Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 10. april 2006, 11:29

Hey fellow tweakers.

Vil gerne lige have jer til at give mig nogle ris angående den her side:

http://www.wombat.frac.dk/billeder/5.jpg

Som i kan se, er det stadig kun et billed, men meningen er, at når man kører over de links i toppen, (hover på dem) så bliver kaninen pink :P

Hit me! :D

/Learner

2

mandag, 10. april 2006, 11:35

Udemærket farve til menu og top, men ikke lige hvor godt den vil gøre sig som baggrund til indholdet, men det finder du nok ud af :)
Menuen ville ikke tage skade af at være lidt lavere.

Og så er hjørnerne på de 2 øverste bokse helt most sammen, du har sikkert bare taget den nederste, kopieret og ændret højden. Når du gør det bliver hjørner grimme. Du er nok nød til at tegne dem fra bunden ;)

3

mandag, 10. april 2006, 11:38

Hehe, godt set ;) Og korrekt antaget :)) Dovenskaben længe leve.. Jae, jeg har godt tænkt på den content boks, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal få den hvid, og samtidig bevare et godt design :ph34r:

Menuen længere ned? Skal jeg bytte om på banner og menu? :P

EDIT: Here we go, menu boks ændret :P http://www.wombat.frac.dk/billeder/6.jpg

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "learner" (10.04.2006, 11:43)

4

mandag, 10. april 2006, 11:44

Citeret

Originally posted by learner
Hehe, godt set ;) Og korrekt antaget :)) Dovenskaben længe leve.. Jae, jeg har godt tænkt på den content boks, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal få den hvid, og samtidig bevare et godt design :ph34r:

Menuen længere ned? Skal jeg bytte om på banner og menu? :P

Ja det ville ikke være helt dumt at bytte rundt. Men det jeg mente var at selve højden på menu-boksen godt kunne lidt mindre :)

5

mandag, 10. april 2006, 11:45

Det ser udmærket ud. Lidt utraditionelle farver, men det ser fedt ud :9xo

6

mandag, 10. april 2006, 11:47

Jeg kan godt lide selve opbygningen af siden. Formoder dog den bliver centeret (horizontal såvel som vertikal) i færdig udgave?

Er dog ikke så glad for den grønne farve, men det er nok en smagssag. Tror dog den grønne farve ville være meget bedre for øjnene, hvis der kom en eller anden slags dæmpet grålig baggrund på, altså bag designet. Evt. med lidt spil i form af nogle halvtydelige diagonale, vandrette el. vertikale streger. Dette kunne også være små prikker eller andet, der kan bringe en lille smule liv i baggrunden.

Måske kan man også yderligere mindske brugen af den grønne farve, da det måske er den store mængde der virker lidt skræmmende for mig. Her kan man måske i den midsterste kasse vælge en helt ande farve, som danner en god kontrast til den grønne farve, dog stadig bibeholde 2 nuancer af denne. Kan dog godt lide du ikke har den samme konstante grønne farve, men tilvalgt nogle nuancer :)

Min sidste bemærkning går på valget af skrifttype. På teksten "home, referencer, kontakt og designers" er den for mig lidt sløret.

7

mandag, 10. april 2006, 12:10

Uha takker for rådene :)

Tismund --> Jeg prøver lige at gøre menuen mindre og bytte om på de to :)

Miggel --> Takker :D

Macimuz --> Hhhmm, jeg kan på en måde godt se det, det bliver sgu lidt for meget af det gode, men som sagt, har ikke lige nogen idé til hvordan jeg kan lave det om :S

Og ja, den bliver centreret, jeg er dog stødt ind i lidt problemer :P kan være jeg oprettet en tråd med det på et senere tidspunkt.

Hhmm, ved du hvor jeg kan hente sådanne linier i en brush pack fx? (for den dovne :D )

Jeg er enig, teksten er for pixled eller sløret ja, så laver den om..

/Learner

8

mandag, 10. april 2006, 12:22

Here we go :)

http://www.wombat.frac.dk/billeder/7.jpg

Har gjort teksten i menuen lidt større, tror det hjalp på det :)

EDIT: Lavede selv striberne:

http://www.wombat.frac.dk/billeder/8.jpg

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "learner" (10.04.2006, 12:39)

9

mandag, 10. april 2006, 12:45

Skal man gå helt ned i de små, så er der en lille kant til venstre for "designers". Altså der hvor der skilles mellem de 2 grønne farver.

Jeg kan heller ikke lide de ringe der er i nederste højre hjørne. Jeg synes de er meget uskarpe.

de venstre hjørner i menuen er ødelagte.

Prøv med grå/mørkegrøn scanlines istedet

Text stadig lidt pixeleret..

Håber det kunne bruges..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PaW^" (10.04.2006, 12:46)

10

mandag, 10. april 2006, 16:42

Håber det er tilladt, at komme med ris ! For jeg synes dælen dulmene det er en ugly farve og selve designet er - undskyld - røvsygt/kedeligt.
Jeg kan ikke forstå, at alle laver næsten samme slags design.
Hvor er kreativiteten henne ?
Men okay hver sin smag.
Og til de sædvanlige - la' nu vær med, at fare i kridthuset og komme med tåbelige personlige opkast, fordi jeg udtrykker min mening. Pft.

11

mandag, 10. april 2006, 17:13

Synes det ser pænt ud. Friske farver, gode fonts og et ryddeligt design.
Thumbs up herfra ihvertfald.

12

mandag, 10. april 2006, 17:16

leaner --> Jeg synes det ser fint ud. En anelse mørkere grøn og måske lidt tykkere kanter - tror det ville hjælpe lidt.

Citeret

Originally posted by Bentzin
Håber det er tilladt, at komme med ris ! For jeg synes dælen dulmene det er en ugly farve og selve designet er - undskyld - røvsygt/kedeligt.
Men okay hver sin smag.
Og til de sædvanlige - la' nu vær med, at fare i kridthuset og komme med tåbelige personlige opkast, fordi jeg udtrykker min mening. Pft.

Altid noget at vi ikke skal bedømme din ;)
Kunne mere eller mindre kopiere dit indlæg og sætte ind som mit eget.
Men lad det nu blive ved det så det ikke går hen og bliver off-topic.

Hvis du synes at det virker hårdt at kalde din side røvsyg, kedelig og med "ugly" farver, så prøv at tænke over hvordan du formulerer din kritik - der er mange måder, nogle bedre end andre.

13

mandag, 10. april 2006, 17:42

Syntes også det ser rigtig godt ud.
Er også ret overbevist om at Happy har ret i det med tykkere kanter.

14

mandag, 10. april 2006, 18:03

Citeret

Originally posted by fhqwhgad
Syntes også det ser rigtig godt ud.
Er også ret overbevist om at Happy har ret i det med tykkere kanter.

Jeps, det giver nærmest siden lidt mere "styrke".

Spottede lige et sort pixel ved halen på kaninen - er det meningen?

15

mandag, 10. april 2006, 19:05

Flot klaret! lækkert alternativt design, glæder mig til at se hvordan den kommer til at fungere når den kommer op at køre, med lidt indhold og evt. finpudsning af siden... :9xo

"Du få' æn stur fæmtal a' mai ! " :T

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Men okay hver sin smag.

Kunne mere eller mindre kopiere dit indlæg og sætte ind som mit eget.

Hvis du synes at det virker hårdt at kalde din side røvsyg, kedelig og med "ugly" farver, så prøv at tænke over hvordan du formulerer din kritik - der er mange måder, nogle bedre end andre.

Well spoken ;) Kunne ikke være mere enig! :9xo

16

mandag, 10. april 2006, 19:12

Citeret

Kunne mere eller mindre *kopiere dit indlæg og sætte ind som mit eget.

*2 Hvis du synes at det virker hårdt at kalde din side røvsyg, kedelig og med "ugly" farver, så prøv at tænke over hvordan du formulerer din kritik - der er mange måder, nogle bedre end andre.

Hvorfor skal min side nu blandes ind i det. :roller: Det har vist ikke meget med learner's at gøre og er helt irrelevant.
Desuden fatter jeg ikke helt hvad du mener med at "kopiere dit . . . osv"* (Bold) Please forklar !

og heller ikke dit sidste afsnit *2 . For hvis man sætter sine ting til bedømmelse, (hvilket min jo ikke er) så lærer man jo ikke en skid, ved at folk siger "flot" osv. ! Og så burde man også være mand nok til at få ris, hvis nogen har det !
IMO så er der alt for meget rygklapperi i de fleste af den slags tråde. (Også i foto-tråde) Og hvis man endelig siger sin mening (og den er i mod rygklappernes) så flyver det rundt med ubrugeligt ævl og kævl.

Til det med min kritik. Tja - så pakker jeg ikke noget ind - ser jeg ingen grund til, da endnu et af 20 indlæg med "noj hvor er den flot" - virker helt til grin imo. Men så'n er vi jo forskellige og heldigvis for det.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (10.04.2006, 19:13)

17

mandag, 10. april 2006, 19:18

Det er da vigtigt at fortælle folk at man synes deres værk er flot. Det er da lige så vigtigt feedback som at komme med negativ (konstruktiv) kritik. Det giver da skaberen et fingerpeg om at det man laver er rigtigt, og vigtigst af alt giver det inspiration til at lave mere.

Dertil, så er (som Happy påpeger) det er da mest af alt vigtigt at ens kritik er konstruktiv, så vedkommende kan tage den til sig. Istedet for bare at skrive at vedkommendes billede eller hjemmeside er grimt (røvsygt?). Det er da meningen at kritikken er for at hjælpe hinanden på vej. Ikke bare svine noget til for at udtrykke vores mening. Det får skaberen ingenting ud af udover forundren eller ligefrem dårligt humør.

EDIT: Og jeg tror Happy med hans kopier-og-sæt-ind mener at din hjemmeside er røvsyg og kedelig. Sådan tolkede jeg det ihvertfald. Eller mere for at sætte et eksempel.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Carlsen" (10.04.2006, 19:21)

18

mandag, 10. april 2006, 19:21

Citeret

Citeret

Kunne mere eller mindre *kopiere dit indlæg og sætte ind som mit eget.

*2 Hvis du synes at det virker hårdt at kalde din side røvsyg, kedelig og med "ugly" farver, så prøv at tænke over hvordan du formulerer din kritik - der er mange måder, nogle bedre end andre.

Hvorfor skal min side nu blandes ind i det. :roller: Det har vist ikke meget med learner's at gøre og er helt irrelevant.
Desuden fatter jeg ikke helt hvad du mener med at "kopiere dit . . . osv"* (Bold) Please forklar !

og heller ikke dit sidste afsnit *2 . For hvis man sætter sine ting til bedømmelse, (hvilket min jo ikke er) så lærer man jo ikke en skid, ved at folk siger "flot" osv. ! Og så burde man også være mand nok til at få ris, hvis nogen har det !
IMO så er der alt for meget rygklapperi i de fleste af den slags tråde. (Også i foto-tråde) Og hvis man endelig siger sin mening (og den er i mod rygklappernes) så flyver det rundt med ubrugeligt ævl og kævl.

Til det med min kritik. Tja - så pakker jeg ikke noget ind - ser jeg ingen grund til, da endnu et af 20 indlæg med "noj hvor er den flot" - virker helt til grin imo. Men så'n er vi jo forskellige og heldigvis for det.

Du misfortolker det fuldstændigt. Der er INGEN der snakker om rygklapperi - men jeg snakker derimod om måden hvorpå du giver kritik.

Jeg sammenlignede med din side, som med dine egne ord ville falde under "røvsyg" og "kedelig". Det er ikke noget der er specielt rart at høre om noget man har brugt tid på. Du kan istedet formulere det noget pænere.

Det vil give en bedre stemning, så det synes jeg helt klart at du skal gøre.

19

mandag, 10. april 2006, 19:21

Damn, den grønne farve er faktisk grim, tak for det lorte skærm og dejlige auto adjust :ohmy:

Har indstillet den til at ligne labbie så meget som muligt med farverne, så håber jeg den er der :) Selvom farverne i alt andet ser lidt fucked op ud nu, tror sgu jeg skal have mig en ny skærm :ph34r:

Anyway, tak til dem der har givet ros, og tak til dem der har givet ris, (undtagen Bentzin) ;) Jeg går i gang med at bearbejde alle rådene nu.. I'll BE BACK! :D

20

mandag, 10. april 2006, 19:23

Citeret

Originally posted by learner
Damn, den grønne farve er faktisk grim, tak for det lorte skærm og dejlige auto adjust :ohmy:

Har indstillet den til at ligne labbie så meget som muligt med farverne, så håber jeg den er der :) Selvom farverne i alt andet ser lidt fucked op ud nu, tror sgu jeg skal have mig en ny skærm :ph34r:

Anyway, tak til dem der har givet ros, og tak til dem der har givet ris, (undtagen Bentzin) ;) Jeg går i gang med at bearbejde alle rådene nu.. I'll BE BACK! :D

Jeg kan faktisk godt lide farven. Synes den er meget frisk og lime-agtig :))

Eller måske har jeg også en lorte skærm :ph34r:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.