Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 22. februar 2006, 19:13

Har siddet og rodet lidt med en baggrund. Synes stadig den mangler noget for at være god nok.

For det første, hvordan undgår jeg, at billederne ikke får en hakket kant (kig ved den hvide ramme)?

Og for det andet, hvordan laver jeg lettest lidt liv i baggrunden. Evt. med nogle halvt gennemsigtige skrå streger?

bruger iøvrigt photoshop !

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (22.02.2006, 19:15)

2

onsdag, 22. februar 2006, 19:44

Kan du ikke uploade det som pdf fil så kan jeg lige prøve at hjælpe dig med dine kanter;)

Your pony died because it wasn't pretty enough

3

onsdag, 22. februar 2006, 19:57

Citeret

Originally posted by DoDo
Kan du ikke uploade det som pdf fil så kan jeg lige prøve at hjælpe dig med dine kanter;)

Jo det kan jeg da godt ... Hvis bare du også kunne fortælle hvad der bliver gjort, så jeg ved, hvordan det skal håndteres fremover ;)

http://s24.yousendit.com/d.aspx?id=0144X…M901JUFXRTRYKY6

4

onsdag, 22. februar 2006, 20:00

Kigger på det når jeg har spist... Jeg skal nok forklare hvis jeg kan få den til det :P

5

onsdag, 22. februar 2006, 20:09

Hvorfor bruger du ikke polar brushes istedet, så undgår du kanter! (altså du ved de der gammeldags billeder, hvor billedet kommer ud af kameraet med det samme, på et stykke hvidt papir)

Du kan finde den brush, på denne side: http://www.creepydolly.com/

Lav evt. nogle streger i baggrunden, med "line tool" og brug så blur> motion blur, angle 1 og distance efter behov.
Bagefter kan man nedsætte opacity, eller hvis du har lavet et hvid streg, så ser det godt ud med outer-glow (blending options)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "S.STAACK" (22.02.2006, 20:11)

6

onsdag, 22. februar 2006, 20:17

Citeret

Originally posted by S.STAACK
Hvorfor bruger du ikke polar brushes istedet, så undgår du kanter! (altså du ved de der gammeldags billeder, hvor billedet kommer ud af kameraet med det samme, på et stykke hvidt papir)

Lav evt. nogle streger i baggrunden, med "line tool" og brug så blur> motion blur, angle 1 og distance efter behov.
Bagefter kan man nedsætte opacity, eller hvis du har lavet et hvid streg, så ser det godt ud med outer-glow (blending options)

Okay, den brush kender jeg dog ikke lige til ... Har bare brugt blending options.

Ang. stregerne, så vil det da tage lidt lang tid ? Kunne selvf. bare lave et pattern ud af det ?

7

onsdag, 22. februar 2006, 20:35

Sådan du skulle bare vælge softer istedet for precise i technique under inner glow

Her er det nye

8

onsdag, 22. februar 2006, 20:39

Citeret

Sådan du skulle bare vælge softer istedet for precise i technique under inner glow

Her er det nye

Ahh okay, mange takker ...

Ser noget bedre ud, når der ikke er grimme kanter !

9

onsdag, 22. februar 2006, 20:46

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Her er det nye

Ikke rigtigt.. Jeg kan ikke se andet... Måske et navn ?

10

onsdag, 22. februar 2006, 21:07

Citeret

Citeret

Citeret

Her er det nye

Ikke rigtigt.. Jeg kan ikke se andet... Måske et navn ?

øhh ?

Nå, men her er det i hvertfald med nogle svage streger. Ved ikke om der er andet man kunne gøre ?

12

torsdag, 23. februar 2006, 08:05

Citeret

Forstå det nu ikke på en forkert måde men nogen gange vil man godt bare lave noget selv istedet for bare at tage brushes som andre har lavet... men det er måske bare mig der har det sådan :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

13

torsdag, 23. februar 2006, 11:19

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Citeret

Forstå det nu ikke på en forkert måde men nogen gange vil man godt bare lave noget selv istedet for bare at tage brushes som andre har lavet... men det er måske bare mig der har det sådan :)

Brudh var jo kun til den hvide kant :9xo men kan jo selv lave alle de elemter man har lavet om til en brush, da det er nemmere at styre og ser mere rent ud.

Fx: har du lavet et logo, som du skal have på dit wallpaper, jamen så laver du det lige til en brush, hvorefter du selv kan bestemme størrelse!

Stregerne jeg hentyder til, er da lavet selv, og de giver mere liv i billedet, hvis man fx: lige laver et par streger vandret fra siden, ud mod billederne!

(og btw. alle de grunge/abstracte brushes jeg bruger, har jeg selv lavet, for så får man dem, som man vil have dem :D)

14

torsdag, 23. februar 2006, 11:29

Siger ikke noget om hvad du gør og ikke gør.

Du gav ham en side hvor han bare kunne hente... hvis han gerne vil lære at bruge programmet for han jo ikke noget ud af bare at hente brush's. Ved udemærket godt hvordan man laver og bruger dem.

Men hvis han vil lære noget så er det med at give ham en løsning til hvordan det gøres i programmet så han selv kan gøre det en anden gang jo :)

btw skulle jeg arbejde med et logo så blev det aldrig som brush men som vektor i et lag for sig selv, hvor det hører hjemme :)

15

torsdag, 23. februar 2006, 13:15

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Siger ikke noget om hvad du gør og ikke gør.

Du gav ham en side hvor han bare kunne hente... hvis han gerne vil lære at bruge programmet for han jo ikke noget ud af bare at hente brush's. Ved udemærket godt hvordan man laver og bruger dem.

Men hvis han vil lære noget så er det med at give ham en løsning til hvordan det gøres i programmet så han selv kan gøre det en anden gang jo :)

btw skulle jeg arbejde med et logo så blev det aldrig som brush men som vektor i et lag for sig selv, hvor det hører hjemme :)

Brush er jo en stor del af photoshop, hvis man vil lave noget ordenligt, bagefter kan man jo så adde sine egne ting, som blending optiosion osv.

Men det bliver vi jo aldrig enig om :D

16

torsdag, 23. februar 2006, 13:50

Brush er en stor del ja men at hente brushes som andre har lavet og bruge til jeg mene ikke er at lave sine ting selv.

Hvis man selv laver en ordenlig stak brushes er det fint nok men bare at suge ned og skyde af det er bare en nem genvej.

17

torsdag, 23. februar 2006, 14:08

Nu var det jo sådan set lavet, skulle bare forbedres en bette smule. Så der var jo ikke engang brug for at rode rundt med en brush ;)

Og kan umiddelbart ikke se hvorfor jeg overhovedet skulle bruge en brush i det her tilfælde?

18

torsdag, 23. februar 2006, 15:32

Citeret

Nu var det jo sådan set lavet, skulle bare forbedres en bette smule. Så der var jo ikke engang brug for at rode rundt med en brush ;)

Og kan umiddelbart ikke se hvorfor jeg overhovedet skulle bruge en brush i det her tilfælde?

til den hvide ramme:

brush er på side 6, i det link jeg skrev længere oppe:

19

torsdag, 23. februar 2006, 15:44

Citeret

Citeret

til den hvide ramme:

brush er på side 6, i det link jeg skrev længere oppe:
Undskyld det er bare mig der er en N00B men hvordan bruger man de "Brushes" og hvor skal man lægge dem når man har hentet dem`?

20

torsdag, 23. februar 2006, 16:59

Du skal ligge dem i c:/programmer/adobe/photoshop (7.0 eller Cs2 alt efter hvad version du har)/present/brushes :D

Også skal du bare have fat i brush tool inde i Ps.

http://i35.photobucket.com/albums/d198/staackts/2.jpg

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "S.STAACK" (23.02.2006, 17:01)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.