Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 2. oktober 2006, 07:35

Jeg har denne gang valgt at springe de billeder over som ikke lever op til reglerne af den ene eller anden grund.

Carlsen

Zlinky
[IMG]http://alcoholic.dk/view.php?id=399&thumb=false[/IMG]

Marquis

Angelus

KarGa

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "_WHAT_" (02.10.2006, 07:37)

2

mandag, 2. oktober 2006, 07:36

Carsten_DK

_WHAT_

Don_Jabbe

momonoa

FlowingLil

3

mandag, 2. oktober 2006, 13:58

Ik' fordi det er særlig væsentligt - men hvorfor er mit billede ikke med ?
Det er taget i løbet af ugen - jeg har brugt crop-funktionen, som jeg har fået besked på ! Det holder sig inden for målene - Det forestiller en sort bærbar på en hvid baggrund.
Hva' dælen er der så galt ???

Mere for, at jeg ikke spilder tid på, at ta' et billede og så bearbejde det - og det så ik ka' bruges alligevel ! :rolleyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (02.10.2006, 14:00)

4

mandag, 2. oktober 2006, 14:00

Citeret

Originally posted by Bentzin
Det er taget i løbet af ugen - jeg har brugt crop-funktionen, som jeg har fået besked på ! Det holder sig inden for målene - Det forestiller en sort bærbar på en hvid baggrund.

Mere for, at jeg ikke spilder tid på, at ta' et billede og så bearbejde det - og det så ik ka' bruges alligevel ! :rolleyes:

Jeg tror det er fordi man ikke kan se EXIF dataen på billedet. Jeg kan ihvertfald ikke.

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

5

mandag, 2. oktober 2006, 14:01

Citeret

Grunden til jeg ikke har taget dit med er fordi der ikke er exif data på det. Kan skyldes at du har brugt save for web i photoshop den fjerner nemlig også disse data. Du kan evt. teste om de er med næste gang :)

6

mandag, 2. oktober 2006, 14:09

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

Grunden til jeg ikke har taget dit med er fordi der ikke er exif data på det. Kan skyldes at du har brugt save for web i photoshop den fjerner nemlig også disse data. Du kan evt. teste om de er med næste gang :)

Det er godt nok utroligt - først så skal det "cropes" - så skal det "saves" på en bestemt måde ! Hva' bli'r det næste så ? :roller:

Sorry - men det er godt nok kringlet det her ! Ik' lige frem noget der animerer folk til at deltage. Forstår ikke det skal være så omstændigt.

7

mandag, 2. oktober 2006, 14:22

Hvis man vælger "save as" så mener jeg at data'erne på billedet kommer med....... :D (Ret mig hvis jeg tager fejl)

Intel I7 3930K Cooled by Phanteks PH-TC14PE
MSI X79 Big Bang Xpower II
16GB Samsung Green DDR3 PC3-12800 1600MHz
1x120GB Corsair Force Series 3 +1x250GB Samsung EVO 840 + 1x640GB Samsung SpinPoint F1
MSI GTX980ti 6G - Asus ROG SWIFT PG278Q
Asus Xonar Phoebus - Logitech Z4 - Sennheiser PC 360
NZXT Switch 810 - Corsair HX 1050W
L-S-P on Deviantart

8

mandag, 2. oktober 2006, 14:31

Ved ganske almindelig save as kommer exif data med det er save for web der laver noget lort, det giver egentlig ingen mening på nogen måde.

At crop i stedet for copi past giver lidt sig selv da man ellers laver et nyt billede hvilket ikke er pointen.

De fleste ser nu ud til at kunne finde ud af det så vi beholder de regler der nu engang er :)

9

mandag, 2. oktober 2006, 14:31

Citeret

Citeret

Citeret

Det er godt nok utroligt - først så skal det "cropes" - så skal det "saves" på en bestemt måde ! Hva' bli'r det næste så ? :roller:

Sorry - men det er godt nok kringlet det her ! Ik' lige frem noget der animerer folk til at deltage. Forstår ikke det skal være så omstændigt.

Det er ikke da spor omstændigt. Der er bare et par ting man skal undgå for ikke at miste EXIF. Og dem bør man da altid bibeholde, så det er muligt at kigge tilbage og se hvad man har gjort. Det synes jeg ihvertfald.

Det er meget få overvejelser der er indvolverede, og hvis man mister motivationen pga. det, så har der nok ikke været megen vilje fra start af.

10

mandag, 2. oktober 2006, 14:38

Citeret

Originally posted by Carlsen

Citeret

Citeret

Citeret

Det er ikke da spor omstændigt. Der er bare et par ting man skal undgå for ikke at miste EXIF. Og dem bør man da altid bibeholde, så det er muligt at kigge tilbage og se hvad man har gjort. Det synes jeg ihvertfald.

Det er meget få overvejelser der er indvolverede, og hvis man mister motivationen pga. det, så har der nok ikke været megen vilje fra start af.

Kan kun være meget enig med dig :)

Lavede også det her for at folk kunne lære noget hvilket exif jo også kan være med til at hjælpe på da andre så kan kigge nysgerrig også :)

11

mandag, 2. oktober 2006, 15:07

Citeret

Citeret

Originally posted by Carlsen

Citeret

Citeret

Citeret

Kan kun være meget enig med dig :)

Lavede også det her for at folk kunne lære noget hvilket exif jo også kan være med til at hjælpe på da andre så kan kigge nysgerrig også :)

jeg må også nok sige det kommer en del ting på som alm. folk som mig selv, ikke forstår, det er med den exif. fil eller hva pokker det er for noget, jeg har så bare taget mine billeder og lavet dem mindre og save dem i PS, ikke andet, men hvis jeg ville begynde at skære i dem og sådan, og den ikke kom med den der fil, og du så ikke tog det med, ville jeg syntes det var noget bæ! for det er jo IKKE nogle konkurense, ville bare sige, at de skal være taget i den her uge, og hvis folk ikke har det, og "snyder" så er det deres skyld, syntes ikke du skal ødelægge det for andre fordi de muligvis ikke har den latterlige fil med...

:thumbsup:

12

mandag, 2. oktober 2006, 15:13

Ja ja - rolig nu drenge, syn's bare det ku' gøres på en mere simpel måde. Nemlig at folk ta'r et billede og laver det i max. 800x600 og smider det her i en tråd.
Så kan alle være med ! Alt det med exif o.lign er måske ikke svært for dem, som ved hvad det handler om. Og om en har taget billedet 3 min over kl. 24 - er sgutte så nødvendigt, som at de deltager.
Jeg stoler på folk, hvis de siger det er taget i løbet af ugen. Hvem får i det hele taget noget ud af at snyde ??

Men okay rules are rules og så ender det nok med, at der er knap så mange deltagere - hvilket jo sådan set ikke er meningen.
Meningen er vel, at der er så mange som muligt, der deltager. Eller er det kun for en lille klike, som kan i forvejen.
Bare lige mine tanker.

Og det med "ikke megen vilje fra start af" ! Sikke dog noget fis, at fyre af ! X(

Jeg synes det her er alle tiders, hvis det henvender sig til alle og ikke kun de få ! Det er det der er vigtigst imo - ikke om der er exif-data el. andet !

Edit: Angelus - rart at høre lidt meninger fra andre alment vidende inden for foto.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (02.10.2006, 15:51)

13

mandag, 2. oktober 2006, 15:18

Citeret

Ja ja - rolig nu drenge, syn's bare det ku' gøres på en mere simpel måde. Nemlig at folk ta'r et billede og laver det i max. 800x600 og smider det her i en tråd.
Så kan alle være med ! Alt det med exif o.lign er måske ikke svært for dem, som ved hvad det handler om. Og om en har taget billedet 3 min over kl. 24 - er sgutte så nødvendigt, som at de deltager.
Jeg stoler på folk, hvis de siger det er taget i løbet af ugen. Hvem får i det hele taget noget ud af at snyde ??

Men okay rules are rules og så ender det nok med, at der er knap så mange deltagere - hvilket jo sådan set ikke er meningen.
Meningen er vel, at der er så mange som muligt, der deltager. Eller er det kun for en lille klike, som kan i forvejen.
Bare lige mine tanker.

Og det med "ikke megen vilje fra start af" ! Sikke dog noget fis, at fyre af ! :roller: Jeg synes det her er alle tiders, hvis det henvender sig til alle og ikke kun de få !

Det henvender sig da netop til alle, i og med det ingen konkurrence er men istedet et forsøg på at "hjælpe hinanden igang med foto - eller hjælpe dem der nu kan, videre i forløbet.

Hvis man gemmer billedet fra sin originalfil, bibeholdes EXIF dataen. Klipper man istedet rundt og opretter nyt hvori billedet isættes, mistes denne. Det er vel ikke så svært at undlade det. Crop har du jo nu set kan bruges i det tilfælde.

I EXIF dataen er det ikke kun datoen vi bruger. Eller, jeg gør da ihvertfald ikke. Det er lige så meget ISO, F stop og shutter der lige er rar nok at se. Og alt dette figurerer jo i EXIF'en.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

14

mandag, 2. oktober 2006, 15:23

Citeret

Originally posted by engel

Citeret

Bare lige mine tanker.

Og det med "ikke megen vilje fra start af" ! Sikke dog noget fis, at fyre af ! :roller: Jeg synes det her er alle tiders, hvis det henvender sig til alle og ikke kun de få !

Det henvender sig da netop til alle, i og med det ingen konkurrence er men istedet et forsøg på at "hjælpe hinanden igang med foto - eller hjælpe dem der nu kan, videre i forløbet.

Hvis man gemmer billedet fra sin originalfil, bibeholdes EXIF dataen. Klipper man istedet rundt og opretter nyt hvori billedet isættes, mistes denne. Det er vel ikke så svært at undlade det. Crop har du jo nu set kan bruges i det tilfælde.

I EXIF dataen er det ikke kun datoen vi bruger. Eller, jeg gør da ihvertfald ikke. Det er lige så meget ISO, F stop og shutter der lige er rar nok at se. Og alt dette figurerer jo i EXIF'en.

Jamen det ved du, What, jeg, og nogle få andre - men hvad med de ganske alm. fotonoobs ? Tvivler på, at dem som gerne vil, ha' exif-data kan bruge ordinære billeders data til en disse andet, end kontrollere datoen. Så'n virker det ihf. på mig.

Men la' os da bare køre videre og så må vi jo håbe, at mine antagelser er forkerte - så der er flere der deltager end der pt gør lige nu !

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (02.10.2006, 15:26)

THe_BLacK_BIrd

Gæst

15

mandag, 2. oktober 2006, 15:28

wehu noob spørgsmål incoming: Hvorfor er mit billed så ikke med, aner ikke noget om det der med efix, men hvis du siger at efix "bevares" hvis man ikke skærer i billedet eller noget, så aner jeg ikke hvorfor mit ikke er der :S
GG værsågod at flame mig :cheers:

16

mandag, 2. oktober 2006, 15:32

Citeret

Originally posted by THe_BLacK_BIrd
wehu noob spørgsmål incoming: Hvorfor er mit billed så ikke med, aner ikke noget om det der med efix, men hvis du siger at efix "bevares" hvis man ikke skærer i billedet eller noget, så aner jeg ikke hvorfor mit ikke er der :S
GG værsågod at flame mig :cheers:

Der er vist ingen grund til at flame, da du jo lige netop "rammer sømmet på hovedet". :9xo Ihf. efter min opfattelse og undren over "the rules".

17

mandag, 2. oktober 2006, 15:39

Meningen med at det skal være fra den uge, hvor opgaven gives, er jo ligesom at _WHAT_ kommer med et eller random, fx nu "Sko", og så skal vi så selv prøve og tænkte lidt over hvordan man kan forvandle et ellers simpelt motiv til noget mere abstrakt, spændende, flot og hvad ved jeg, bruge vores hjerne og viden omkring vores kamera til at lege lidt med indstillinger osv ikke.
Heldigvis står det os jo frit for at deltage eller ej, så det kan vel ikke være så svært :)

THe_BLacK_BIrd

Gæst

18

mandag, 2. oktober 2006, 15:41

okaey cool... nu er det sådan at jeg gerne vil deltage men den der efix tingeltangel er der ikke... så what to do :S

19

mandag, 2. oktober 2006, 15:43

Citeret

Originally posted by THe_BLacK_BIrd
okaey cool... nu er det sådan at jeg gerne vil deltage men den der efix tingeltangel er der ikke... så what to do :S

Tag et billede med kamerat. Højreklik på filen og vælg Egenskaber, er der så ikke en fane med EXIF data?

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

20

mandag, 2. oktober 2006, 15:49

hvordan kan man se den exif fil? eller hvad det er?

:thumbsup:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.