23.02.2007, 11:19)

2

fredag, 23. februar 2007, 11:37

Tag et kig på http://www.dpreview.com/reviews/samsungnv10/

Kender ikke selv kameraet.

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

3

fredag, 23. februar 2007, 11:39

Citeret

Originally posted by dna
Tag et kig på http://www.dpreview.com/reviews/samsungnv10/

Kender ikke selv kameraet.

- Anders

Tak men forstår 1/10 del af hvad der står i speficationer :boxed:

4

fredag, 23. februar 2007, 12:36

Personligt ville jeg hellere have et andet kamera. F.eks. Canons A-serie. A710 IS kan fås for omkring 2100 kr

- Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

5

fredag, 23. februar 2007, 16:49

andre der har erfaringer/meninger?

6

fredag, 23. februar 2007, 18:43

Citeret

Originally posted by dna
Personligt ville jeg hellere have et andet kamera. F.eks. Canons A-serie. A710 IS kan fås for omkring 2100 kr

- Anders

Hopper med på Canon vognen. Ikke fordi jeg har noget imod Samsung eller kender noget til det kamera der. Men har selv Canon, og det har jeg ingen problemer haft med!

7

fredag, 23. februar 2007, 18:59

Samsung er begyndt at lave nogen flotte kamera som godt kan måle sig med en masse andre kameraer...

NV10'eren er et fint kamera, men som også består meget af design og det betaler man self en lille pris for, men det er bestemt ikke noget dårligt kamera...

Jeg sys hvis du virkelig vil have noget vejledning så gå ned til din lokale foto forhandler og lad nu være med at tro det eneste der er i verden som virker, er canon for det er bullshit ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5
Intel X25-V 40 SSD OS system
4xWD 120GB Sata in Raid 0
All powered by Corsair 600W
Samsung SyncMaster 2493HM

8

fredag, 23. februar 2007, 20:13

Jeg vil også anbefale Canon's A-serie. Du får ikke bedre kameraer i den prisklasse. Det er jo ikke pis og papir el. bullshit, at så at sige alle review- og ekspertsider placerer Canon's kameraer i top.
Det skyldes jo den kendsgerning, at de er bedre på mange væsentlige punkter - optik og zoom,
Kan varmt anbefale det lille handy Canon Powershot A710 IS, som med 6x optisk zoom (svarende til 35-210mm), rigeligt med mpixel, masser af features til snapshot's og ditto til dem, som selv vil lege lidt med indstillinger. High-quality 640x480 movie mode, dejlig stor 2.5" LCD skærm, continuous (burst) mode til f.eks. sportsekvenser. Flotte klare og farverige billeder. Image Stabilizer, godt greb og ikke meget større end et Ixus 800 IS. Har ingen proglemer med, at få det i bukselommerne:

Det er heller ikke bullshit at påstå, at der ikke findes andre kameraer i den kategori, med samme fine specifikationer og så kun til de ca. 2100 kr., som dette kamera koster. :9xo

Men vil da gerne æde mine såkaldte "bullshit"ord i mig igen, hvis der findes bare et, som ka' klare samme kvalitet, features og pris !!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (23.02.2007, 20:16)

9

fredag, 23. februar 2007, 21:33

Har haft en del canon kameraer, som jeg er rimelig træt af, går i stykker konstant og tager lorte billeder (og ja en stor del af det, er nok min skyld)
Men ved som sagt intet om kameraer, og har ikke forstand på de forskellige funktioner.

Så er det Canon kamera markant bedre?
Ellers tager jeg samsunget, hvis ingen har dårlige erfaringer med det.

10

fredag, 23. februar 2007, 21:44

Hvorfor er det du så aggresivt tager de ord? I just wonder...

Men det er ganske nemt prøv og kig efter Olympus FE-230 eller 240 de er begge 2 kameraer som jeg til en værd tid hellere vil eje end canon ixus...

Desuden så sys jeg lige du skulle se her på en side som endda har canon som hoved sponsor...

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Ca…non_sd800is.asp

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Fu…inepixf31fd.asp

så vidt jeg kan se så er de ratet lige højt? det er skam kun canon fanatiker der ikke kan se ud over sin næse tip...

Ja canon er et stort navn og de klarer sig godt pga alle de penge de smider i branding... men det er ikke ens betydne med at de er "de" bedste... Og ja canon får mange gode tests det er der ingen der sætter spørgsmålstegn ved... Men jeg har sku lidt insider viden om hva de forskellige fabrikanter smider på markedet og får ofte også lov til at stå med dem i hænderne før de kommer ud :$

Desuden var det ikke en provokation der var til nogen bestemt derfor sys jeg det er lidt underligt du så straks forsvarer lol, men ikke mere offtopic fra min side :ph34r:

Edit: stave bøf

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "jK^" (23.02.2007, 21:46)

11

fredag, 23. februar 2007, 21:54

jk hvem taler du til? mig eller bentzin?

12

fredag, 23. februar 2007, 21:57

Citeret

Originally posted by S.STAACK
Har haft en del canon kameraer, som jeg er rimelig træt af, går i stykker konstant og tager lorte billeder (og ja en stor del af det, er nok min skyld)
Men ved som sagt intet om kameraer, og har ikke forstand på de forskellige funktioner.

Så er det Canon kamera markant bedre?
Ellers tager jeg samsunget, hvis ingen har dårlige erfaringer med det.

Til dit brug lyder det som om at billedstabilisator vil komme dig til gavn.

At folk ikke har dårlige (eller gode) erfaringer betyder ikke så meget i dette tilfælde for der er stort set ingen der har brugt kameraet. Der er ikke særlig mange der køber Samsung kameraer. Sandsynligvis fordi de ikke rigtig er klar over at de laver kameraer, da de ikke er særlig synlige på dette punkt.

Men uanset hvad du bestemmer dig for så vil jeg da anbefale at du læser nogle anmeldelser af forskellige kameraer inde på www.dpreview.com
Det er en ret seriøs side som jeg har brugt i snart 6 år.

Og ellers held og lykke med hvad du nu vælger!

- Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

13

fredag, 23. februar 2007, 21:57

Citeret

jk hvem taler du til? mig eller bentzin?

bentzin, sorry :)

anyways så sys jeg du skulle tage at gå ind til din lokale foto forhandler og få et kig i stedet :)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5

14

fredag, 23. februar 2007, 23:30

Har været nede og snakke med den/de lokale fotoforretninger, og sjov nok hiver de altid et 6k dyrt kamera frem, selvom jeg har sagt, at jeg kun vil give 2-3k :boxed:

dna. virkelig mange ting/udtryk jeg ikke forstår på den side, men nogle gode billeder. (altså dem der er under samsung NV10) :clap:

15

fredag, 23. februar 2007, 23:54

Citeret

Har været nede og snakke med den/de lokale fotoforretninger, og sjov nok hiver de altid et 6k dyrt kamera frem, selvom jeg har sagt, at jeg kun vil give 2-3k :boxed:

dna. virkelig mange ting/udtryk jeg ikke forstår på den side, men nogle gode billeder. (altså dem der er under samsung NV10) :clap:

Det er fordi de er sælgere. De gange jeg har været i fotoforretninger er jeg blevet slemt skuffet. Deres viden har ikke været speciel stor og jeg har flere gange prøvet at de vil prøve at sælge mig gamle modeller som de ikke kunne sælge under påskud af at det var det nyeste og bedste.

Med hensyn til udtrykkene under specifications så er mange af dem ikke noget du som nybegynder har brug for at vide noget om. Spørgsmålet er jo bare hvilke der er vigtige og hvilke der ikke er.
Så du kan jo altid spørge ind til nogle af udtrykkene i denne tråd så er jeg sikker på at vi hellere end gerne vil forsøge at hjælpe.

- Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.