1

onsdag, 6. september 2006, 23:25

Var nede omkring dokkene igår for at tage et par billeder af Emma Mærsk, mens hun stadig ligger i Århus havn. Skibet er fuldt belyst om natten, så det er lidt af et syn.

Det viste sig desværre at man ikke kan komme tæt på pga. indhegning, og jeg kunne ikke rigtig finde et godt sted at stå uden af hegn, lygtepæle eller andet, kom i vejen og ødelagde billedet.

Var dog nede omkring en stor DLG mølle, med masser af fede motiver. Deriblandt denne bro med en overhængende kran, hvor selve rammen var belyst. Var et lidt specielt motiv, og himlen var lige til det.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (06.09.2006, 23:25)

2

torsdag, 7. september 2006, 00:05

God stil! pisse godt billed :hb:

3

torsdag, 7. september 2006, 00:10

Lækkert nok billede. Er helt vild med den farve himlen og skyerne har. Fedt.
Hvor tæt på hende kan man komme? jeg kommer nok et smut forbi Århus på lørdag, og ville grumme gerne se hende...

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

4

torsdag, 7. september 2006, 07:19

Carsten:

Tak for roserne :)
Hvilken opløsning skal du bruge?
Ved ikke helt om det er materiale til elite, men har taget rigtig mange billeder siden jeg gik over til SLR, og får vel lidt mere med hver gang :)

Shak:

Takker :)

Butcher:

Emma ligger på sydhavnen, helt ude på tinden ved containerterminalen. Vil tro at det tætteste du kan komme på er 3-400 meter.

EXIF:

Kamera: Minolta Dynax 5D
(EXIF KONICA MINOLTA DYNAX 5D)
Objektiv: 18-70 F:5,6
EXIF Foto taget: 05.09.06 20:48
EXIF Brændvidde: 18 mm.
EXIF Blænde: f/10.0
EXIF Lukkertid: 60/10 sekund
EXIF Metering Mode: Mønster
EXIF Flash: Nej
EXIF Filmtype: ISO 200

5

torsdag, 7. september 2006, 07:55

Citeret

Originally posted by Carsten_DK
HDK, hvor er det flot, Carlsen. Jeg mener, fuldstændig vild flot ;o)

Jeg må se at tage mig sammen, hvis jeg bare skal nå jer til sokkeholderne.
(Jeg har dog også leget med AV, TV mv. i dag. Forstår da lidt mere, for hver gang)

Du har vel ikke originalfilen. Jeg vil gerne se oplysningerne på billedet, og også gerne bruge det som ny baggrund på mit skrivebord, hvis det er ok?

Hmm. Synes forresten, det er lynhurtigt, du er kommet op i fotoeliten herinde. Hvordan bar du dig ad?

Han er et godt eksempel på at foto udstyr og viden ikke er alt afgørende for at tage gode billeder. Et godt øje er vigtigt...

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

6

torsdag, 7. september 2006, 08:21

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

(Jeg har dog også leget med AV, TV mv. i dag. Forstår da lidt mere, for hver gang)

Du har vel ikke originalfilen. Jeg vil gerne se oplysningerne på billedet, og også gerne bruge det som ny baggrund på mit skrivebord, hvis det er ok?

Hmm. Synes forresten, det er lynhurtigt, du er kommet op i fotoeliten herinde. Hvordan bar du dig ad?

Han er et godt eksempel på at foto udstyr og viden ikke er alt afgørende for at tage gode billeder. Et godt øje er vigtigt...

Njah det betyder nu en del alligevel.
Ikke for at gøre Carlsen mindre værd, men det er jo sjovt nok først efter han skiftede til et SLR kamera at det blev virkelig godt. Det hjælper altså en hel del på ens generelle billede-kvalitet at ha et ordentlig SLR kamera.

Og angående viden, så har jeg ofte rendt med ham rundt og taget billeder af alt mulig lort, og han har sgu taget mange billeder med det SLR efterhånden. Jeg tror nu nok han kender det ret godt. Han smider den jo ikke bare over på auto og knipser alt hvad han kommer forbi.

Så jeg syntes det er lidt lavt at skrive at han beviser at foto udstyr og viden ikke er vigtig. Jeg syntes jo han efterhånden har begge dele PLUS det gode øje.

7

torsdag, 7. september 2006, 11:18

Citeret

Originally posted by fhqwhgad

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

Njah det betyder nu en del alligevel.
Ikke for at gøre Carlsen mindre værd, men det er jo sjovt nok først efter han skiftede til et SLR kamera at det blev virkelig godt. Det hjælper altså en hel del på ens generelle billede-kvalitet at ha et ordentlig SLR kamera.

Og angående viden, så har jeg ofte rendt med ham rundt og taget billeder af alt mulig lort, og han har sgu taget mange billeder med det SLR efterhånden. Jeg tror nu nok han kender det ret godt. Han smider den jo ikke bare over på auto og knipser alt hvad han kommer forbi.

Så jeg syntes det er lidt lavt at skrive at han beviser at foto udstyr og viden ikke er vigtig. Jeg syntes jo han efterhånden har begge dele PLUS det gode øje.

Jeg vil ikke engang betegne mig selv som ekspert og meget vidende på området der er så mange aspekter i fotografi og teknikken omkring det at det tager år at lære det hele.

Et billede som det der er postet her kunne fint være taget med et kompakt kamera også hvis bare man magtede lidt af at bruge det.

Ingen tvivl om at et godt kamera er en fordel men det er fotografen der tager billedet og finder motivet ikke kameraet.

Det var så sandelig ikke for at nedgøre hans viden om hans udstyr men en generel betragtning.

8

torsdag, 7. september 2006, 12:44

Nice one - Carlsen. :9xo

Til det med kamera og personen bag det, er det imo altid et teamwork mellem de 2.

Et rigtigt godt billede kræver idéen/motivet + noget godt værktøj og håndteringen af dette værktøj !

F.eks mit sidste morgenstund billede, ville ha' været betydeligt bedre (mindre støj), hvis jeg havde haft noget bedre værktøj.
Ik' fordi mit Canon IS S1 er noget dårligt værktøj, men det har altså sine begrænsninger - bl.a med hensyn til støj ift. et SLR-kamera.

Men nok om alt det tekniske - ihf. et fedt billede.

9

torsdag, 7. september 2006, 14:52

Citeret

Originally posted by Bentzin
Nice one - Carlsen. :9xo

Til det med kamera og personen bag det, er det imo altid et teamwork mellem de 2.

Et rigtigt godt billede kræver idéen/motivet + noget godt værktøj og håndteringen af dette værktøj !

F.eks mit sidste morgenstund billede, ville ha' været betydeligt bedre (mindre støj), hvis jeg havde haft noget bedre værktøj.
Ik' fordi mit Canon IS S1 er noget dårligt værktøj, men det har altså sine begrænsninger - bl.a med hensyn til støj ift. et SLR-kamera.

Men nok om alt det tekniske - ihf. et fedt billede.

Ja ville det nok men hvis du havde brugt dit S1 IS rigtigt havde du heller ikke haft så meget støj. Grunden til støj er jo fordi du kommer højt op i iso...

10

torsdag, 7. september 2006, 16:38

Nice billed :9xo

Dertil kan jeg sige at hun er 397meter lang og 53meter bred.

Hovedmotoren er en lille 110.000 hestes 2takts diesel motor.

Hvilket gør denne tunge dame til verdens største container-skib.

Har selv været så heldig at være om bord på Gunvor -et søsterskib der blot måler 367meter og 43meter bred. Det er lidt af en oplevelse. Man fatter mildest talt ikke hvor stor sådan en er før man har været om bord.

11

søndag, 10. september 2006, 01:25

8o satan det er godt nok en ordentlig skiv den der Emma Mærsk...

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.