Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1.021

mandag, 23. januar 2006, 19:29

Citeret

Originally posted by Macimuz

Citeret

Originally posted by MvK
Hvordan laver i borders?
Giv mig nogle eksempler på hvordan i laver en simple sort 1px kant, og hvordan i ville lave en afrundet kant med effekter osv.

Plejer bare at tegne en simpel sort kant af 1px tykkelse ... Enten vha. "line tool" eller "pencil tool". Hvis du bruger "pencil tool", så trykker du engang i det ene hjørne og går hen til det næste og holder shift nede og trykker. Så tegner den en streg fra det forrige punkt til det nye punkt, hvor du klikkede. Det er stort set lige nemt om det er "pencil" eller "line" tool der bruges ...

Sikkert også andre muligheder, men finder det nu denne løsning praktisk og nem...

Tak, var ikke klar over det med shift.

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

canon eos 400d \ tamron 17-50mm

1.022

mandag, 23. januar 2006, 19:34

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Citeret

Originally posted by MvK
Hvordan laver i borders?
Giv mig nogle eksempler på hvordan i laver en simple sort 1px kant, og hvordan i ville lave en afrundet kant med effekter osv.

Plejer bare at tegne en simpel sort kant af 1px tykkelse ... Enten vha. "line tool" eller "pencil tool". Hvis du bruger "pencil tool", så trykker du engang i det ene hjørne og går hen til det næste og holder shift nede og trykker. Så tegner den en streg fra det forrige punkt til det nye punkt, hvor du klikkede. Det er stort set lige nemt om det er "pencil" eller "line" tool der bruges ...

Sikkert også andre muligheder, men finder det nu denne løsning praktisk og nem...

Så lidt .. Utrolig praktisk !

1.023

mandag, 23. januar 2006, 20:49

Jeg plejer da bare at

lave kopi af baggrund (ctrl + j)

Gå op i Edit - Stroke

Sætte den til 1pxl og voila.

Eller man kan sætte den til 3pxl, vælge ny farve, sætte den til 2pxl og rund af med en 3. farve og sætte den til 1pxl.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

1.024

mandag, 23. januar 2006, 22:36

Jeg tegner bare en firkant rundt om, kun stroke ingen fill :D

1.025

mandag, 23. januar 2006, 23:04

Samme signatur, men lige en anden tekst. Hvis det ikke er gået op for nogen endnu, ja så elsker jeg udplik fra sange. Egentlig gerne noget der passer til billedet hvorpå det placeres :)

1.026

mandag, 23. januar 2006, 23:08

Citeret

Citeret

Originally posted by MvK

Citeret

Citeret

Originally posted by MvK
Hvordan laver i borders?

Så lidt .. Utrolig praktisk !

Hvis man så skal være sikker på at den er lige, så trækker du bare mens du holder shift og museknappen nede... :)

1.027

mandag, 23. januar 2006, 23:09

Citeret

Samme signatur, men lige en anden tekst. Hvis det ikke er gået op for nogen endnu, ja så elsker jeg udplik fra sange. Egentlig gerne noget der passer til billedet hvorpå det placeres :)

Hvad er det egenligt for et billede du har brugt til den? Er det virkelig sang tekster :ohmy: Hehe Nu nogle meget fede citater, jeg er selv mere til japanske som kun jeg forstår hehe:D

EDIT: Damn hvor er min sig egenligt fed:D Hehe synes det godt klaret da det er den anden sig jeg har lavet i photoshoop :boxed:

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (23.01.2006, 23:17)

1.028

mandag, 23. januar 2006, 23:18

Citeret

Originally posted by Zlinky
Hvis man så skal være sikker på at den er lige, så trækker du bare mens du holder shift og museknappen nede... :)

Det er korrekt, men det gælder vel når man bruger "line tool" ?

Citeret

Originally posted by FlowingLil

Citeret

Hvad er det egenligt for et billede du har brugt til den? Er det virkelig sang tekster :ohmy: Hehe Nu nogle meget fede citater, jeg er selv mere til japanske som kun jeg forstår hehe:D

Teksten er kristen, og stammer fra Nicol Sponberg - Resurrection

Utrolig godt nummer, især i Gabriel & Dresden Remix, hvis man da er til elektronisk musik ;)

Baggrunden stammer fra dette billede her

1.029

mandag, 23. januar 2006, 23:21

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Utrolig godt nummer, især i Gabriel & Dresden Remix, hvis man da er til elektronisk musik ;)

Virker ellers meget godt med pencil og brush også.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nicky" (23.01.2006, 23:22)

1.030

mandag, 23. januar 2006, 23:23

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Hehe er mere til kold hård techno der banker hele natten:D Synes ikk så godt om gabriel og dresden mix, så er jeg mere til above and beyond!

EDIT: hår techno:D

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FlowingLil" (23.01.2006, 23:23)

1.031

mandag, 23. januar 2006, 23:23

Citeret

Heh okay, fair nok :9xo ... Didn't know ! :ph34r:

Citeret

Hehe er mere til kold hård techno der banker hele natten:D Synes ikk så godt om gabriel og dresden mix, så er jeg mere til above and beyond!

A&B er også gode. Vil da foreslå du lytter til deres radioshow hver tirsdag på www.anjunabeats.com fra kl 21-23.00 ;)

G&D er bare noget for sig, de er utrolig inovative hvad musik angår.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (23.01.2006, 23:25)

1.032

mandag, 23. januar 2006, 23:41

Citeret

Citeret

A&B er også gode. Vil da foreslå du lytter til deres radioshow hver tirsdag på www.anjunabeats.com fra kl 21-23.00 ;)

Above and Beyond er så trance, og dermed ikke techno - ellers nice going.

1.033

mandag, 23. januar 2006, 23:45

Citeret

Citeret

Citeret

Above and Beyond er så trance, og dermed ikke techno - ellers nice going.

Yeah, I know ... langt fra techno. Men nu også fordi han skrev, han ellers også kunne lide A&B.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (23.01.2006, 23:45)

1.034

tirsdag, 24. januar 2006, 00:39

Citeret

Citeret

Heh okay, fair nok :9xo ... Didn't know ! :ph34r:

Citeret

Uhh nice tak... Så ved jeg godt hvad jeg skal imorgen hehe!

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

1.035

tirsdag, 24. januar 2006, 00:51

Lige lidt rettelser - og tilbage til, hvad tråden handler om. :$

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (24.01.2006, 02:17)

1.036

tirsdag, 24. januar 2006, 21:45

Yaaaaaaaay total bedste ting ever hehe.. tog også sin tid
Original : 700 x 250, så blev desværre nødt til at formindske den en del for at den ku passe her inde...

1.037

tirsdag, 24. januar 2006, 21:48

Citeret

Originally posted by eNiTH
Yaaaaaaaay total bedste ting ever hehe.. tog også sin tid
Original : 700 x 250, så blev desværre nødt til at formindske den en del for at den ku passe her inde...

Har lagt mærke til dine sidste par sigs...

Du har sgu talent... de er fede! ;) :9xo

1.038

tirsdag, 24. januar 2006, 21:50

Mange tak :)

Den første signatur jeg har giddet bruge mere end 2 timer på heh, havde forestillet mig noget andet i starten, men er tilfreds med resultatet :)

1.039

tirsdag, 24. januar 2006, 21:53

I skal da også lige ku se den i rigtig størrelse :))

Meningen er at det skal bruges som banner.. desværre har jeg bar ik noen hjemmside :T

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "eNiTH" (24.01.2006, 21:53)

1.040

tirsdag, 24. januar 2006, 21:54

Citeret

Originally posted by eNiTH
I skal da også lige ku se den i rigtig størrelse :))

Meningen er at det skal bruges som banner.. desværre har jeg bar ik noen hjemmside :T

Vi kan ikke se billedet... bare et rødt kryds ;)

EDIT: Nå... nu virker det...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pulse" (24.01.2006, 21:54)

Seneste tests og artikler

6

Low-end grafikkort round-up video review

Så er Tweak.dk igen på pletten
Læs Mere

0

ICY BOX IB-PBa7800 power bank

Hvis du er indehaver af en sma
Læs Mere

2

Raijintek Themis EVO

Raijintek har meldt sig på ban
Læs Mere

0

Logitech G240 og Logitech G600 video review

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

AOC med to nye m2870Vhe og m2870Vq skærme

AOC har sendt to ny 28 tommer
Læs Mere

0

Gigabyte fremviser Z97 bundkort

Gigabyte er kommet med officie
Læs Mere

0

HTC kommer til at producere den nye Nexus 8

De seneste rygter peger på at
Læs Mere

0

ASUS Z97 ROG Maximus VII serie billeder

Der er kommet billeder af de t
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.