Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 1. juni 2006, 17:08

Før jeg rigtig kom igang med spejlrefleks brugte jeg meget tid på at lave panoramabilleder.

Dette er et par eksempler:

http://www.project-nexus.dk/pixelpost/index.php?showimage=30

http://www.project-nexus.dk/pixelpost/index.php?showimage=29

http://www.project-nexus.dk/pixelpost/index.php?showimage=27

Min egen favorit er nr. 1, mest af alt fordi jeg slet ikke havde regnet med at få alle farverne med, men blev glædeligt overrasket!

/neXus

2

torsdag, 1. juni 2006, 17:14

alle dine skov billeder har altid sådan nogen syge farver, minder mig mest om en magisk skov, lidt skræmmende faktisk, men det ser sq godt ud uanset hvad :D

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

3

torsdag, 1. juni 2006, 17:16

rigtig gode. 3'eren har nogle virkelig fede farver og nr. 1 er meget stemningsfuldt - næsten elveragtrig alla ringenes herre.
nr. 2 siger mig knap så meget, men det holder alligevel i min bog :9xo

System :
Intel Core 2 Duo E6550
ASRock 4CORE1333-GLAN
Inno3D 8500GT 512mb
2 GB Kingston HyperX DDR2-800
WD Caviar 250 GB Sata II
Antec Trio-430 truepower psu

4

torsdag, 1. juni 2006, 18:11

Har du gjort noget specielt ved 1'eren for at få de lidt anderledes farver??

Hvad har du brugt til at samle billederne til ét panoramabillede? Har hørt om det Adobe har lavet, men har ikke selv fået prøvet det endnu.

5

torsdag, 1. juni 2006, 18:38

Damn de er flotte de billeder! Holder især meget af 1'eren da det som origin siger også ligner en magisk skov :9xo

7

torsdag, 1. juni 2006, 18:59

Citeret

Originally posted by Happy^

Hvad har du brugt til at samle billederne til ét panoramabillede? Har hørt om det Adobe har lavet, men har ikke selv fået prøvet det endnu.

De eneste der er gjort ved det første panorama er at der er tilføjet et nyt lag med lidt gaussian blur. Dette gør at de forskellige farver træder mere frem.

Billedet er sat sammen i Photoshop og tog også ret lang tid, da billeder var taget håndholdt. De andre to panorama billeder er lavet i "Panorama Factory" da jeg her brugte stativ og dermed lå alle billederne lige.

8

torsdag, 1. juni 2006, 19:14

Er helt vilde med dine skovbilleder, de har altid en utrolig spændende stil/humør over sig.

9

torsdag, 1. juni 2006, 19:51

Citeret

Originally posted by nexus101

Citeret

De eneste der er gjort ved det første panorama er at der er tilføjet et nyt lag med lidt gaussian blur. Dette gør at de forskellige farver træder mere frem.

Billedet er sat sammen i Photoshop og tog også ret lang tid, da billeder var taget håndholdt. De andre to panorama billeder er lavet i "Panorama Factory" da jeg her brugte stativ og dermed lå alle billederne lige.

Mener at Adobe har lavet et program som kan sætte billederne sammen - ligemeget om de er taget håndhold eller ej.

10

torsdag, 1. juni 2006, 19:59

Undskyld jeg lige bander! Men F*** hvor er de bare møgfede de billeder der. Det billede i skoven virker helt surrealistisk, nærmest som taget ud af et utroligt godt 3D billede i et givent spil.. Damn, kan kun give dobbelt :9xo :9xo

11

torsdag, 1. juni 2006, 20:12

Citeret

Citeret

Citeret

Mener at Adobe har lavet et program som kan sætte billederne sammen - ligemeget om de er taget håndhold eller ej.

den funktion er indbygget i CS og CS2 .. det ligger under file>automate>photomerge

12

torsdag, 1. juni 2006, 20:28

Citeret

Citeret

Citeret

Det er helt rigtig at PS kan sætte billeder sammen ligemeget om de er taget på stativ eller håndholdt, men ved håndholdt er det svært at ramme en helt lige linie og det gør så at man skal fumle lidt frem og tilbage i PS for at få billederne til at passe sammen uden fejl.

13

torsdag, 1. juni 2006, 21:21

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Det er helt rigtig at PS kan sætte billeder sammen ligemeget om de er taget på stativ eller håndholdt, men ved håndholdt er det svært at ramme en helt lige linie og det gør så at man skal fumle lidt frem og tilbage i PS for at få billederne til at passe sammen uden fejl.

Ye, det har jeg prøvet. Det lykkedes mig ikke rigtigt. Ikke nok med det var lysforholdende forskellige.

Hardstyler

Gæst

14

fredag, 2. juni 2006, 02:57

My god, billede nummer 1 er bare WUNDERBAR!!! Smukt, mildest talt! De gange jeg har leget med panorama har det bare ikk kunnes sættes sammen pga farveforskel, ska vel læres. eller ska jeg bare købe et fisheye :D

15

fredag, 2. juni 2006, 07:29

#1 er voldsomt fed!

Er helt tosset med de farver.

16

fredag, 2. juni 2006, 08:03

Ja, det er virkelig nogle flotte billeder..
-Ingen tvivl om det.
Synes alle 3 stort set er lige fede.
Godt gået :9xo

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

17

fredag, 2. juni 2006, 10:25

Mange tak for de rosende ord!

Det er som jeg skrev også en af mine favoritter, især fordi det var et motiv der "dukkede" op under en vandring i skoven. Det blev så til en række snapshots, som jeg først senere kom i tanke om kunne sættes samment til et panorama.

Den har nogle små skønhedsfejl, hvis man kigger på den originale fil som er omkring 7000 pixels i længden og små 30MB store fil :-) Her ses en smule ghosting, som var umuligt at komme uden da billederne blev sat sammen, plus at klovn som jeg var fik jeg ikke sat hvidbalancen manuelt op, så det giver lidt variationer i farverne (mest på jorden).

Men igen, mange tak for de positive tilbagemeldinger.

/neXus

18

fredag, 2. juni 2006, 14:50

Det er nogen rigtige flotte billeder du har fået taget.

Nr.1 er helt klart min favorit.

19

søndag, 4. juni 2006, 18:05

Rigtig flotte billeder 8)

20

mandag, 5. juni 2006, 22:29

Citeret

Originally posted by Hardstyler
My god, billede nummer 1 er bare WUNDERBAR!!! Smukt, mildest talt! De gange jeg har leget med panorama har det bare ikk kunnes sættes sammen pga farveforskel, ska vel læres. eller ska jeg bare købe et fisheye :D

tag dem i raw og brug manual shutterspeed og blænde, det gir meget bedre resultat og du kan ændre farverne i PS bagefter

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.