Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 7. juli 2006, 16:45

Hej så er jeg kommet hjem fra det store udland, thailand. Jeg har taget en masse biledere (550)
Men med 512/128 internet, samt det har taget 2 timer at uploade de her. Så i får ikk mere for den 25 øre.
Jeg prøvet og få en lille historie med til billederne, så håber i kan bruge det til noget.
BTW hvis der er nogle ting i kunne tænke jeg at vide spørger i bare.
Alle billederne er taget med et Canon Powershot S30 Og et Bica DigiArtZ718

De her er taget i Bang Kok, i noget hedder Golden Palace hvor kongen han bor. Der er også en del templer,
der inde, dekorede med virkelig flotte thai mønstre. + der er dress code der inde:D

Forbandede turister, kan du flyt den hånd :))

EDIT: Hvis i kan vente med at poste til jeg har lagt alle billederne ind ville det være fedt...

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (07.07.2006, 16:46)

2

fredag, 7. juli 2006, 16:46

Her er udsigten fra vores hotel i Bang Kok, vi boede rimelig centralt i byen, på et hotel der hedder Bayoka Suite Hotel.
Det ligger lige ved siden af et hotel der hedder Bayoke Sky Hotel, som er Thailands Højeste bygning. Rundt omkring hotellet var der proppet,
med små gader med boder, som handlede tøj og andre sjove ting.

Lidt vente tid fordrives på hotellet.

Og lidt mere ventetid:))

Når ja, man er jo ikke superman:))

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

3

fredag, 7. juli 2006, 16:47

De her billedere af tager på den flod som går igennem Bang Kok, og jeg syntes det viser hvordan de fattige thai'r bor.

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

4

fredag, 7. juli 2006, 16:47

De her billedere er taget på "dødens jernbane" som er blevet lagt af henholdsvis, britiske, australske, amerikanske, enkelte danskere, thailændere.
Thailænderene kom med løfter om god og gode forhold, men havde de samme forhold som krigs fangerne. Det var japanerne der styrede byggeriet.

Det her behøver vist ingen præsentation, til dem der ikke ved det, er det hellfire pass. Det er solid klippe de har hugget
sig igennem med primitive hugge redskaber og et minnimum af sprængstoffer. Det bliver kaldt hell fire pass, fordi når fangerne huggede
i klippen kom der knister. Gang det med flere tusing krigs fanger, og det ligner at passet brænder.
Og helvedes pas passer også godt på, efter et lille stykke der, kunne du se et større område. Det var kun et lille område som
var blevet ryddet. ude i siderne var stadig ligeså meget vegetation som dengang. Forstil jer fuldstændig utilgængelig jungle.
Krigsfangeres tøj råddnede pga. varmen og den høje fugtighed.

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

5

fredag, 7. juli 2006, 16:48

Her er et par billedere fra det hotel vi boede på i pattaya. Det hed East sea Resort og vi boede i bungaloews med aircon
(Damn jeg savner det) Den bygning som træder mest frem var der hvor vi boede.

Et taget fra pool kanten,

Vi kalder dem her "grisevogne" ved ikk hvad de hedder rigtig, med de fungere ligesom busser herhjemme, de køre i en cirkel rundt om centrum
også dytter de af en engang imellem også hopper man op bag i også koster det 10 bath. Ellers kan man lave en aftale med chauførren end et andet
sted men så koster det typisk 100bath (16kr)

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

6

fredag, 7. juli 2006, 16:49

Fodbold med de lokale på øen nong noch (stave hat) Nær pattaya

Og der kommer flere:D

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

7

fredag, 7. juli 2006, 16:49

De her er taget i "sanchtuary of truth" i pattaya, det er et 22 meter højt tempel bygget udelukkende i teak træ. Projektet startede i 1981,
og de regner med at de vil bygge 15 år endnu, der bliver udelukkende bygget på de penge som turister indbringer.

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

8

fredag, 7. juli 2006, 16:50

De her fotos er fra en park, kan ikke huske hvad den hedder. Det var en af flotteste "haver" jeg har set.

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

9

fredag, 7. juli 2006, 16:50

De her billedere er jeg gået fuldstændig bananas med macro funktionen i kamera't:))

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

10

fredag, 7. juli 2006, 16:51

Det her er dog fra hotellet i pattaya, men det passede nu godt ind:))

Det her blev bare sjovt, vi kørte om natten. Men glemte flash'en og det gik ud over "den sovende tina", som er en stor turist atraktion
i thailand:))

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

11

fredag, 7. juli 2006, 16:52

Og lidt flere billedere fra hjemturen.

I kan frit bruge billederne, bare i lige informere mig hvor henne hehe:))
Også er der sq ikk flere....

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

12

fredag, 7. juli 2006, 16:57

Flotte foto's :)

100bath, nah, 6-8bath pr. næse for en længere køretur :D - I Thailand går der jo sport i at prutte om prisen :))

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

13

fredag, 7. juli 2006, 16:58

Ja men vi var altid en 5 personner når vi skulle nogle steder så det løb jo op...
Hehe ja der gik godt nok sport i det... Købte et par diesel til 300 bath :evil:

EDIT: Og tak for de fine ord.

EDIT: Og jeg kunne da også godt tænke mig lidt kritik på billederne:D

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (07.07.2006, 17:10)

14

fredag, 7. juli 2006, 17:27

Jeg synes de er flotte, kun et enkelt jeg ikke bryder mig om, det er der hvor du har taget et billede nedfra af en statue, så den fremstår forkert i min opfattelse af Buddhismen..

Ellers så er det flotte billeder, med motiver en anelse præget af funktionerne, du har jo unægteligt set og taget billeder af andet end blomster, right ? :) Thaiboksning, markederne, især nattemarkedet, byen generelt :)

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

15

fredag, 7. juli 2006, 17:30

Jeg har taget andre billedere, men ikk noget som sådan rigtig kan vise det billede af thailand som jeg vil vise, men mine nattebilledere bærer meget præg jeg ikk har haft et stativ med... Det er lidt ærgeligt for det er der det sjove sker.... Thaiboksning har vi ikke fået set...

EDIT: Det med buddastatuen er ikke så meget ideen med fremstillingen af buddishme, men der imod mig der syntes det var et flot motiv....

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (07.07.2006, 17:31)

16

fredag, 7. juli 2006, 17:37

Flotte feriebilleder :)

17

fredag, 7. juli 2006, 19:15

Dejligt at du gider at vise os et lille referart af din ferie :cheers:

Det fedeste billede er nok balndt de første, den med alle hovederne hvor de første er skarpe også bliver de mere og mere utydelige..

Generalt også et par gode "marco" skud..

Har også selv været i Thailand, vi var dog kun i Puket

EDIT: Jeg kan godt lide det næst sidste billede du har taget i flyveren :9xo

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "celfa" (07.07.2006, 19:16)

18

fredag, 7. juli 2006, 19:41

Jaa i skal da ikk gå glip af hvad jeg har lavet:D Jeg kan selv bedst lide den med de røde blomster også de 3 pæle bag ved....

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

19

fredag, 7. juli 2006, 21:46

fede ferie :dance: :)

[IMG]http://peecee.dk/resize.php?id=33134[/IMG]

20

fredag, 7. juli 2006, 21:57

flotte billeder.
BTW. det er det længste topic sætning jeg har set her på tweak.dk :D

| AMD Phenom II X4 965 | MSI HD5700 Twin Frozen |
| Asus M4A785TD-M Evo | OCZ 500 W |
| 2*2 gb Mushkin PC3-10666|
| WD Green 1TB |
| Dell 20'' Widescreen |Logitech Z5500
| MS Seven |

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.