1

fredag, 8. september 2006, 18:54

I kraft af min nye status som pendler mellem Herning og Århus får jeg læst en masse gratisaviser og da jeg ankom til Århus i morges fik jeg stukket JP's gratisavis i hånden hvor jeg faldt over en konkurrence som sikkert vil interessere flere herinde.

LINK

Så nu er det bare om at komme i gang med at tage billeder :D

Vand gi'r liv
Canon Danmark og Morgenavisen Jyllands-Posten inviterer I samarbejde med WWF Verdensnaturfonden til en fotokonkurrence, hvor du stiller skarpt på vand.

Stil skarpt på vores vand
I Danmark har vi masser af vand. Vi er omgivet af hav. Og vi har et hav af søer, vandløb og vådområder. Vi kan tage varmt bad hver morgen, og vi har rent drikkevand i hanen. Fiskeriet er vigtigt for Danmark, og danske virksomheder bruger vandressourcer i deres produktion.

Men vi skal også passe på vores vand. Vi skal bekæmpe forurening og forhindre olieudslip fra store supertankere, vi skal sørge for et bæredygtigt fiskeri, og vi skal sikre den store naturrigdom, som findes både i havet og ved vores mange søer og vandløb. Det arbejder WWF Verdensnaturfonden for.

Konkurrencebetingelser
Det er en konkurrence for alle. Uanset kamera. Det vigtige er motivet, hvor du stiller skarpt på vand i Danmark (inkl. Grønland og Færøerne). Du må højst indsende tre fotografier. Af hensyn til bedømmelsen modtager vi kun papirkopier/print. Formatet skal være min. 10 x 15 cm og max. 24 x 30 cm.

Vurdering af fotos på en computerskærm er afhængig af den skærm, de vises på. For at sikre en så retfærdig bedømmelse som muligt har vi derfor valgt, at alle fotos skal indsendes i papirkopier/print (på min. 10 x 15 cm og max. 24 x 30 cm). Derved sikrer vi, at alle billeder bliver bedømt ud fra samme grundlag.

Skriv på bagsiden: Fotografens navn, adresse, postnr. + by, telefonnummer, fotografiets motiv og lokalitet. Send dine fotos, så vi har dem senest 15. september 2006 til:

Canon Danmark A/S
Knud Højgaards Vej 1
2860 Søborg
mrk. "Fotokonkurrence"

Papirkopierne returneres ikke. Vinderne får direkte besked. Bliver dit foto udvalgt, skal vi bruge originalen – negativ, dias eller digital fil, hvis du bruger digitalt kamera. WWF, Canon Danmark og Jyllands-Posten forbeholder sig ret til vederlagsfrit at benytte de indsendte fotografier til udstillingsbrug, gengivelse i magasiner og avis mm.

Medarbejdere hos WWF Verdensnaturfonden, Morgenavisen Jyllands-Posten og Canon Danmark kan ikke deltage.

Dommerkomité:
Redaktør Jens-Kristian Søgaard, Jyllands-Posten
Kommunikationsdirektør Else-Marie Westh, Canon Danmark
Marinbiolog, Peter Blanner, WWF Verdensnaturfonden

Præmier
1. præmie: Rejsegavekort eller Canon udstyr for 25.000 kr.
2. præmie: IXUS 65 + SELPHY 710 Fotoprinter
3. præmie: IXUS 750
4. - 5. præmie: IXUS i Zoom
6. - 8. præmie: Canon Powershot A430
9. - 10. præmie: Canon PIXMA 4200 Bubblejet printer

2

fredag, 8. september 2006, 19:29

Klasse, må lægge hovedet i blød så :)

3

fredag, 8. september 2006, 21:02

Citeret

Originally posted by Carlsen
Klasse, må lægge hovedet i blød så :)

Ja du må hellere komme i gang med det samme :D

Alle må naturligvis også gerne poste lignende billeder her i tråden da jeg, og nok også andre tweakere vil være interesseret i det.

4

lørdag, 9. september 2006, 00:11

Tillader de at man optimerer billederne ved at rette farver, lys og kontrast ??

5

lørdag, 9. september 2006, 00:18

Lyder interresant.

Men har lige et spørgsmål, er temaet:

Vand generelt
Vand giver liv
Fiskeri ?

6

lørdag, 9. september 2006, 08:35

Jeg ved ikke om de tillader billedoptimering, men man kan evt. kontakte dem for at spørge. Mht. temaet, så kan man måske blive lidt klogere vha. følgende pressemeddelse.

Pressemeddelelse
WWF inviterer nu alle fotoglade danskere til at deltage i en landsdækkende fotokonkurrence under titlen "Vand gi'r liv"

I samarbejde med Canon Danmark og Morgenavisen Jyllands-Posten inviterer WWF Verdensnaturfonden alle fotoglade danskere til at deltage i en landsdækkende fotokonkurrence, under titlen "Vand gi’r liv. De tre arrangører, der tidligere har samarbejdet om fotokonkurrencer i 2001 og 2003, har fået mange opfordringer til igen at arrangere en fotokonkurrence for både amatørfotografer og mere øvede fotografer. Arrangørerne ser frem til lige så stor deltagelse i denne konkurrence som de tidligere år. Førstepræmien er et rejsegavekort eller Canon udstyr for 25.000 kr. Der udloddes også flotte Canon-præmier til 2.til 10. pladsen.

Med sommerens store fotokonkurrence sætter vi fokus på, hvor vigtigt vand er for alle. Vi opfordrer alle til at stille skarpt på deres oplevelser af vandet omkring os. Lige fra vandet i hanen til havets rullende bølger og små piblende vandløb.

Pas på vandet!
Vi er vant til, at det er os, der skal passe på, når vi bader i havet. Men vi skal også passe på vores vand. "I Danmark er der ingen mennesker, der lever mere end 50 km. fra havet, men nogle gange glemmer vi alligevel hvor værdifuld havnaturen er", siger Kim Carstensen, generalsekretær i WWF Verdensnaturfonden. "Hvis vi vil have et hav rigt på natur langt ud i fremtiden, så skal vi beskytte det mod forurening, olieudslip og overfiskeri." WWF Verdensnaturfonden arbejder for at bevare klodens vandressourcer og havets natur. "Fotokonkurrencen er en sjov mulighed for alle danskere til at se på vand med nye øjne." siger Kim Carstensen.

Kom ud i det blå
"Vand gi’r liv" er en fotokonkurrence for alle - uanset kamera. Det vigtige er motivet, hvor vi opfordrer danskerne til at stille skarpt på vores vand i Danmark (inkl. Grønland og Færøerne). .

Konkurrencen løber fra 1. juni til 15. september 2006. Indsend max. tre fotografier til Canon Danmark A/S, Knud Højgaards Vej 1, 2860 Søborg mrk. "Fotokonkurrence", så Canon har dem senest 15. september 2006. Læs mere om konkurrencebetingelserne på http://www.fotokonkurrencen.dk

Mere information kan fås hos Else-Marie Westh, Canon Danmark A/S, på telefon 20 11 21 23 eller e-mail emw@canon.dk eller hos Betina Albrechtsen, WWF Verdensnaturfonden, på telefon 35 36 36 35 eller e-mail b.albrechtsen@wwf.dk.

7

lørdag, 9. september 2006, 08:42

Citeret

Originally posted by Burger

Konkurrencen løber fra 1. juni til 15. september 2006. Indsend max. tre fotografier til Canon Danmark A/S, Knud Højgaards Vej 1, 2860 Søborg mrk. "Fotokonkurrence", så Canon har dem senest 15. september 2006. Læs mere om konkurrencebetingelserne på http://www.fotokonkurrencen.dk

Mere information kan fås hos Else-Marie Westh, Canon Danmark A/S, på telefon 20 11 21 23 eller e-mail emw@canon.dk eller hos Betina Albrechtsen, WWF Verdensnaturfonden, på telefon 35 36 36 35 eller e-mail b.albrechtsen@wwf.dk.

Så skal man da vist til at komme i gang.

8

lørdag, 9. september 2006, 08:44

Citeret

Originally posted by sam
Så skal man da vist til at komme i gang.

Ja, men det er da stadig muligt at nå det. Jeg har ikke set andre reklamer for det, end den jeg så i går, men nu har jeg så heller ikke været den mest avislæsende person i løbet af sommerferien.

9

søndag, 10. september 2006, 00:22

Citeret

I kraft af min nye status som pendler mellem Herning og Århus får jeg læst en masse gratisaviser og da jeg ankom til Århus i morges fik jeg stukket JP's gratisavis i hånden hvor jeg faldt over en konkurrence som sikkert vil interessere flere herinde.

Pendler du seriøst mellem Herning og Århus hver dag? Det er da den sygeste togtur, og du må da godt nok skulle tidligt op 8o

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

10

søndag, 10. september 2006, 07:10

Citeret

Originally posted by Butcher

Citeret

Pendler du seriøst mellem Herning og Århus hver dag? Det er da den sygeste togtur, og du må da godt nok skulle tidligt op 8o

Jeg pendler de dage jeg skal i skole. Mødte klokken 9 torsdag og fredag, der tog jeg hjemmefra 6.25 så der ringede vækkeuret 5.30. Skal jeg have timer fra klokken 8 betyder det, at jeg skal med toget 5.42, men man gør meget for en fed uddannelse, og ellers havde jeg jo aldrig set der var denne konkurrence. Vi har jo nogle ret gode fotografer herinde :D

11

søndag, 10. september 2006, 11:37

Citeret

Citeret

Citeret

Jeg pendler de dage jeg skal i skole. Mødte klokken 9 torsdag og fredag, der tog jeg hjemmefra 6.25 så der ringede vækkeuret 5.30. Skal jeg have timer fra klokken 8 betyder det, at jeg skal med toget 5.42, men man gør meget for en fed uddannelse, og ellers havde jeg jo aldrig set der var denne konkurrence. Vi har jo nogle ret gode fotografer herinde :D

Ingen tvivl om, at der er gode fotografer her inde.
Men ville bare mene det var nemmere at flytte til Århus :)

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

12

søndag, 10. september 2006, 14:09

Citeret

Ingen tvivl om, at der er gode fotografer her inde.
Men ville bare mene det var nemmere at flytte til Århus :)

Naah. Har en god lejlighed her i byen og med familie, venner og arbejde i Herning, har jeg ikke lyst til at flytte til Århus for 2 år. Jeg tror nu heller ikke ligefrem jeg vil bryde mig om at bo der, og så kan man jo ligeså godt blive i Herning. Skal skam heller ikke i skole hver dag - de næste 4 uger er det kun 2 dage i ugen, og efter ferien sniger jeg mig vist op på 3 dage ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.