1

fredag, 10. februar 2006, 16:41

Hej.

Fik mit Canon A520 igår, og synes jeg ville benytte det dejlige solskinsvejr her sidst på eftermiddagen til at tage nogle billeder. I må meget gerne komme med kritik og forslag til forbedringer osv.

Det første her er et forsøg på at beskære et af billederne og lege lidt med farver.

Dejligt at se solen skinne igen, bliver helt i godt humør igen. Og som I også kan ane på et af billederne, er der faktisk folk ude at springe faldskærm i dag! ( Der ligger en bette flyveplads 1½ - 2 km fra hvor vi bor. Hvis I gerne vil photoshoppe et eller flere af billederne selv er I meget velkomne til det, så kan jeg lige sende jer dem i original størrelse.

Ps. Træls man kun kan have et begrænset antal billeder i sine posts.

EDIT: Skal også lige beklage den ringe kvalitet på nogle af dem, resizede dem med irfanview, må åbenbart ha gjort noget :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (10.02.2006, 16:44)

3

fredag, 10. februar 2006, 16:49

Kan godt lide nummer 3 og 4. :9xo

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

www.kidsmythology.com

4

fredag, 10. februar 2006, 17:26

Du skal nok lige arbejde en smule med din komprimering som du selv er inde på... det der er ikke godt :)

Når du tager et billede som #4 så prøv og få planten over i den ene side istedet for i midten. 1/3 inde i billedet ude fra kanten det vil øge din billede kvalitet :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

5

fredag, 10. februar 2006, 18:41

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Du skal nok lige arbejde en smule med din komprimering som du selv er inde på... det der er ikke godt :)

Når du tager et billede som #4 så prøv og få planten over i den ene side istedet for i midten. 1/3 inde i billedet ude fra kanten det vil øge din billede kvalitet :)

Ja tror jeg skal have fundet en anden måde at komprimere en masse på 1 gang. Er der ikke noget med at Photoshop også kan gøre det ?
Men tak for tippet, vil jeg huske ;) Min første indskydelse var bare at siden den lyser så meget, må det være flottest med den i center, men vil helt klart prøve det du nævnte en gang ved lejlighed :)

6

fredag, 10. februar 2006, 19:34

Syn's de er nice :9xo - og ja der er lidt med det der komprimering.
(Himlen på det med faldskærmsudspringeren er blevet list underlig.)
Jeg har erfaret at Photoshop nok er det bedste til det.
Har aldrig brugt det at komprimere mange billeder på en gang. Jeg snupper et af gangen. Så har jeg mere styr på, hvad der sker med de enkelte billeder.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (10.02.2006, 19:35)

7

fredag, 10. februar 2006, 20:24

Citeret

Originally posted by Bentzin
Syn's de er nice :9xo - og ja der er lidt med det der komprimering.
(Himlen på det med faldskærmsudspringeren er blevet list underlig.)
Jeg har erfaret at Photoshop nok er det bedste til det.
Har aldrig brugt det at komprimere mange billeder på en gang. Jeg snupper et af gangen. Så har jeg mere styr på, hvad der sker med de enkelte billeder.

Tak skal du have Bent ;) Ja er lidt træt af at pixels er blevet så grove idet, men må lige ha rodet med det resizing af billeder :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (10.02.2006, 20:24)

8

fredag, 10. februar 2006, 20:54

Hvis du har CS2 er der batch konvertering i bridge som du kan bruge men ja jeg laver også behandlingerne selv i tage et billede afgangen.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Hardstyler

Gæst

9

fredag, 10. februar 2006, 23:03

Det er noget uskarpe og grumsede, men arbejd endelig på det :) ska nok komme, alle ska begynde et sted

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.