Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 27. januar 2006, 19:10

Da jeg skal ud og rejse om ikke så forfærdelig lang tid, har jeg tænkt mig at købe et godt digital kamera, jeg kan tage med på turen.

Jeg har set mig lidt omkring, og er især faldet for det nævnte kamera, Canon IXUS 700. En jeg kender har det og han anbefaler det varmt.

Jeg er flittig bruger af deviantart.com og det er ikke usandsynligt, at jeg selv kunne finde på at bruge kameraet til mere end bare det sædvanlige familie-foto mv. Altså kunne jeg godt tænke mig et kamera jeg kan eksperimentere med motiver osv. med.

Er der nogen der har erfaringer med Canon IXUS 700? Er det et godt valg?

Hvis det endelig er, så skal i være velkomne til at komme med andre forslag i samme prisklasse og med nogenlunde de samme egenskaber.

På forhånd tak.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

2

fredag, 27. januar 2006, 19:43

Min mor har dette: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=158965

Har selv forgængeren på 4MP - og det er virkelig kvalitet, og det skyder rigtig gode billeder, samt der er en kæmpe skærm.

4

fredag, 27. januar 2006, 20:15

Kender ikke lige priser men du for noget mere kamera med a620 en du gør med ixus det er helt sikkert.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

5

fredag, 27. januar 2006, 20:18

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Kender ikke lige priser men du for noget mere kamera med a620 en du gør med ixus det er helt sikkert.

IXUS 700 nærmer sig de 3000,- hvor A620 ligger nærmere de 2500,-

Men hvad mere er der ved 620 da? Hvis du kunne være lidt mere faktuel :P

Edit: Kigger også lige de gamle tråde igennem hvis der skulle stå noget interessant.

Edit2: Hvad er egentlig forskellen på Axxx-serien og IXUS-serien? Ser ud som om, at mange anbefaler Axxx over IXUS. Egner de sig til forskellige ting? I så fald, hvilke?

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Berleburg" (27.01.2006, 20:26)

6

fredag, 27. januar 2006, 20:32

A620 er fysisk større men ellers får du meget mere kamera, kender både folk med IXUS 700- og 750. Så jeg ved hvad jeg snakker om.

7

fredag, 27. januar 2006, 20:32

Billede kvalitet er rimelig begge steder a serien er dog lidt bedre. Der er en del flere funktioner i a serien.

A - serie: mange funktioner, god ergonomi, mange muligheder god kvali, typisk mere zoom en ixus

ixus - serie: Fornuftige kamera, ser smarte ud, dårlig ergonomi

Kort sagt ixus serie er til dem der tænker meget på hvordan kameraet ser ud a serie er til dem der tænker på hvordan det er at bruge :)

8

fredag, 27. januar 2006, 22:20

Jamen så bliver det jo nok en A620 valget falder på :)

9

fredag, 27. januar 2006, 22:45

Du bli'r ikke skuffet. Som What skriver om A620: Du får lidt mere optisk zoom, flere muligheder for selv at styre kameraet, Flipskærm som jeg efter at ha' fået det - ikke ville undvære. Bedre greb end ixus - fylder heller ikke ret meget og vejer heller ikke ret meget.

Link til review: http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/a620.html

10

lørdag, 28. januar 2006, 02:04

Kan huske jeg så en snak omkring hukommelseskort. Er der noget jeg burde vælge fremfor andet mht. hastighed?

Har lidt tænkt på et SanDisk 1GB et-eller-andet.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Berleburg" (28.01.2006, 02:09)

11

lørdag, 28. januar 2006, 02:13

Citeret

Originally posted by Berleburg
Kan huske jeg så en snak omkring hukommelseskort. Skal jeg tage det ovennævnte

Transcend Ultra Speed - Flashhukommelseskort - 1 GB - 80x - SD hukommelseskort

Er det OK kvalitet?

Det sku' efter sigende være go' kvalitet. Lige så er SanDisk Ultra II, PQI , Lexar, RIDATA alle Highspeed.

12

lørdag, 28. januar 2006, 02:14

Citeret

Kan huske jeg så en snak omkring hukommelseskort. Er der noget jeg burde vælge fremfor andet mht. hastighed?

Har lidt tænkt på et SanDisk 1GB et-eller-andet.

Jeg glæder mig hvertfald til jeg bliver rig: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171000

13

lørdag, 28. januar 2006, 02:20

Tror bare jeg vil overlade det til tilfældigheden og "holde mig" til SanDisk. Det lyder godt i mit øre. Skal jo bare have noet at gå igang med :)

14

lørdag, 28. januar 2006, 03:03

Citeret

Tror bare jeg vil overlade det til tilfældigheden og "holde mig" til SanDisk. Det lyder godt i mit øre. Skal jo bare have noet at gå igang med :)

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3982&n=40100

15

lørdag, 28. januar 2006, 03:32

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Citeret

Er det særlig godt? Kan se nogle til omkring de 500,- inde på Getmore.dk hvor det er Ultra Speed m.fl.

16

lørdag, 28. januar 2006, 04:19

Har selv en IXUS 750, dejlig dejlig kamera!
Billedestabilisatoreen er forbedret fra 700'eren af.. :D

Don't get mad, get even...

17

lørdag, 28. januar 2006, 09:30

Citeret

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Citeret

Er det særlig godt? Kan se nogle til omkring de 500,- inde på Getmore.dk hvor det er Ultra Speed m.fl.

Nej sikkert ikke :crazyeyes:, kiggede bare på at den var faldet 200,-

18

lørdag, 28. januar 2006, 09:50

Køb sandisk det går du ikke fejl af. Køb et Ultra II så har du speed der altid kan følge med.

19

lørdag, 28. januar 2006, 12:17

Citeret

Køb sandisk det går du ikke fejl af. Køb et Ultra II så har du speed der altid kan følge med.

Tak tak. Se det er lige præcis hvad jeg vil vide :)

20

lørdag, 28. januar 2006, 15:02

Citeret

Citeret

Tak tak. Se det er lige præcis hvad jeg vil vide :)
´

Eller Extreem III, det er hurtigere endnu og kameraet kan godt elske det :D

Don't get mad, get even...

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.