Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 5. december 2006, 18:28

Hey,

Nu starter jeg på mit VJ (Videojournalist) kursus her til januar, og skal til at lave reportager med mit eget dv-kamera.

Men inden jeg starter kunne jeg godt tænke mig at lære lidt mere om billedkomposition generelt. Og nu er det jo snart jul, så man kunne passende ønske sig et par bøger dér ;)

Jeg har kigget lidt på Saxo, men kan ikke få indsnævret søgningen godt nok.

Så er der nogle bøger derude, i kan anbefale? :D

2

tirsdag, 5. december 2006, 21:44

Nu skal vi lige huske at komposition til video og foto ikke altid helt følger de samme regler. Jeg kender ikke lige nogen bestemt bog omkring dette emne men tror da det var noget jeg kunne tage op og skrive lidt om i min blog.

Det vil jeg lige glo lidt på, hvis jeg falder over en bog skal jeg også nok give lyd :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

3

onsdag, 6. december 2006, 00:31

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Nu skal vi lige huske at komposition til video og foto ikke altid helt følger de samme regler. Jeg kender ikke lige nogen bestemt bog omkring dette emne men tror da det var noget jeg kunne tage op og skrive lidt om i min blog.

Det vil jeg lige glo lidt på, hvis jeg falder over en bog skal jeg også nok give lyd :)

Nej ikke helt det samme, men langt det meste kan overføre. Jeg har fundet et par bøger omkring komposition i film og tv, som er sat på ønskeseddelen ;)

4

onsdag, 6. december 2006, 07:12

Citeret

Originally posted by Lecter

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Nej ikke helt det samme, men langt det meste kan overføre. Jeg har fundet et par bøger omkring komposition i film og tv, som er sat på ønskeseddelen ;)

Ja der er ingen tvivl om at det ikke vil skade at læse det bare du kender de regler der er når du skal filme video interview, hvilket du jo nok gør :)

Hvilke bøger er der tale om hvis det nu var noget andre havde interesse i :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.