21

søndag, 13. august 2006, 14:50

Citeret

Originally posted by Han$en
Well, efter snak med en der er en smule mere hardcore på netop dette område har han kunne komme med et rimelig godt foreslag.

Der er formentlig tale om en voksende europæisk bestand af Gryllus assimilis. En kortbenet fårekylling, men hannerne har tendens til at danne lange bagben i de sidste 2 stadier inden voksen, hvor de så kun har små ben igen (ja det kan de altså, lige såvel som nogen kakerlakker kan skifte køn som det passer dem) I det ham-skifte de danner normal-størrelse bagben igen, er deres sidste ham-skifte, hvor de også danner vinger. Det er så når de får vinger at de begynder at være provokerende med deres latterlige fløjten. De lever i 2-3 uger med vinger, derefter er det bare godnat :)

Så fik du lige det med også. Kan lige forhøre mig lidt mere hvis du ønsker det, for tror faktisk du er den første der har spottet lige denne art i Danmark. Den blev sluppet ud i Polen ved et uheld i '99, men er rykket godt op i Tyskerlandet de seneste år, men nu åbenbart også i DK..

Men ellers tillykke med fundet :)

8o

tak for oplysninger.... i må gerne kalde mig Dr. Levingstone :T

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bit Phreak" (13.08.2006, 22:27)

Hardstyler

Gæst

22

søndag, 13. august 2006, 16:08

Citeret

Originally posted by Bentzin
A60 er et godt kamera, selv om det er nogle år siden det kom frem. Havde også sådan et og var meget tilfreds med det.

Her er lige et makro taget med mit tidligere A60 - nogle ihærdige myrer der prøver, at gå op ad en mur med en død sommerfugl "på nakken". ;) (indgangen til deres bo, er den mørke plet i baggrunden)
Hver gang de nåede næsten op til indgangen, væltede de ned igen og så forfra og forfra osv. 8)

Godt kamera måske, men det ska altså bruges rigtigt. Det der billede er relativt uskarpt

23

søndag, 13. august 2006, 20:23

Citeret

Originally posted by Bit Phreak

Citeret

Originally posted by Han$en
Well, efter snak med en der er en smule mere hardcore på netop dette område har han kunne komme med et rimelig godt foreslag.

Der er formentlig tale om en voksende europæisk bestand af Gryllus assimilis. En kortbenet fårekylling, men hannerne har tendens til at danne lange bagben i de sidste 2 stadier inden voksen, hvor de så kun har små ben igen (ja det kan de altså, lige såvel som nogen kakerlakker kan skifte køn som det passer dem) I det ham-skifte de danner normal-størrelse bagben igen, er deres sidste ham-skifte, hvor de også danner vinger. Det er så når de får vinger at de begynder at være provokerende med deres latterlige fløjten. De lever i 2-3 uger med vinger, derefter er det bare godnat :)

Så fik du lige det med også. Kan lige forhøre mig lidt mere hvis du ønsker det, for tror faktisk du er den første der har spottet lige denne art i Danmark. Den blev sluppet ud i Polen ved et uheld i '99, men er rykket godt op i Tyskerlandet de seneste år, men nu åbenbart også i DK..

Men ellers tillykke med fundet :)

8o

tak for oplysninger.... i må gerne kalde Dr. Levingstone :T

Han$en er nok :P

Har bare interesseret mig for krybdyr/insekter så længe jeg overhovedet kan huske tilbage :)

Intet system pt.
Bygger Conroe så snart G80 coren er på banen ;)

24

søndag, 13. august 2006, 22:12

Ja, rigtigt nok; der er en fårekylling og ikke en græshoppe, men uanset om det er en kylling eller hoppe- så et det da hurtigt taget for de kræ sidder ikke stille så længe af gangen, og så er det endda lykkedes at få det rimelig skarpt- FLOT NOK!

[SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
ASUS EN9600 GT
MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
Logitech G5.10 optical laser inputs
NEC DVD Writer
1.32G/532 LAN[/SIZE]

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.