Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 26. december 2006, 17:18

Hej.

Da jeg i år har fået en del pengegaver til jul. Leder jeg efter et godt digitalt kamera.

Krav:
Skal selvfølgelig kunne tage gode billeder.
Kompakt.
2" el. over LCD display.
6 megapixels eller derover.
Og gerne i et lækkert design.

Ja og så til at betale selvfølgelig. (op til ca. 1700kr)

Hvis nogen kan anbefale noget godt (links, tests, mv.) eller har et liggende så giv besked.

2

tirsdag, 26. december 2006, 17:35

6mp og 1700kr, så havner man ofte på nogle ret discountagtige kameraer som fx. dem de ofte sælger i Netto og lign. Hvad skal du bruge så store billeder til?

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

www.kidsmythology.com

3

tirsdag, 26. december 2006, 17:44

Tjaa det ved jeg nu ikke.

Har f.eks. set på dette

http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=195598

til 1518kr. så det kan lade sig gøre og få et godt kamera.

Ville bare lige høre herinde hvad folk har af tips mv.

4

tirsdag, 26. december 2006, 17:48

Citeret

Originally posted by MvK
Hvad skal du bruge så store billeder til?

Det er altid nemmere og redigere store billeder end små i photoshop.

Skal bruges til layout designs til f.eks. flyers mv.

5

tirsdag, 26. december 2006, 18:10

Her er imo bedre og billigere kamera end det du linker til: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186285
Mere optisk zoom, bedre greb, flotte knivskarpe billeder, super videooptagelser oma. :9xo
Fåes ikke bedre i den prisklasse og så er der også råd til et ekstra SD-kort.

Review: http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/a540.html

Edit: Eller dette til 1800 kr. med 6x optisk zoom (35-210mm)

review: http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/a700.html

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (26.12.2006, 18:20)

6

tirsdag, 26. december 2006, 18:18

Hmmm

Er ikke helt enig, f.eks. er optiket ikke Carl Zeiss, hvilket skulle være det bedste på markedet.
Optiket er alfa omega. Kan godt være et kamera er noget dårligere i specs i forhold til en som har bedre. Men hvis det dårligere har Carls Zeiss optik og det gode ikke har. Er billederne som regl i samme stand. Kan du følge mig.

For det andet så det tude grimt. Det skal være et handy ét. dvs. til og have i lommen f.eks.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Xner" (26.12.2006, 18:18)

7

tirsdag, 26. december 2006, 18:25

Citeret

Originally posted by Xner
Hmmm

Er ikke helt enig, f.eks. er optiket ikke Carl Zeiss, hvilket skulle være det bedste på markedet.
Optiket er alfa omega. Kan godt være et kamera er noget dårligere i specs i forhold til en som har bedre. Men hvis det dårligere har Carls Zeiss optik og det gode ikke har. Er billederne som regl i samme stand. Kan du følge mig.

For det andet så det tude grimt. Det skal være et handy ét. dvs. til og have i lommen f.eks.

tror du bliver nød til at tage det lidt i dig igen, det som Bentzin linker til er en fint cam, værslig bedre end sony, personligt er sony er det er det sidste cam i verden jeg ville købe eller tæt på :boxing:

godt nytår

w00p w00p

8

tirsdag, 26. december 2006, 18:32

ja det gør jeg også.

Mén jeg skal bruge en digi-cam som er kompakt og helst i et lækkert design. Hvilket jo ikke er tilfældet her.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Xner" (26.12.2006, 18:34)

9

tirsdag, 26. december 2006, 18:33

Citeret

Hmmm

Tja så er eksperterne rundt omkring på nettet, så ikke enige med dig. Så at sige alle Canon's Axx/xxx-serie kamereaer liggger altid højst i deres respektive klasser.
Og jo - Carl Zeiss er da gode. Men på det her niveau er de ikke bedre end Canon's. Jeg vil vove at påstå, at Canon's er bedre.
Og et A540 kan godt ligge i lommen. Så stort er det altså ikke.

(Det samme gælder A700)

Om det er grimt tja så'n er vi jo dorskellige - jeg synes nemlig det Sony ligner et af de der billige Thrust el. HP kameraer. Firkantede og klodsede, at holde på.

11

tirsdag, 26. december 2006, 18:37

Citeret

ja det gør jeg også.

Mén jeg skal bruge en digi-cam som er kompakt og helst i et lækkert design. Hvilket jo ikke er tilfældet her.

lækkert design :boxed: det er da det mindst vigtige i hele verden..
størelsen er vigtige i mange tilfælde, det må jeg gi dig.
men funktionaliteten/kvaliteten af produkt og billede klart det vigtigeste i mine øjne, kan jo være pisse ligemeget at ha noget som ser smart ud men ikke fungere..

w00p w00p

12

tirsdag, 26. december 2006, 18:38

Citeret

Originally posted by Bentzin
Om det er grimt tja så'n er vi jo dorskellige - jeg synes nemlig det Sony ligner et af de der billige Thrust el. HP kameraer. Firkantede og klodsede, at holde på.

Enig at vi er forskellige. Jeg fortrækker bare minimalistisk design, og det rå look. Her er de 2 kandidater perfekt til det formål.

13

tirsdag, 26. december 2006, 18:40

Citeret

Originally posted by SplatDK

Citeret

ja det gør jeg også.

men funktionaliteten/kvaliteten af produkt og billede klart det vigtigeste i mine øjne, kan jo være pisse ligemeget at ha noget som ser smart ud men ikke fungere..

Folk er jo forskellige og har forskellige smag. Og ja, jeg er enig. Hellere et der fungere end et der ikke gør det men er smartass agtigt.

Men det kamara er liige ligefrem beautyful. Lidt pænere må det squ godt være

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Xner" (26.12.2006, 18:46)

14

tirsdag, 26. december 2006, 18:47

Citeret

Her er imo bedre og billigere kamera end det du linker til: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=186285
Mere optisk zoom, bedre greb, flotte knivskarpe billeder, super videooptagelser oma. :9xo

Endte jo med at købe dette kamera på baggrund af en anden tråd omkring selvsamme emne - og kan sige jeg er fuldt ud tilfreds med det - det har været brugt rigtigt meget her i julen og det tager flotte billeder, selv med en amatør bag rettet :D

15

tirsdag, 26. december 2006, 18:52

Citeret

Originally posted by SplatDK

Citeret

ja det gør jeg også.

Jeg mener nu alligevel design betyder en del, og har endda respekt for folk som nærmest vælger design over funktionalitet. Jeg synes bare folk der købe Sony skal være klar over hvad de får, da Sony laver nogle flotte kameramodeller, men ofte ret uheldige hvad angår funktionalitet og billedkvalitet i forhold til Canon og lign. Det der med Carl Zeiss er nok det største salgstrick noglesinde, har hørt så mange fona-medarbejdere fable om Carl Zeiss og den fantastiske kvalitet osv. Når alt kommer til alt vil man funktionsmæssigt og billedmæssigt bare være bedre tjent med et Canon eller måske Fujifilm kamera.
Casio Exilim er et fedt kamera, som faktisk også tager nogle ganske fortræffelige billeder, dog mener jeg det koster en 2-3k.

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

www.kidsmythology.com

16

tirsdag, 26. december 2006, 18:52

Jeg kan overhovedet ikke forstå, hvorfor det ska' se smart ud ! Det er som nævnt, totalt ligegyldigt ift. hva' det kan præstere.
Men snup du dig et af de der andenrangs kameraer, som ser smarte ud. Jeg tillader mig at kalde dem det, da der stort set på alle de respekterede reviewsider, ikke er nogen af dem der når Canon.
Jeg kan ihf. ikke anbefale dem du har linket til. Slut herfra da jeg ikke anbefaler kameraer ud fra udseendet. GL.

17

tirsdag, 26. december 2006, 18:57

Citeret

Originally posted by WebT

Citeret

Endte jo med at købe dette kamera på baggrund af en anden tråd omkring selvsamme emne - og kan sige jeg er fuldt ud tilfreds med det - det har været brugt rigtigt meget her i julen og det tager flotte billeder, selv med en amatør bag rettet :D

Det er nemlig lige nøjagtig det der er pointen. Selv min meget krævende, men ikke helt tekniske papdatter, som jeg anbefalde dette til. Er oven ud lykkelig efter hende og kæresten har været på tur til USA og havde det i med overalt. Superfede billeder og nemt at ha' med sig - pga. den lille størrelse.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (26.12.2006, 18:58)

18

tirsdag, 26. december 2006, 18:58

Citeret

Jeg kan overhovedet ikke forstå, hvorfor det ska' se smart ud ! Det er som nævnt, totalt ligegyldigt ift. hva' det kan præstere.
Men snup du dig et af de der andenrangs kameraer, som ser smarte ud. Jeg tillader mig at kalde dem det, da der stort set på alle de respekterede reviewsider, ikke er nogen af dem der når Canon.
Jeg kan ihf. ikke anbefale dem du har linket til. Slut herfra da jeg ikke anbefaler kameraer ud fra udseendet. GL.

Hav nu for guds skyld lidt respekt for folk som sætter pris på et kamera med et flot design. Det er fint nok at du selv kun tænker på kameraets præstation, men ligefrem at sige, at du ikke kan forstå, at nogle godt kan lide flot design er da hvad jeg vil kalde snævertsynethed.

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

www.kidsmythology.com

19

tirsdag, 26. december 2006, 19:04

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Hav nu for guds skyld lidt respekt for folk som sætter pris på et kamera med et flot design. Det er fint nok at du selv kun tænker på kameraets præstation, men ligefrem at sige, at du ikke kan forstå, at nogle godt kan lide flot design er da hvad jeg vil kalde snævertsynethed.

Forstår ikke hvorfor gud skal blandes ind i det for ? Og så burde du selv ha' selv respekt for, at andre har en anden mening end dig.
Hvem snakker om snævertsynethed ??
Jeg anfægter ikke at folk godt kan lide et pænt design, men at det skal være det vigtigste ! Når man stiller den slags krav, tyder det da på, at man er meget snæver i sine valg.

20

tirsdag, 26. december 2006, 19:08

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

HØRT!

For det handler jo ikke kun om hvor "nørdet" undskyld udtrykket, er. Det skal jo også være aktivt inovativt.

Det er jo et "møbel" som alt andet. Så må det godt se pænt ud. Ja jeg synes også om, iPod's og MACbook's

Jeg går jo heller ikke rundt i en grim hue bare fordi 70% af kropsvarmen forsvinder den vej. Vel.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.