Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 27. november 2006, 11:27

Så er jeg klar med en ny lille opgave til jer. Denne uges opgave er Hvidt på Hvidt.

Et meget bredt emne som gerne skulle lukke op for at alle kunne deltage. Få en ide og smid den op jo flere der er med jo bedre :))

REGLERNE HUSK DEM NU

Max 800x600px

EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs min blog)

Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size

Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører

Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med

Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Ugens opgave uge 48: Hvidt på Hvidt

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Hardstyler

Gæst

2

mandag, 27. november 2006, 12:16

jubii, så vil jeg hjem og tage et billede af 2 stykker papir :D

3

mandag, 27. november 2006, 12:41

Kan jeg få et eksempel på en idé til ugens emne? Jeg vil ikke bruge idéen til at tage billeder af, jeg er bare ikke helt klar på hvad der menes med "hvidt på hvidt" :)

- Mads Björck

4

mandag, 27. november 2006, 12:43

Citeret

Originally posted by Shiver
Kan jeg få et eksempel på en idé til ugens emne? Jeg vil ikke bruge idéen til at tage billeder af, jeg er bare ikke helt klar på hvad der menes med "hvidt på hvidt" :)

Er da ikke særlig svært at forstå...

Ellers kan du vel bare vente til der kommer nogle forslag..

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

5

mandag, 27. november 2006, 12:59

min ide ing til vider er at tag en bukne papir og dreje dem ud så de ligger pænt og så atg et billede af det....

:thumbsup:

6

mandag, 27. november 2006, 13:02

Hvidt på hvidt kan da ikke være så svært at forstå :)

Hvide ting foran eller oven på noget hvidt...

7

mandag, 27. november 2006, 13:05

hva så med mig..... jeg er farveblind :crazyeyes:

:thumbsup:

8

mandag, 27. november 2006, 13:12

Citeret

Originally posted by Angelus
hva så med mig..... jeg er farveblind :crazyeyes:

Du har nok nogle ting du ved er hvide alligevel ikke... godt så :)

9

mandag, 27. november 2006, 13:34

Det er da et bud.

Tror jeg tog 15 forskellige af den her, tog tid at ramme en tilfredsstillende fokus og dybde + belysningen var svært at få rigtig da jeg jo har brugt naturligt lys og ikke lampe, da jeg ikke har nogen hvide pærer.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

10

mandag, 27. november 2006, 15:06

Citeret

Originally posted by Berleburg
Det er da et bud.

Tror jeg tog 15 forskellige af den her, tog tid at ramme en tilfredsstillende fokus og dybde + belysningen var svært at få rigtig da jeg jo har brugt naturligt lys og ikke lampe, da jeg ikke har nogen hvide pærer.

http://img205.imageshack.us/img205/3336/…nbetweenkm0.jpg

Det er da sort på hvidt? :D

11

mandag, 27. november 2006, 15:10

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Det er da et bud.

ikke hvis det er en hvid løgn :crazyeyes:

Intel I7 3930K Cooled by Phanteks PH-TC14PE
MSI X79 Big Bang Xpower II
16GB Samsung Green DDR3 PC3-12800 1600MHz
1x120GB Corsair Force Series 3 +1x250GB Samsung EVO 840 + 1x640GB Samsung SpinPoint F1
MSI GTX980ti 6G - Asus ROG SWIFT PG278Q
Asus Xonar Phoebus - Logitech Z4 - Sennheiser PC 360
NZXT Switch 810 - Corsair HX 1050W
L-S-P on Deviantart

12

mandag, 27. november 2006, 15:23

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Det er da et bud.

Læg mærke til det felt hvor der ikke er noget sort. Det må næsten være en hvid løgn ;)

- Mads Björck

13

mandag, 27. november 2006, 15:25

På dA hedder billedet "Truth In Between" :P

Så faktisk er det en sandhed i det hvide felt. Men det er da rigtig godt tænkt, mht. en hvid løgn!

http://www.deviantart.com/deviation/43743527/

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Berleburg" (27.11.2006, 15:27)

14

mandag, 27. november 2006, 15:50

Det var nu også en hvid løgn jeg fik i hovedet da jeg så det :)

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

15

mandag, 27. november 2006, 16:04

Citeret

Originally posted by Butcher

Hehe jamen jeg synes da det er fedt, at folk får noget ud af det. Kan se der er forskellige tolknings muligheder. Synes jeg da bare er godt ;)

Edit: Jeg ved ikke engang, om man på engelsk bruger "hvide løgne". Tror faktisk det er et dansk udtryk. Så tror man på engelsk vil få noget andet ud af det, end på dansk.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Berleburg" (27.11.2006, 16:07)

16

mandag, 27. november 2006, 16:18

Citeret

Citeret

Originally posted by Butcher

Hehe jamen jeg synes da det er fedt, at folk får noget ud af det. Kan se der er forskellige tolknings muligheder. Synes jeg da bare er godt ;)

Edit: Jeg ved ikke engang, om man på engelsk bruger "hvide løgne". Tror faktisk det er et dansk udtryk. Så tror man på engelsk vil få noget andet ud af det, end på dansk.

Værsåartig ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Lie#Etiquette_of_lying

"White lies" or "fibs"

Men fedt billede.. en af de bedre syns jeg.. da der er blevet tolket en del i det og der ka tolkes videre på billedet :)

17

mandag, 27. november 2006, 17:02

Der kan man bare se. Havde ellers fæstnet mig på, at man på engelsk brugte "innocent lie". Men tog vist fejl ;)

18

onsdag, 29. november 2006, 13:48

Syntes virkelig at ugens emne er svært, og meget smalt. Ikke de store muligheder, for at være ærlig.

- Mads Björck

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Shiver" (29.11.2006, 13:58)

19

onsdag, 29. november 2006, 14:00

Citeret

Syntes virkelig at ugens emne er svært, og meget smalt. Ikke de store muligheder, for at være ærlig.

Enig ;)

Eneste mulighed jeg tror at jeg kan komme på, er et billede af min hvide Hellig Birma ( MisseKat ) sammen med evt. vores hvide vægge.

20

onsdag, 29. november 2006, 16:09

Citeret

Synes jeg da slet ikke. Det er som man griber det an.

Hvidt kan jo være alt. Man ser hvidt overalt. Det kan være noget håndgribeligt eller noget uhåndgribeligt.

Ikke for at udelukke idéen, men folk tænker sikkert for hurtigt på papir når der står "på hvidt". Det handler jo bare om, at lukke op for sin kreativitet. Hvis du får én idé, så udfør den. Lad være at sidde og tænke over, at det nok ikke duer. Prøv det af, se hvad du når frem til og hvad du kan få ud af det. Tit kan man overraske sig selv på den måde.

At tage billeder er 10% i hovedet, og 90% i udførelsen ;)

Husk, at det er op til dig, at fortolke opgaven. Så kan det være fløjtende ligegyldigt, hvad andre får af tanker når de ser dit billede. Så længe du kan sætte ord på dine tanker og evt. begrunde dit billede i forhold til opgaven.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.