Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

lørdag, 23. december 2006, 17:55

Citeret

Originally posted by Angelus

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Citeret

Originally posted by Berleburg

Citeret

altså seriøst... det er sq da ikke sævrt det her...

Nånå...så lav det selv?

det er jo ikke for at virke sur... men det er Blot et billede der skal laves, ikke en 100kr seddel med vandmærker og alt det i som folk får det til at lyde...

Beklager man tager udgangspunkt i sin viden på området :ph34r:

Men du kan da fint bruge den du selv har lavet?

det er skam iorden :) jeg ville lyde som en der er sur.. beklager...

men kan bare ikke se hvor svært det kunne være, men ja, mit eget der kunne vel godt bruges... syntes bare det mangler noget... et eller andet der lige sætter prikken over i'et

og HuleFanden
desværre. jeg er ikke til fyre...

og? er det mit telefon nummer?

Okay, men pædofil er du stadig. :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (23.12.2006, 17:56)

22

lørdag, 23. december 2006, 18:01

Citeret

Originally posted by celfa

Citeret

hvad med sådan en her?

Var meget bedre..

Thx...

den er bare ikke helt rigtig i størrelsen...

når jeg går ind i PS og siger den skal være 8,40x5,30 ser det helt forkert ud, så den er er vist 8,40x3,25
Men min printer virker ikke så skal lige vente på min søs kommer hjem der hjemme så hun kan prite den ud

:thumbsup:

23

søndag, 24. december 2006, 12:11

outer glow og shadow ser meget amatøragtigt ud. Desuden ville jeg nok vælge en font uden seriffer, da det uden får dig til at ligne en på 80.

Og så hedder det altså en FONT ikke en FRONT :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Lecter" (24.12.2006, 12:12)

24

søndag, 24. december 2006, 12:30

Nu ved jeg jo ikke lige hvor du har hentet det billede om det er et free billede eller du bare har googlet noget og nakket det.

Men hvis du vil vise dig selv som fotograf burde du nok selv have taget det der er på billedet. Det er nok også pænt misvisende at vide en der står med et stort mellemformat kamera når du langt fra er på det plan.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

25

søndag, 24. december 2006, 12:52

Først og fremmest, så drop de kurvede fonte og hop på en Verdana eller Tahoma. De er rene at se på uden at det bliver for kringlet.
Drop skygger og alt det andet bras, dit visitkort kommer til at ligne en festinvitation en teenager har lavet.

Gør det simpelt, så det ser seriøst og målrettet ud. Det andet er direkte pinligt.

EDIT: Og forresten, jo flere billeder, skygger og andet du smider ind, jo mere tydeligt vil det blive at du har printet det ud på en hjemmeprinter og ikke fået dem offset trykt. Jeg ville enten holde detaljerne på et minimum eller bruge de penge det koster at få dem trykket offset.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (24.12.2006, 12:58)

26

søndag, 24. december 2006, 13:13

Og eftersom du bor i herning, så kan du få dem trykt ved http://www.trykstuen.dk

Dog er der ikke tale om offset tryk her, men visitkort bliver normalt trykt digitalt alligevel.

27

søndag, 24. december 2006, 14:46

oki, jeg retter det lige...

det med billede, ja, google var min ven der... men må lige få en til at tag et billede af mig selv...

og det med at trykke.. som sagt tideliger... så har vi nok beder printer en dem som i snakker om, det er ikke nogle "alm." hjemme printer, tager bare ud i firmaet og printer der... kan så og sige... printe på alt...

og der ude står der printer fra 400kr - 8 milioner... såå mon ikke jeg kan printe det mindst lige så godt, hvis ikke beder :)

28

søndag, 24. december 2006, 14:58

Dette skal ikke misforståes,

men griner stadig af at folk kalder sig fotograf bare fordi de har et digitalt (måske SLR) kamera.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=defi…tographer&meta=

Men ja det jo smag og behag, jeg personligt er ikke fotograf men elsker at tage billeder

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

29

søndag, 24. december 2006, 15:02

Citeret

det med billede, ja, google var min ven der... men må lige få en til at tag et billede af mig selv...

og det med at trykke.. som sagt tideliger... så har vi nok beder printer en dem som i snakker om, det er ikke nogle "alm." hjemme printer, tager bare ud i firmaet og printer der... kan så og sige... printe på alt...

og der ude står der printer fra 400kr - 8 milioner... såå mon ikke jeg kan printe det mindst lige så godt, hvis ikke beder :)

Stadig forskel på selv at printe eller få folk til at printe, som beskæftiger sig med den slags til dagligt. Så er det squ lige meget om printeren koster 5 milliarder. Lortet skal også være instillet korrekt ;)

Men til dit behov, så tror jeg det er fint nok. Så længe du holder visitkortet meget simpelt :)

30

søndag, 24. december 2006, 15:10

Citeret

Originally posted by Axel

men griner stadig af at folk kalder sig fotograf bare fordi de har et digitalt (måske SLR) kamera.

Men ja det jo smag og behag, jeg personligt er ikke fotograf men elsker at tage billeder

nu kalder jeg mig det ikke bare fordi jeg har et.. sååå ikke mere OT fra dig...

der er nogle af os der er fotograf

31

søndag, 24. december 2006, 15:12

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Stadig forskel på selv at printe eller få folk til at printe, som beskæftiger sig med den slags til dagligt. Så er det squ lige meget om printeren koster 5 milliarder. Lortet skal også være instillet korrekt ;)

Men til dit behov, så tror jeg det er fint nok. Så længe du holder visitkortet meget simpelt :)

altså... vi har ikke kun printer, men en printer virksomhed.. så det er det ENSTE vi lave hele dagen.. printer... :) ved sq ikke hvor mange vi har... men mange og det enste vi laver er at printe... lige fra invitationer til banner der er... ja... meget laaaaange :)

32

søndag, 24. december 2006, 16:06

Citeret

Der er faktisk ikke nogle krav til hvornår man må kalde sig fotograf må alle faktisk.

Hvis man fotograferer er man vel fotograf, hvor god man er, det er så noget helt andet.

Jeg plejer heller ikke at kalde mig selv fotograf jeg ser det stadig lidt som noget man skal være uddannet før man kalder sig, men igen det er min personelige følelse.

På mine visitkort står der heller ikke fotograf der står bare kontakt info og ikke mere.

33

søndag, 24. december 2006, 20:02

Citeret

Citeret

Var nu ikke for at lave noget off topic, og dette er heller ikke for at genere overhovedet, men tog nok min konklusion om at du ikke var proff fotograf ud fra dit kamera 350D og at der i din profil står HG / skole

Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W

34

søndag, 24. december 2006, 22:22

Citeret

Citeret

Citeret

Var nu ikke for at lave noget off topic, og dette er heller ikke for at genere overhovedet, men tog nok min konklusion om at du ikke var proff fotograf ud fra dit kamera 350D og at der i din profil står HG / skole

Thomas

ja... jeg er ikke proff... hvornår er man proff?
ville jeg blive proff hvis jeg købt et 30D ?

Eller ville jeg blive prof hvis jeg havde et analog cam og havde vundet 10 Priser?

bare fordi du skriver fotograf på ens kort betyder det (i mine øjne) at man tager billeder og gerne vil gøre det, altså hvis folk har noget de gerne vil ha taget billeder af, dem selv, venner, fest what ever... og har evnerne til det, og ikke midst lysten...

Jeg arbejder for glows hvor jeg er ProFotograf (det hedder det bare) fordi vi er beder end de andre og har beder udstyr så vi får flere opgaver og kommer mere ud til større ting.

har taget billeder i snart 10 år, siger ikke de er gode, men har leget med en del cam's... derfor jeg gerne vil gøre mere ud af det og blive mere "pro"

og bare fordi jeg går i skole, kan jeg vel stadig tag billeder, selv om jeg ikke lever af det ;) du syntes sikkert WHAT's billeder er kanone, som de som reglt også er :P
Men jeg mener da ikke han er fuldtids fotograf, men du sætter sikkert ham op i den kalagori.

Men ikke mere snak om det... så kan du/vi lave en tråd i Off Topic ;)

35

mandag, 25. december 2006, 09:42

Ja lad os lige få tråden tilbage på det den handler om og holde en god tone så vi kan beholde julefreden herinde.

36

mandag, 25. december 2006, 11:09

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Ja lad os lige få tråden tilbage på det den handler om og holde en god tone så vi kan beholde julefreden herinde.

:)

Jeg får en veninde til at komme og tag billeder af mig idag, så det er mig der er på billede, og så roder jeg lidt frem og tilbage med kortet i morgen tror jeg...

Men ind til vider:

mig på billede
Font uden fødder ;)
ingen skygge eller inderglow
måske slette fotograf
og farven ved jeg ikke helt

37

mandag, 25. december 2006, 18:46

Hvad siger folk til det her?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Toby" (25.12.2006, 18:54)

38

mandag, 25. december 2006, 19:27

Citeret

Det var meget bedre, så gerne den var mere aflang :)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

39

mandag, 25. december 2006, 20:29

Citeret

Originally posted by celfa

Citeret

Det var meget bedre, så gerne den var mere aflang :)

ja men jeg har et af mine visit kort fra glows her, og det er 8.4 cm x 5.4 cm
Så det skrev jeg i PS.. og det ser så sådan der ud... :( det ser underligt ud

Her er lige en mix ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Toby" (25.12.2006, 21:24)

40

tirsdag, 26. december 2006, 00:11

Fint visit kort, men for mig ligner det ikke du fotografere men nærmere bare står med kameraet og kigger i sammen retning

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.