Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 17. august 2005, 08:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Du skriver du godt vil have kritik på dit shell billede så for du da lidt :)

Når du laver et billede så tænk over hvor du placere tingene. Rule of third eller det gyldne snit på dansk er meget god at huske og kan rede mange billeder.

Ved ikke om du kender den men ellers meget kort sagt 1/3 ind i billedet og 1/3 ned i billedet der skal du have de vigtigste elementer i dit billede.

Ha ha....Jeg skulle til at nævne præcis det samme....

22

onsdag, 17. august 2005, 08:33

Hvis du vil lidt mere ind i det findes der flere regler som kan hjælpe til et godt billede.

Prøv at se om du kan få en trekant i billedet... tænk her meget frit det kan være to hoveder ved siden af hinanden og et 3. henover så har du en trekant og det vil helt sikkert styrke billedet... men som sagt tænk her meget frit.

Indramning også en god ting at bruge nogen gange... ram ting ind i et eller andet kan være alt fra vindue til buekse og træer til et hovede der kigger igennem et bil dæk :)

gentagelser er også altid gode hvis du kan finde noget der går igen mange gange. Hvis du så kan kombinere det med en lille detalje som er anderledes og selvfølgelig helst skal ligge i det gyldnesnit :)

Ting der leder folk ind i billedet er også godt.. kan være en vej der snor sig ind i billedet f.eks. igen må den meget gerne komme ind i billedet ca 1/3 del inde i fladen :)

Der er mange flere små ting man kan prøve at tænke på men her var da lidt at arbejde med :)

Skal da lige siges at jeg ikke er ekspert i det her men har læst og lært en del af nogle kloge mennesker :))

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

Hardstyler

Gæst

23

onsdag, 17. august 2005, 10:21

_WHAT_ kan du smide links til nogen af ting kloge hoveder så man evt kunne blive klogere?

24

onsdag, 17. august 2005, 10:41

Jeg har læst det i bøger fra boblioteket og ellers fra nogen som jeg kender men når jeg engang kommer hjem fra arbejde skal jeg prøve at se om jeg har noget liggende.

25

onsdag, 17. august 2005, 10:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Wraper
_WHAT_ kan du smide links til nogen af ting kloge hoveder så man evt kunne blive klogere?

Du kan finde tonsvis af informationer om det gyldne snit på Google ..

26

onsdag, 17. august 2005, 10:49

Ja lige det gyldnesnit er ikke noget problem at finde noget om.. du kan jo også prøve at søge efter billede komposition på google se om der ikke kommer noget der.

27

onsdag, 17. august 2005, 11:05

Kom lige forbi det her lys imorges på vej på arbejde og var lige nød til at knipse en enkelt :)

Billedet er ikke redigeret meget så tages forbehold for små grimme ting :)

Desuden taget med 18-55 ef-s objektiv da min anden er til rep. så kvali er ikke så god som den kunne være :(

Billede

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "_WHAT_" (17.08.2005, 11:05)

28

onsdag, 17. august 2005, 11:09

Citeret

Kom lige forbi det her lys imorges på vej på arbejde og var lige nød til at knipse en enkelt :)

Desuden taget med 18-55 ef-s objektiv da min anden er til rep. så kvali er ikke så god som den kunne være :(

Billede

Det kan jeg skide godt li det billed der _WHAT_ :D

29

onsdag, 17. august 2005, 11:49

Citeret

Billede

Nice - godt "fanget" - me like.

30

onsdag, 17. august 2005, 11:59

Jamen takker da for de rosende ord

Hardstyler

Gæst

31

onsdag, 17. august 2005, 12:00

hvilket kamera? :D

32

onsdag, 17. august 2005, 12:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Wraper
hvilket kamera? :D

Tror det er et Canon EOS 20D, det står der ihvertfald :)

Edit: Damn så lige prisen, på det over 10k av 8o :boxed: hehe.. og så koster (linse tingen :P) vel noget nær det samme?

33

onsdag, 17. august 2005, 12:18

Hehe er som han skriver et 20D ja.... det her billeder er dog taget med den billige kit linse så det er ikke andet end ca 11k samlet.

Mit normale objektiv er som sagt til rep. da der er problemer med focus. Har min tele som koster lige omkring 16k :)

34

onsdag, 17. august 2005, 12:21

Citeret

Hehe er som han skriver et 20D ja.... det her billeder er dog taget med den billige kit linse så det er ikke andet end ca 11k samlet.

Mit normale objektiv er som sagt til rep. da der er problemer med focus. Har min tele som koster lige omkring 16k :)

har du fået ny tele? 8o

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

35

onsdag, 17. august 2005, 12:26

70-200L F2.8 IS USM blev nød til at købe den var ikke noget at gøre :)

Købte så en 1.4MKII teleconverter sammen med den :)

36

onsdag, 17. august 2005, 12:31

Citeret

70-200L F2.8 IS USM blev nød til at købe den var ikke noget at gøre :)

Købte så en 1.4MKII teleconverter sammen med den :)

DAMN :ohmy: hvor nice :D ja ok de er heller ik billige hehe, typisk L optik fra canon.. pisse dyrt

37

onsdag, 17. august 2005, 12:33

Er dyrt ja men hold kæft hvor er der bare en mega forskel fra de andre :)

Næste jeg skal have må blive 10-22 eller 24-70L F2.8

38

onsdag, 17. august 2005, 12:34

Citeret

Er dyrt ja men hold kæft hvor er der bare en mega forskel fra de andre :)

Næste jeg skal have må blive 10-22 eller 24-70L F2.8

den der 24-70L ville jeg også vildt gerne ha :ohmy: har bare været ønske optik siden jeg fik mit 300d, men 10k er temmelig mange penge :boxed:

39

onsdag, 17. august 2005, 13:12

9k hvis du handler i tyskland.

Jeg har en Sigma 24-70 F2.8 DG EX MACRO den er faktisk lige så skarp som canon's L men den støjer lidt i autofocus dog ikke noget vildt. Den har vildt god kontrast og farve gengivelse helt på højde med L objektivet.

Den kan jeg klart anbefale koster omkring 3500 så er lidt mere overskuelig.

40

onsdag, 17. august 2005, 13:18

Citeret

9k hvis du handler i tyskland.

Jeg har en Sigma 24-70 F2.8 DG EX MACRO den er faktisk lige så skarp som canon's L men den støjer lidt i autofocus dog ikke noget vildt. Den har vildt god kontrast og farve gengivelse helt på højde med L objektivet.

Den kan jeg klart anbefale koster omkring 3500 så er lidt mere overskuelig.

har en Tamron 28-75 2.8 Macro DI som jeg også er vildt glad for, og det er snart samme kvalitet som den sigma tror jeg..

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.