Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 25. september 2006, 07:30

Denne uges opgave er black & white. Emnet er selvfølgelig til fri fortolkning og der er ikke krav om at billedet skal være i sort/hvid for at høre under emnet.

Jeg samler lige op på regler...

• Max 800x600px
  • EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget
  • Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size
  • Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører
  • Kun et billede pr. person

Ugens opgave uge 39: Black & White

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

2

mandag, 25. september 2006, 11:26

Lyder også som et godt tema/emne. Det med at exif skal kunne ses ! Hvordan skal det forstås ? Skal data for billedet skrives i tråden oder was ?

Edit: og hvorfor ? Der er vel ingen grund til, at mistro folk !!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (25.09.2006, 11:29)

3

mandag, 25. september 2006, 11:40

Citeret

Originally posted by Bentzin
Lyder også som et godt tema/emne. Det med at exif skal kunne ses ! Hvordan skal det forstås ? Skal data for billedet skrives i tråden oder was ?

Nej skal ikke skrives i tråden skal bare være sådan et hvis man åbner billedet kan det ses. Jeg har et lille program hvor jeg bare højre klikker på billedet i browseren vælger exif så kan jeg se dem.

Syntes det er fint exif er med så kan folk se indstillinger og lære noget den vej samt vi er sikre på at billedet er taget inden for ugen, hvis det ikke er går det sjove lidt af det.

4

mandag, 25. september 2006, 13:01

nogle der ved hvor Michael jackson bor? :D Det er det første billede jeg ser i hovede når jeg siger blacj and white

:thumbsup:

5

mandag, 25. september 2006, 13:04

Citeret

Originally posted by Angelus
nogle der ved hvor Michael jackson bor? :D Det er det første billede jeg ser i hovede når jeg siger blacj and white

Han er vist flyttet til En eller anden ørkenstat. Quatar eller noget.

Kan være man skulle lege lidt med udvekslingsstudenten :)

6

mandag, 25. september 2006, 13:09

Citeret

Originally posted by Slacker

Citeret

Originally posted by Angelus

Han er vist flyttet til En eller anden ørkenstat. Quatar eller noget.

Kan være man skulle lege lidt med udvekslingsstudenten :)

HeHe... ja, jeg har en uge... jeg skal skynde mig

:thumbsup:

7

onsdag, 27. september 2006, 07:08

Slet ikke nogen der vil byde ind i den her uge ?

Regner med at skyde lidt i aften så skal nok komme med et bud i den her uge :)

8

onsdag, 27. september 2006, 08:21

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Slet ikke nogen der vil byde ind i den her uge ?

Regner med at skyde lidt i aften så skal nok komme med et bud i den her uge :)

Havde faktisk tænk mig at gå ud i dag, men der ser ikke for godt lige PT. Men det hele er næsten for gråt og vådt på disse kanter, hvor jeg færdes.
Så det bliver nok i morgen - måske.

9

onsdag, 27. september 2006, 08:25

Citeret

Citeret

Nej skal ikke skrives i tråden skal bare være sådan et hvis man åbner billedet kan det ses. Jeg har et lille program hvor jeg bare højre klikker på billedet i browseren vælger exif så kan jeg se dem.

Syntes det er fint exif er med så kan folk se indstillinger og lære noget den vej samt vi er sikre på at billedet er taget inden for ugen, hvis det ikke er går det sjove lidt af det.

Hvad så hvis billedet er klippet ud af det oprindelige, så er exif'n da væk.
Det gør den ihf. de gange, hvor jeg har klippet og klistret.

10

onsdag, 27. september 2006, 09:11

Citeret

Citeret

Citeret

Hvis du cropper et billede vil EXIF ikke gå tabt.
Hvis du derimod copy/paster over i et nyt, ja så går de nok tabt.
Så brug crop istedte :)

11

onsdag, 27. september 2006, 09:13

Nu er det jo primært billeder vi snakker her og ikke collager hvilket også betyder at exif selvfølgelig stadig vil være der.

Hvis man kun skal bruge noget af sit billede bruger man crop tool og derved beholder man også exif :)

Hvis det regner så pak kameraet ind i en plastikpose og ud af døren, eller skyd noget indendørs :)

Kan da afsløre så meget at mit bud denne uge bliver et indendørs skud :)

12

onsdag, 27. september 2006, 09:50

Citeret

Originally posted by Carlsen

Citeret

Citeret

Citeret

Okidoki - så blev jeg dælmene også klogere i dag. (anede det ikke) :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (27.09.2006, 09:51)

13

onsdag, 27. september 2006, 10:59

Citeret

Citeret

Originally posted by Carlsen

Citeret

Citeret

Citeret

Okidoki - så blev jeg dælmene også klogere i dag. (anede det ikke) :9xo

Meget simpel forklart hvis du copy/paster noget over laver du et nyt billede som selvsagt ikke har exif da det er et der er lavet af computeren.
Når du bruger crop skærer du noget væk af det billede du startede ud med.

15

onsdag, 27. september 2006, 13:16

Citeret

Originally posted by |Henrik|
Her kommer mit bud på et Black & White billede. Som er billede af min elskede datter Signe. :clap: :dance: Billedet er taget her ved Ulvshale Strand på Møn Som altid er det taget med mit S2 IS :D

_WHAT_ > Tror lidt grunden til at der ikke er så mange der kommer med et bud på et billede, kan være at der ikke laves en Pool så man kan stemme, synes også lidt at det sjove går af at det ikke er en lille konkurrence. ;)

Det er meget bevist jeg ikke ville lave det til en konkurrence da jeg ikke syntes det bør være nødvendigt. Desuden tror jeg også det ville afholde flere fra at deltage fordi de ikke føler deres billeder er gode nok.

Ideen var at folk kunne lære noget af det ikke at de skulle kæmpe om at være bedst.

Tror aldrig vi havde set billede af en tom benzintank i sidste uge som var taget med mobil hvis der havde været konkurrence, alene af den grund at folk ikke føler kvaliteten er god nok.

Nu må vi se der er jo nogle dage endnu at gøre med håber da vi for lige så mange bud som i sidste uge :)

HUSK folkens det behøver ikke være s/h det må godt være et billede af en ting der er sort og hvid eller hva i nu finder på, vigtigste er i for skudt noget og lærer noget :)

16

onsdag, 27. september 2006, 13:19

Citeret

Her kommer mit bud på et Black & White billede. Som er billede af min elskede datter Signe. Billedet er taget her ved Ulvshale Strand på Møn Som altid er det taget med mit S2 IS

_WHAT_ > Tror lidt grunden til at der ikke er så mange der kommer med et bud på et billede, kan være at der ikke laves en Pool så man kan stemme, synes også lidt at det sjove går af at det ikke er en lille konkurrence.

Til dit billede... du har lidt støj prøv og hent neat image bare google efter det, det kan bruges til at fjerne noget af støjen i billedet.

Du kunne med fordel også beskære billedet lidt så din kønne datter ikke er så centreret men mere er på vej ind i billedet end lige midt i det.

Btw du mangler exif data i dit billede.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "_WHAT_" (27.09.2006, 13:19)

17

onsdag, 27. september 2006, 13:41

Her er mit bud.
Har ellers været på udkig efter et godt sort/hvid motiv, evt. et skakbræt. Men kunne ikke rigtig finde noget.
Så tog det her.

EDIT: Har beskåret billedet, så ny upload.

EXIF nedenfor.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (27.09.2006, 14:32)

18

onsdag, 27. september 2006, 13:43

Fedt skud carlsen god effekt af dybde og et godt motiv til s/h :)

Du behøver ikke vedhæfte exif en anden gang bare det er muligt at se det ud fra selve billedet :)

19

onsdag, 27. september 2006, 13:48

Citeret

Tror aldrig vi havde set billede af en tom benzintank i sidste uge som var taget med mobil hvis der havde været konkurrence, alene af den grund at folk ikke føler kvaliteten er god nok.
)

Hehe, jeg ville klart stadig ha posted det billede selvom det var en konkurrence. Det er jo det bedste af dem alle, selvom kvaliteten ikke er top quality.
Konkurrence er godt.
Jeg skal nok også bidrage med et foto lidt senere.

20

onsdag, 27. september 2006, 14:44

Mit bud på Black & White ... eller en idé en af mine venner fik..

[img]http://alcoholic.dk/view.php?id=399&thumb=false[/img]

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.