Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 23. november 2006, 13:19

Nu har vi haft en tråd om julegaver. Men er der nogen der ønsker sig eller køber foto relaterede julegaver? eks nye linser, osv? :D

Køber selv en del nyt ved jeg

2

torsdag, 23. november 2006, 13:20

Nu er det ikke for at lyde alt for gnaven (selvom jeg nok er det), men hvorfor kan det ikke stå i den anden tråd?

3

torsdag, 23. november 2006, 13:22

Fordi jeg ikk gider at kigge alle dem igennem for eks at se hvem jeg skal holde øje med efter julen :P

Står selv og skal bruge omkring 20k på foto udstyr ;D

4

torsdag, 23. november 2006, 13:23

Citeret

Originally posted by fhqwhgad
Nu er det ikke for at lyde alt for gnaven (selvom jeg nok er det), men hvorfor kan det ikke stå i den anden tråd?

Nu er det jo ikke sikkert, at alle foto-interesserede følger med i den anden tråd. Jeg gør fx ikke. Synes det er uinteressant hvilket ragelse folk ønsker sig. Tilgengæld synes jeg det er interessant, når det handler om noget jeg selv tænker over.

Desuden er der her mulighed for at snakke dybdegående om tingene og vi er fri for at "hijacke" den anden tråd.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

5

torsdag, 23. november 2006, 13:23

Klasse. Det bliver spændende at se hvor mange tråde der kommer om specifikke ønsker så.

6

torsdag, 23. november 2006, 13:24

Citeret

Klasse. Det bliver spændende at se hvor mange tråde der kommer om specifikke ønsker så.

Nu er dette forum lavet til snak om foto. Hvad er dit problem?

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

7

torsdag, 23. november 2006, 13:27

Citeret

Originally posted by Berleburg

Citeret

Nu er dette forum lavet til snak om foto. Hvad er dit problem?

exactly. kan intet se galt i en ren software+spil ønske tråd!

8

torsdag, 23. november 2006, 13:31

Kan da lægge ud selv.

Regner med at købe mig Politikkens Foto bøger. Eller den ene om grundlæggende foto. Har ikke penge til at købe nyt udstyr. Det må vente...

Nu er vi så også kun mig og min mor juleaften, så der er ikke så mange resourcer at trække på ;)

9

torsdag, 23. november 2006, 13:33

Ja det var godt nok frækt af mig at spørge ind til. Det kan jeg godt se. Jeg beklager da meget, jeg undrede mig bare over intentionen, der er skam ingen grund til pludselig at prøve at blæse det op til at det er et problem for mig.
For min skyld kan i poste alle de ønskeseddeler i har lyst til, jeg undrede mig bare og mente ikke jeg kunne såre nogen ved at spørge ind til det.

10

torsdag, 23. november 2006, 13:36

Jeg har skrevet følgende på ønskesedelen:

Canon Speedlite 430EX
Politikens Foto bøger
Batterigreb
Fjernudløser

Og overvejer at give mig selv en julegave også, nemlig et Sigma EX 150/2.8 DG Macro

Intel I7 3930K Cooled by Swiftech H320
MSI X79 Big Bang Xpower II
16GB Samsung Green DDR3 PC3-12800 1600MHz
1x120GB Corsair Force Series 3 +1x250GB WD WD2500KS + 1x640GB Samsung SpinPoint F1
GeForce GTX 690 - AlienWare AW2310
Asus Xonar Phoebus - Logitech Z4 - Sennheiser PC 360
NZXT Switch 810 - Corsair HX 1050W
L-S-P on Deviantart

11

torsdag, 23. november 2006, 13:41

Må jo hellere deltage. Får børneopsparing udbetalt lige inden jul, og da jeg gerne vil være fotograf, bruger jeg nogen af pengene på udstyr. PT;

Anskaffer mig sikkert:
Canon EF 70-200 2.8 L IS USM
Taske (hvilken stadig usikkert)
Flash (tror det bliver canon speedlite 430)

Anskaffer måske:
Beskyttelses filter til linsen
Ekstra CF kort
2.0 Extender

12

torsdag, 23. november 2006, 14:10

Har ikke så meget på listen lige nu da der ikke er penge til det alligevel. Det jeg er oppe i er noget i stil med 1dsm2 og det er ikke lige noget man for i julegave desværre ;(

Jeg har skrevet en 580ex mere på listen da jeg egentlig godt gad at have 2 af dem til nogen ting. Evt. et par pocket wizzards til at trigger dem med, de koster jo desværre også bare lige en smule mere end hvad jeg for i gave til jul :)

Hardstyler til dine ønsker... nice objektiv men det er du jo klar over har man først haft sådan et på kameraet er det bare et most have :D Taske sørg for at få en du har plads til det du planlægger dit sæt skal bestå af i længden.

430ex er nice har selv en 580ex og den er jo lidt bedre men ikke vildt meget. Du kunne evt. vælge at gå en anden vej og ikke købe canon men istedet for købe en bedre også kun bruge den i manuel, E-TTL er ikke så nice anyway.

Til måske ting KØB det filter det kan spare dig så meget nemt at smide et 800,- filter ud hvis alternativet er et objektiv til 12-14k.

CF kort billigt så handel eller ønsk som du har lyst til :)

2.0 extender - drop det hvis du skal have en så tag 1.4x i stedet, den anden fjerner for meget lys og sænker billede kvaliteten for meget.

Har selv 1.4x og må indrømme at jeg ikke bruger den ret ofte.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

13

torsdag, 23. november 2006, 14:17

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Har ikke så meget på listen lige nu da der ikke er penge til det alligevel. Det jeg er oppe i er noget i stil med 1dsm2 og det er ikke lige noget man for i julegave desværre ;(

Jeg har skrevet en 580ex mere på listen da jeg egentlig godt gad at have 2 af dem til nogen ting. Evt. et par pocket wizzards til at trigger dem med, de koster jo desværre også bare lige en smule mere end hvad jeg for i gave til jul :)

Hardstyler til dine ønsker... nice objektiv men det er du jo klar over har man først haft sådan et på kameraet er det bare et most have :D Taske sørg for at få en du har plads til det du planlægger dit sæt skal bestå af i længden.

430ex er nice har selv en 580ex og den er jo lidt bedre men ikke vildt meget. Du kunne evt. vælge at gå en anden vej og ikke købe canon men istedet for købe en bedre også kun bruge den i manuel, E-TTL er ikke så nice anyway.

Til måske ting KØB det filter det kan spare dig så meget nemt at smide et 800,- filter ud hvis alternativet er et objektiv til 12-14k.

CF kort billigt så handel eller ønsk som du har lyst til :)

2.0 extender - drop det hvis du skal have en så tag 1.4x i stedet, den anden fjerner for meget lys og sænker billede kvaliteten for meget.

Har selv 1.4x og må indrømme at jeg ikke bruger den ret ofte.

Jeg takker for rådet mester ;) ang flash, sys jeg 580 er overkill indtil jeg har et 5D evt ;)
Linsen fglæder jeg mig max til, har skam hørt at når man har brugt L linser, går man ikke tilbage ;)

14

torsdag, 23. november 2006, 14:25

_WHAT_'s up ;) hehe

Tja har næsten lige købt mig en ny taske, så det eneste jeg mangler lige pt er et extra stativ til min ene lampe.
Naturligvis ville jeg voldsomt gerne have mig en 70-200 også, men svært på en SU, og regner nu bestemt ikke at mine forældre gider at smide over 10k efter mig, bare fordi jeg synes det er sjovt.

Enig med WHAT i det med filtre og lad være med at købe for billigt et filter, da det bare ender med at du ikke bruger det fordi dine billeder ikke bliver helt lige så skarpe som uden, dette gælder nemlig specielt hvis du køber for billigt

Jeg har både en 420EX (slave) og en 580EX, og puha jeg er glad for dem.

Hvis jeg var dig ville jeg dog overveje Sigma Flash også, de er billigere og godt nok lidt større men har sq ca samme specs som canon's og har faktisk nogle funktioner som canons egne ikke har.

ANG L linser så jo, bestemt er de fede meeeeeeennn fandme ikke sinsygt meget bedre, og vil sige de ligger lige dyrt nok for de fleste dødelige.

Men hvis man virkelig går op i det eller ens hoved erhverv er foto, er det klart man ikke vil bruge andet end L

/Thomas

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 6950 | 2xOCZ Vertex 3 120GB Raid 0 | OCZ 650W
27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM2 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
Nogle Speedlites | PocketWizards

15

torsdag, 23. november 2006, 14:50

Citeret

Originally posted by Axel
_WHAT_'s up ;) hehe

Tja har næsten lige købt mig en ny taske, så det eneste jeg mangler lige pt er et extra stativ til min ene lampe.
Naturligvis ville jeg voldsomt gerne have mig en 70-200 også, men svært på en SU, og regner nu bestemt ikke at mine forældre gider at smide over 10k efter mig, bare fordi jeg synes det er sjovt.

Enig med WHAT i det med filtre og lad være med at købe for billigt et filter, da det bare ender med at du ikke bruger det fordi dine billeder ikke bliver helt lige så skarpe som uden, dette gælder nemlig specielt hvis du køber for billigt

Hvis jeg var dig ville jeg dog overveje Sigma Flash også, de er billigere og godt nok lidt større men har sq ca samme specs som canon's og har faktisk nogle funktioner som canons egne ikke har.

ANG L linser så jo, bestemt er de fede meeeeeeennn fandme ikke sinsygt meget bedre, og vil sige de ligger lige dyrt nok for de fleste dødelige.

Men hvis man virkelig går op i det eller ens hoved erhverv er foto, er det klart man ikke vil bruge andet end L

/Thomas

Jeg har skam i sinde at købe et godt filter hvis jeg endelig køber det da ;)
Ang flash holder jeg mig til canon ;)

16

torsdag, 23. november 2006, 14:52

Citeret

Originally posted by Axel
_WHAT_'s up ;) hehe

/Thomas

Nu siger du ikke så meget forskel prøv lige og tag en hvilken som helst tele som ikke er L og se om den kommer bare tæt på en 70-200L IS. Tro mig der er ikke noget der når den til sokkeholderne og jeg har prøvet de fleste efterhånden :)

Sigmas 70-200 F2.8 er ikke helt dum men når stadig ikke derop slet ikke. Den har heller ikke IS hvilket jeg nødig vil undvære på min :)

Med hensyn til flash ville jeg kigge på sunpak istedet for sigma. Men igen hvis det er som begynder så er det sgu fint med canon's og e-ttl engang imellem.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Seneste tests og artikler

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Instagram vurderet til 35 milliarder dollars

Instagram, som Mark Zuckerberg
Læs Mere

0

Hex Gear udgiver deres første kabinet!

Hex Gear er et nyt firma, der
Læs Mere

0

Større hukommelse i den nye iPhone og iPad

Ifølge en taiwanesisk rapport
Læs Mere

3

Grand Theft Auto 5 til PC næsten færdigudviklet

Rockstar Games har udtalt, at
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.